Gå til innhold

Hva er din største "pet peeve"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ikke snakk om at man blir irritert av krig og fattigdom, her mener jeg småting som DU synes er jævlige som kanskje ikke andre synes gjøre noe. Jeg begynner: 

- Folk som sier "åh, jeg er så OCD altså!" fordi de liker å ha det ryddig rundt seg. Ikke fordi jeg synes det er krenkende men fordi det er så sinnsykt kunnskapsløst og man høres ut som en komplett idiot. 

- Mennesker som lager et enormt spetakkel når de slår seg/er syke. Jaaada det var sikkert vondt å slå tåa i dørkarmen, men ro deg for i helvete ned.. Og nei, at du er litt forkjøla betyr ikke at du ikke klarer en dritt. Du er et voksent menneske, slutt å syt.

- Mennesker som prater bare for å høre sin egen stemme, og som ikke egentlig er interessert i en dialog. 

- Menn/kvinner som klager over alt dramaet det er med menn/kvinner, samtidig som de finner seg en ny en som er akkurat like jævlig som eksen, og sånn fortsetter sirkuset og de lærer aldri 

- Folk med stygg latter. Unnskyld, jeg vet dere ikke kan noe for det.

Anonymkode: a6fa0...34c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som hele tiden kommer med intetsigende kommentarer. Spesielt tidlig på morgenen.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Mennesker som lager et enormt spetakkel når de slår seg/er syke. Jaaada det var sikkert vondt å slå tåa i dørkarmen, men ro deg for i helvete ned.. Og nei, at du er litt forkjøla betyr ikke at du ikke klarer en dritt. Du er et voksent menneske, slutt å syt.

Har en på jobb som må forklare inngående hvordan hun opplever å være tett i nesen/sår i halsen HVER gang hun er syk. Jeg har vært forkjøla selv, jeg vet godt hvordan det er :sprettoy: Gjør de det for å sanke sympati funker det ikke på meg, jeg blir bare irritert. 

Folk som snakker med mye mat i munnen slik at det nærmest faller ut. Ekkelt. 

Folk som snakker veldig høyt og ler mye om morgenen før jeg har våknet skikkelig :P 

Når telefonen ringer og nummeret ikke finnes på 1881. Tar ikke telefonen, sorry. 

Skapdører/skuffer som står åpne. 

Anonymkode: 6746a...b86

Skrevet

Glemte! 

Folk som går slalom på fortauet når jeg skal forbi. Svinger helst rett forran meg akkurat i det jeg ligger rett bak dem :sinna:

Skrevet

Vi har en irriterer deg-tråd her. Trenger vi en til? He? 

Anonymkode: b961f...fd2

Skrevet

Folk som blander inn engelske ord.

Anonymkode: b019c...5ec

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som blander inn engelske ord.

Anonymkode: b019c...5ec

Amen! 

Skrevet
11 minutter siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Amen! 

Allahu Akbar!

Smatting og slafsing går Allah på nervene! Husk det, for dere som ønsker evig liv i paradis!

Skrevet
27 minutter siden, O.G. skrev:

Du kan oversette pet peeve med kjepphest.

Nei? Pet peeve er noe man irriterer seg over. Kjepphest er noe man kjemper for /kampsak. 

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Ein av mine er alle desse folka som henger seg opp i at syklistar brukar tettsitjande klede, og så skal dei bruke det jævla forslitte "skulle tru dei trudde dei var med i Tour de France" som eit slags argument, då, utan å skjønne at det einaste dei oppnår med det er å snakke ned sitt eiga truverd. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Folk som sier "åh, jeg er så OCD altså!" fordi de liker å ha det ryddig rundt seg. Ikke fordi jeg synes det er krenkende men fordi det er så sinnsykt kunnskapsløst og man høres ut som en komplett idiot. 

Jeg har en litt som den over her, for det er også kunnskapsløst:

De som tror de kan noe om ulike diagnoser og slenger rundt seg med "informasjon" om at alle er sånn eller sånn (og det går kun i negative ting), og som ikke evner eller vil innse at de tar feil når de faktisk tar feil.

Dette gjelder spesielt de som snakker eller skriver om Asperger på denne måten.

Anonymkode: 2c8ce...283

Skrevet

Folk som påstår at de har angst / er deprimert, bare de er litt sliten eller giddalaus.... :angry:

Hvem har vel ikke lyst til å sove lenge, og slappe av i sengen i ett par timer ekstra fremfor å stå opp grytidlig for å reise til studier eller jobb? Man er ikke automatisk deprimert av den grunn!

Eller folk som påstår at de viss nok har dysleksi, bare fordi de ikke gidder å skrive riktig - eller lese littegrann korrektur. De gidder aldri å få slike ting undersøkt, eller stadfestet hvorvidt de faktisk har en eller annen diagnose. At de bruker slike ting som unnskyldning, er forbanna respektløst ovenfor folk som faktisk har reelle diagnoser...

Anonymkode: d7b3d...f0f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som påstår at de har angst / er deprimert, bare de er litt sliten eller giddalaus.... :angry:

Hvem har vel ikke lyst til å sove lenge, og slappe av i sengen i ett par timer ekstra fremfor å stå opp grytidlig for å reise til studier eller jobb? Man er ikke automatisk deprimert av den grunn!

Eller folk som påstår at de viss nok har dysleksi, bare fordi de ikke gidder å skrive riktig - eller lese littegrann korrektur. De gidder aldri å få slike ting undersøkt, eller stadfestet hvorvidt de faktisk har en eller annen diagnose. At de bruker slike ting som unnskyldning, er forbanna respektløst ovenfor folk som faktisk har reelle diagnoser...

Anonymkode: d7b3d...f0f

Enig. Slike mennesker bygger opp under troen mange har på at man bare kan ta seg sammen og late som osv. Mange psykisk syke lider under dette og prøver virkelig mere enn godt er mtp at de faktisk blir sykere av presset de møter. 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg går langs en vei, så kommer det en person ut fra en stikkvei og blir gående ved siden av meg videre bortover. Gaaah! :bond:Altså, de skjellsordene som går igjennom hodet mitt mot dette mennesket da! 

Men, den stakkars personen kan jo ikke akkurat klandres for å gå på en offentlig vei hvor jeg tilfeldigvis også befinner meg.

Skrevet

Folk som stiller dumme spørsmål, sånn som "jaså, er du ute og går i dag du også?"

Som flere har nevnt her allerede så irriterer jeg meg over folk som slenger diagnoser ut av seg og sier hvor deprimerte dem er bare fordi de har en litt dårlig dag/er slitne/osv.

Folk som ikke kan kjøre bil eller som tror de er verdensmestere og tar derfor store sjanser uten å tenke på at de setter andres liv i fare.

Tror vi bare sier: folk.

Skrevet
På 27.10.2016 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: a6fa0...34c

Det samme, men for andre. Dvs. når jeg slår meg eller holder på å miste noe og reaksjonen til personen ved siden av er enormt mye større enn min. Jeg har noen ganger holdt på å velte noe, og personen ved siden av har reagert så kraftig at jeg har blitt mer skremt av det enn tingen som holder på å falle.

Skrevet

Alle som har influensa når de kun er forkjølet. De er oppegående, ingen feber, men hoster og snufser. Dermed har de automatisk influensa, forkjølelse høres vel ikke ille nok ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...