Gå til innhold

Privat lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg lurte på om det er mulig for en person, som har ikke fødselsnummer, få time på legen. Jeg skjønner hun har bare D-nummer, men jeg vet ikke om det er nok for å få hjelp med en kardiolog. Kanskje med et europeisk helsetrygdkort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får legehjelp på legevakten med D-nummer.

Anonymkode: 74e9b...7e3

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Elzeara skrev:

Hei alle sammen

Jeg lurte på om det er mulig for en person, som har ikke fødselsnummer, få time på legen. Jeg skjønner hun har bare D-nummer, men jeg vet ikke om det er nok for å få hjelp med en kardiolog. Kanskje med et europeisk helsetrygdkort? 

Har vedkommende Europeisk helsetrygdekort fra sitt eget hjemland? Da sier reglene at man er sikret helsehjelp på lik linje med innbyggerne i det landet man oppholder seg i utenfor hjemlandet. Er dette akutt, så gå på legevakten. Til spesialist kreves det henvisning. 

Ellers burde du undersøkt hos dem som har gitt vedkommende D nummer (UD/UNE?) - før det ble fredag og helg. 

Anonymkode: 7d07e...1c5

Skrevet

Vedkommende kan kontakte legevakten, så bestemmer de om det er behov for videre hjelp, evt hvilken hjelp. Du kan ikke kontakte legevakt/sykehus og be om time hos kardiolog, men det kan du ikke med norsk fødselsnummer heller. 

Anonymkode: 69d5f...f2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...