Gå til innhold

Arr etter brystreduksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som er operert og kan fortelle litt om hvordan arrene er og hvor lenge siden dere fikk utført inngrepet? Selv tatt brystreduksjon for 6 Mnd siden og arrene er veldig stygge enda. Skikkelig rød/ lilla. Vil det bedres med tiden eller er det sånn jeg blir?

Anonymkode: 24c81...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok brystreduksjon for ett år siden og arrene begynner først nå å bli bedre. Det tar litt tid. Arrene mine var veldig synlige og sto opp fra huden den første tiden, men akkurat nå begynner de å bli nesten usynlige.

Anonymkode: 8c190...fda

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok brystreduksjon for ett år siden og arrene begynner først nå å bli bedre. Det tar litt tid. Arrene mine var veldig synlige og sto opp fra huden den første tiden, men akkurat nå begynner de å bli nesten usynlige.

Anonymkode: 8c190...fda

Godt å høre. Hvordan behandlet du arrene ? Hvor lenge brukte du teip? Som nevnt tidligere sårt arrene mine veldig mørke, men da er det fortsatt forbedringspotensial  skjønner jeg:)

Skrevet

Jeg tok brystreduksjon for noen år siden. Fargen på arrene blekes betraktelig med tiden, men arrene e selvsagt fortsatt synlige. Heldigvis bryr man seg mindre og mindre om arrene med årene. Jeg er uansett veldig glad for at jeg fikk brystreduksjon den gangen.

Anonymkode: 850bf...33c

Skrevet

Det er snart 3 år siden jeg tok operasjonen,og arrene er godt synlige og ikke veldig pene. Kan på en måte si at jeg byttet tunge bryst mot stygge arr:P Angrer ikke,har blitt vandt til at arrene er der.

Anonymkode: 2070d...c84

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok brystreduksjon for noen år siden. Fargen på arrene blekes betraktelig med tiden, men arrene e selvsagt fortsatt synlige. Heldigvis bryr man seg mindre og mindre om arrene med årene. Jeg er uansett veldig glad for at jeg fikk brystreduksjon den gangen.

Anonymkode: 850bf...33c

Er de fortsatt mørke?

Skrevet

Det er over 10 år siden, og de er fortsatt stygge. De er ikke røde lenger, mer bleknet, men fortsatt store. Ble advart av kirurgen på forhånd om dette. 

Anonymkode: 95b3c...73f

Skrevet

Fikk du ingen informasjon i forkant om at dette er et stort inngrep, med store arr etterpå? 

Hvordan arr blir etter en operasjon er avhengig av flere ting. Kirurgens arbeid med skapellen og med sammensyi gen, om en får infeksjon etterpå og sist men ikke minst hvilken evne huden og kroppen din har til å leges. Det er og viltig å smøre seg godt med en feit og nærende krem i ukene før et planlagt og så stort inngrep. Det samme gjelder etter at sårene er skikkelig grodd og tapen fjernet. 

Anonymkode: e278a...654

Skrevet

Ble operert for 20 år siden, arrene er stygge enda. Men dette er individuelt, hos noen er huden bedre rustet til å reparere arr. Har ei venninne som tok samme operasjon for 8 måneder siden, hennes arr er penere enn mine.

Anonymkode: 91ef5...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...