Pipaluk Skrevet 27. oktober 2016 #1 Skrevet 27. oktober 2016 En slektning av meg har fire sønner med første mann. Nå har hun fått seg ny samboer, og jaggu meg så er det en gutt på vei der også! Er dette med gutt/jente helt tilfeldig eller kan noen ha noen gener som gjør at de produserer enten det ene eller det andre?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #2 Skrevet 27. oktober 2016 Såvidt jeg vet er det ikke noen forskning som klart viser at det er noe mer enn tilfeldigheter. Dvs ren sannsynlighetsregning... Det er endel som har teorier om genetikk, pH i kvinnens skjede etc, men det er vel ikke noe som er bevist/sannsynliggjort. Anonymkode: 5cf98...69b 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #3 Skrevet 27. oktober 2016 5 minutter siden, Pipaluk skrev: En slektning av meg har fire sønner med første mann. Nå har hun fått seg ny samboer, og jaggu meg så er det en gutt på vei der også! Er dette med gutt/jente helt tilfeldig eller kan noen ha noen gener som gjør at de produserer enten det ene eller det andre? Lær deg litt biologi! Det er mannen sin sæd som styrer kjønnet! Anonymkode: 2f1be...b48 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 I min samboers familie er det "bare" jenter. Alle fire besteforeldrene har bare søstre, far har to søstre, mor har fem søstre, samboeren min har tre søstre og hun har i tillegg 19 kusiner og ikke en eneste fetter. Så langt vi vet har hun noen-og-femti kvinnelige tremenninger og kun tre mannlige. Anonymkode: fe569...f8d 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #5 Skrevet 27. oktober 2016 Kvinner som er aggressive/sinte får flest gutter, framfor feminine medsøstre. Anonymkode: 1115c...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #6 Skrevet 27. oktober 2016 Guds veier er uransakelige. Anonymkode: bcdcb...c12 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lær deg litt biologi! Det er mannen sin sæd som styrer kjønnet! Anonymkode: 2f1be...b48 Hvorfor må hun lære det? Hun stiller spørsmål. Lær deg å være ydmyk. Anonymkode: 9de34...431 8
j23 Skrevet 27. oktober 2016 #8 Skrevet 27. oktober 2016 En teori handler om at sædceller med menn svømmer raskere, altså er sprintere, men hun-sædceller svømmer saktere og er maratonløpere. Videre er derfor teorien at menn med lang penis får flere gutter og menn med kortere penis får jenter - på grunn av distansen sæden må svømme for å treffe egget. Kan ikke mye om teorien, har hørt om den, lest litt kjapt på nett, men den stemmer vel ikke alltid heller. Feks dersom man har lang penis, men "hopper av i svingen" blir svømmeavstanden lengre igjen og kanskje bare maraton-sædcellene når frem osv... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #9 Skrevet 27. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor må hun lære det? Hun stiller spørsmål. Lær deg å være ydmyk. Anonymkode: 9de34...431 Jeg må ta litt i for å få fram at det er et dumt spørsmål og sette henne på plass. Anonymkode: 2f1be...b48 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #10 Skrevet 27. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner som er aggressive/sinte får flest gutter, framfor feminine medsøstre. Anonymkode: 1115c...d8f Har ikke forskning - men dette stemmer for alle de gutter/menn jeg vet om. Anonymkode: 9de34...431 3
