Gå til innhold

Tvangssalg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det godt om TS eksploderer litt i dette kaoset. Satt akkurat å tenkte at jeg hadde eksplodert for lenge siden jeg. :fnise:

Anonymkode: 01793...421

Jojo, men å da late som man er noen andre for så å vise støtte til TS, dvs seg selv, er rett og slett patetisk.

Anonymkode: 76f7d...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.10.2016 den 22.29, Atea skrev:

Nå er jeg litt ute på dypt vann, men dere må prate med banken, evt. flere banker. Du kan få lån med pant i hytta, og for å sikre dine søsken ville jeg kanskje dannet en stiftelse (det er omtrent gratis). Men et tvangsalg er ikke som før, den skal selges til markedspris og markedsføres som vanlig. Bilen må selvsagt selges, eller det må dere regne på og prate med banken om.

TS eier ikke hytta, og kan detfor heller ikke ta opp lån med pant i hytta. 

Mor sitter garanter i uskifte, og er derfor eneste eier av hytta. Hun har også full rett til å,disponere arven akkurat som hun selv vil. Hun vil garantert ikke få lån med pant i hytta, for når en såpass liten sak har gått til tvangssalg, betyr det garantert at hun har andre saker hengende over seg, med slike deilige ting som betalingsanmerkninger som resultat. 

Anonymkode: 76f7d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din bør selge bilen, ringe kreditor og tilby de 40 000,- nå og forsøke å få til en nedbetalingsavtale med lavest mulig sum etter dette. Dersom kreditor krever 10 000,- i måneden takker hun ja til denne avtalen, og forsøker å skrape sammen pengene. Dersom hun har råd til 4000,- i måneden kan de yngre søsknene dine gå med reklame eller lignende for å skrape sammen noen tusenlapper til. TS kan også bidra med det hun kan. I mellomtiden gjør mor alt hun kan for å skaffe seg en 100% stilling som gjør henne i stand til å betjene gjelden på egen hånd. Når gjelden har blitt lav nok forsøker dere å refinansiere gjelden med sikkerhet i hytta. 

Anonymkode: 203ca...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vara för sent men sjekk hvilken kreditor som har tatt pant i hytta. Betal dem först og få bort panteretten i hytta. Kjöp hytta av din mamma för en tullesum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvem i all verden er det som rådgir noen til å ta opp lån selv for å kausjonere for noen som har rotet det til økonomisk? 

TS, det rådet må du ikke finne på å følge. Mitt beste tips er det samme som de andre: selg bilen og finn ut hvem som har begjært tvangssalg. Betal disse det dere fikk for bilen mot at saken settes i bero til dere får tenkt/100'% jobb. Dette er foreslått av flere.

Og så må en alvorsprat til om at når en har verdier som kreditorer kan ta pant i, og som en at på til disponerer på vegne av sine barn, så må man betale regningene sine. Dersom det ikke går rundt hver måned må en enten øke inntekten eller senke kostnadene. Å grave seg ned nytter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hva slags gjeld har din mor? har hun mange inkassosaker fra før. 170000 er jo bare små penger. burde glatt få lån i banken med hytten som sikkerhet. men vis hun har mang gamle, nye saker som har/er til inkasso så får hun ikke lån.  men kan du kjøpe hytten for 170000 så gjør det. og det er alltid muligheter for og lei ut i høstferien, vinterferie, påske og sommerferie. se på det som en investering ts.

Anonymkode: bb4dd...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jojo, men å da late som man er noen andre for så å vise støtte til TS, dvs seg selv, er rett og slett patetisk.

Anonymkode: 76f7d...b7c

Enig! Ts gjorde det samme tidlig i tråden og ser jeg nå. 

Anonymkode: 3e5fa...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...