Gå til innhold

Eføy - hva og hvor?


Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Har funnet ut at vi skal ha eføy på bordet dandert "tilfeldig" mellom telysestaker. Er det noen av dere som har brukt det? Tror kanskje du skal ha eføy, septemberbrud?

Lurer på om jeg skal bruke ekte eføy kjøpt i en blomsterbutikk, eller kunstige. Hva anbefaler dere? Hvor kan jeg kjøpe kunstige? Dersom vi går for ekte, kjøper jeg da potter med lange eføy eller?

håper dere kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi skla pynte med eføy. Det er mye eføy hos besteforeldrene mine. Jeg rekner derfor med at jeg ikke trenger kjøpe dette. Kanskje du vet om noen som har dette selv?

Tror det er mulig å kjøpe dette hos vanlige blomsterforetninger også.

Eføy burde iallfall være lett å få tak i!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 17august

Vi har kjøpt inn 5-6 eføyplanter i blomsterbutikk som vi har plantet over i større potter for å få dem til å vokse fortere + gjødslet dem godt så det skal bli masse blader på dem og ikke bare lange stilker. Skal også surre litt av eføyen rundt stearinlysene som lysmansjett (bruker tynn ståltråd til dette). Har noen i familien hobby-drivhus, så er det lurt å sette plantere der, da vil de vokse fortere. Selv har vi dem i vinduet på stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Takk for gode tips!

Da skal jeg jammen stikke innom et lokalt gartneri hos foreldrene mine i helga og skaffe noen planter som skal få vokse og godgjøre seg!

Likte også ideen om å surre litt eføy rundt lysene som lysmansjett, det må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På vennefesten vår pyntet vi bordet med eføy, og vi banndt også eføy rundt serviettene som serviettringer. Det ble veldig elegant!

Uansett: billige, store og flotte eføyplanter kjøpte vi på Ikea. Der koster det kr 129 for en diger plante, og det tror jeg faktisk ikke er så dyrt.

Lykke til med pyntingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på Plantasjen. Der finner du ofte Eføy til en billig penge. Med tanke på tiden som er igjen til du skal gifte deg og vårt felles forhold til de berømmelige "grønne fingrene" er det kanskje like greit?! :lol::lol::lol:

Koz fra

MicroLine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...