Pipaluk Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner som er aggressive/sinte får flest gutter, framfor feminine medsøstre. Anonymkode: 1115c...d8f Er de agressive i utgangspunktet eller får de en tøff stil av å bare omgås menn? 11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #12 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg traff min mann i voksen alder, så vi har ingen barn sammen. Han har to barn (sønner) fra tidligere ekteskap. Hans bestemor og bestefar fikk 4 sønner. Herav faren til min mann. Av disse 4 sønnene: Sønn 1 (faren til min mann): Fikk 1 sønn (ingen døtre) Sønn 2: Fikk 3 sønner (ingen døtre) Sønn 3: Fikk 2 sønner (ingen døtre) Sønn 4: Fikk 1 sønn (ingen døtre) Hold dere fast: Alle disse 7 mennene har kun fått sønner. Da eldste barnet til min mann skulle bli far for 2 år siden, sier min mann: Det blir en gutt (dette var etter 3 mnd svangerskap) Han sa: "Vi" produserer kun gutter. Han fikk rett. Nå har også yngstemann fått et barn. Gjett hva det ble? (ingen premie for den som gjetter riktig) Tilfeldigheter? Kanskje. Men dette er rart. Anonymkode: a6ea8...130 6
MapleSirup Skrevet 27. oktober 2016 #13 Skrevet 27. oktober 2016 23 minutter siden, Pipaluk skrev: Er de agressive i utgangspunktet eller får de en tøff stil av å bare omgås menn? Det spiller ingen rolle hvordan kvinnene er. Det er mannen som avgjør kjønnet. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #14 Skrevet 27. oktober 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lær deg litt biologi! Det er mannen sin sæd som styrer kjønnet! Anonymkode: 2f1be...b48 Det er jo i grunn ikke relevant da. Noen menn produserer bare gutter da? Samme spørsmål. Anonymkode: 8d976...bdb 1
MapleSirup Skrevet 27. oktober 2016 #15 Skrevet 27. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo i grunn ikke relevant da. Noen menn produserer bare gutter da? Samme spørsmål. Anonymkode: 8d976...bdb Ja. Noen har overvekt av gutter, noen av jenter. Min far har 5 jenter og ingen gutter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #16 Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg traff min mann i voksen alder, så vi har ingen barn sammen. Han har to barn (sønner) fra tidligere ekteskap. Hans bestemor og bestefar fikk 4 sønner. Herav faren til min mann. Av disse 4 sønnene: Sønn 1 (faren til min mann): Fikk 1 sønn (ingen døtre) Sønn 2: Fikk 3 sønner (ingen døtre) Sønn 3: Fikk 2 sønner (ingen døtre) Sønn 4: Fikk 1 sønn (ingen døtre) Hold dere fast: Alle disse 7 mennene har kun fått sønner. Da eldste barnet til min mann skulle bli far for 2 år siden, sier min mann: Det blir en gutt (dette var etter 3 mnd svangerskap) Han sa: "Vi" produserer kun gutter. Han fikk rett. Nå har også yngstemann fått et barn. Gjett hva det ble? (ingen premie for den som gjetter riktig) Tilfeldigheter? Kanskje. Men dette er rart. Anonymkode: a6ea8...130 Rart, men er nok tilfeldigheter. Vet om 5 brødre (hadde ikke søstre). Samtlige 5 fikk bare døtre Så vet jeg om 2 naboer, den ene hadde bare sønner (5). Naboen hadde bare døtre (5 eller 6). Så sa den ene : Enn om vi prøver å bytte kjerring Anonymkode: f502c...63c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #17 Skrevet 27. oktober 2016 Min familie ser slik ut. 3 søstre, og 2 halvsøstre som en bonus (Pappa's to døtre fra et tidligere forhold). Søster nr. 1: 2 døtre Søster nr 2: 3 døtre Søster nr 3 har ikke barn enda. Det er da altså meg. Halvsøster nr 1: en datter, en sønn Halvsøster nr 2: 2 døtre Min niese, altså halvsøster nr 2's datter har også et barn.. ei jente. Så har du søskenbarn på tante's side; Der er det 4 jenter (søstre, mine søskenbarn). To av disse har ei datter hver. Hun tredje mistet en sønn sent i graviditeten, har ei datter. Siste har ingen barn enda. Søskenbarn på onkel's side: søskenbarn, jente, med ei datter. I vår familie er det mange jenter. Kun en gutt, og en som døde. Dette er på pappa sin side. På mamma sin.. der er det helt motsatt, bare gutter. Mamma har to brødre. Søskenbarn som er gutter og de har nesten bare gutter. Det er bare to jenter på mamma sin side, resten er 7 gutter (søskenbarn og deres barn) Han ene gutten på pappa sin side, der mistenker vi at postmannen var på tur. Siden det er eneste gutten i familien. Så oppsummert. Pappa's side av familien. 23 jenter, 1 gutt. Det å bli ungmor i familien min er ganske vanlig. Hvorfor vet vi ikke. De fleste fikk barn 16-18 år. Jeg er den eneste som har bikket 30 og ikke har barn enda. Jeg er yngst av mine søsken og søskenbarn. Tvillinger er også vanlig, tror jeg. Vet ikke hva som er normalt når det kommer til tvillinger. Pappa er tvilling. Søster nr 2 har tvillinger og tante (pappa's søster) har tvillinger. Tror det kan være flere lengre uti slekten, men vet ikke. Fordi pappa og hans søsken flyttet til en annen by da foreldrene døde da de var ung. Så min familie går bare tilbake til tante og onkel. Resten har jeg ikke noe med. Anonymkode: 8192e...701 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #18 Skrevet 28. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min familie ser slik ut. 3 søstre, og 2 halvsøstre som en bonus (Pappa's to døtre fra et tidligere forhold). Søster nr. 1: 2 døtre Søster nr 2: 3 døtre Søster nr 3 har ikke barn enda. Det er da altså meg. Halvsøster nr 1: en datter, en sønn Halvsøster nr 2: 2 døtre Min niese, altså halvsøster nr 2's datter har også et barn.. ei jente. Så har du søskenbarn på tante's side; Der er det 4 jenter (søstre, mine søskenbarn). To av disse har ei datter hver. Hun tredje mistet en sønn sent i graviditeten, har ei datter. Siste har ingen barn enda. Søskenbarn på onkel's side: søskenbarn, jente, med ei datter. I vår familie er det mange jenter. Kun en gutt, og en som døde. Dette er på pappa sin side. På mamma sin.. der er det helt motsatt, bare gutter. Mamma har to brødre. Søskenbarn som er gutter og de har nesten bare gutter. Det er bare to jenter på mamma sin side, resten er 7 gutter (søskenbarn og deres barn) Han ene gutten på pappa sin side, der mistenker vi at postmannen var på tur. Siden det er eneste gutten i familien. Så oppsummert. Pappa's side av familien. 23 jenter, 1 gutt.Det å bli ungmor i familien min er ganske vanlig. Hvorfor vet vi ikke. De fleste fikk barn 16-18 år. Jeg er den eneste som har bikket 30 og ikke har barn enda. Jeg er yngst av mine søsken og søskenbarn. Tvillinger er også vanlig, tror jeg. Vet ikke hva som er normalt når det kommer til tvillinger. Pappa er tvilling. Søster nr 2 har tvillinger og tante (pappa's søster) har tvillinger. Tror det kan være flere lengre uti slekten, men vet ikke. Fordi pappa og hans søsken flyttet til en annen by da foreldrene døde da de var ung. Så min familie går bare tilbake til tante og onkel. Resten har jeg ikke noe med. Anonymkode: 8192e...701 Sosialarv kalles det. Man gjør det foreldrene gjorde og det man ser. Det er gjerne ubevisst. Anonymkode: df187...d47 4
Gjest O.G. Skrevet 28. oktober 2016 #19 Skrevet 28. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart, men er nok tilfeldigheter. Vet om 5 brødre (hadde ikke søstre). Samtlige 5 fikk bare døtre Så vet jeg om 2 naboer, den ene hadde bare sønner (5). Naboen hadde bare døtre (5 eller 6). Så sa den ene : Enn om vi prøver å bytte kjerring Anonymkode: f502c...63c Det kunne blitt interessant.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #20 Skrevet 28. oktober 2016 Tror jrg leste en studie på at per gutt som ble født økte prosentandelen for at neste barn også var gutt. Noe med at noen menn produserer flere gutter enn jentebarn. Så om du alt har tre gutter og tenker "nå må det jo komme en jente", så blir det nok en gutt til. Men det kan jo også være en mann som produserer mest jenter, men likevel kommer det bare gutter, selv om sjansen er mindre kan det jo skje. Anonymkode: 3094e...2f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå