Forynth Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hei alle sammen Jeg lurte på om det er mulig for en person, som har ikke fødselsnummer, få time på legen. Jeg skjønner hun har bare D-nummer, men jeg vet ikke om det er nok for å få hjelp med en kardiolog. Kanskje med et europeisk helsetrygdkort?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Man får legehjelp på legevakten med D-nummer. Anonymkode: 74e9b...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 16 minutter siden, Elzeara skrev: Hei alle sammen Jeg lurte på om det er mulig for en person, som har ikke fødselsnummer, få time på legen. Jeg skjønner hun har bare D-nummer, men jeg vet ikke om det er nok for å få hjelp med en kardiolog. Kanskje med et europeisk helsetrygdkort? Har vedkommende Europeisk helsetrygdekort fra sitt eget hjemland? Da sier reglene at man er sikret helsehjelp på lik linje med innbyggerne i det landet man oppholder seg i utenfor hjemlandet. Er dette akutt, så gå på legevakten. Til spesialist kreves det henvisning. Ellers burde du undersøkt hos dem som har gitt vedkommende D nummer (UD/UNE?) - før det ble fredag og helg. Anonymkode: 7d07e...1c5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Vedkommende kan kontakte legevakten, så bestemmer de om det er behov for videre hjelp, evt hvilken hjelp. Du kan ikke kontakte legevakt/sykehus og be om time hos kardiolog, men det kan du ikke med norsk fødselsnummer heller. Anonymkode: 69d5f...f2e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå