Gå til innhold

Cougar og gammal gris...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter få dager på Møteplassen og en date (jeg mener, en helt grei date, uten noen spes fremstøt med en mann som virket oppegående, men 11 år eldre)  så kom han på besøk til meg etter noen dager. Tydeligvis hadde han helt andre tanker enn meg. Ja, det ble sex, men dårlig sex, og han kunne tydeligvis ikke komme seg fort nok ut av leiligheten min. Frekk som han var, antydet han også at vi skulle  "vurdere" relasjonen i etterkant. Husker jeg var meget irritert på ham før han sprang av gårde, noe han sikkert merket. Ønsket ikke vente med denne vurderingen, så sendte en mld nesten med det samme, der jeg sa at dette var ikke greit og at jeg hadde vært åpen på at jeg ønsket noe seriøst. Han prøvde med en unnskyldning og jeg svarte ham iskaldt tilbake. 

Jeg har jo hatt tilfeldig sex tidligere, men jeg har aldri følt meg så kvalm og forferdet. Kvalm siden han virkelig var en "gammal gris" og siden jeg nå er redd for alskens kjønnssykdommer (ja, vi brukte kondom, men har jo blitt gravid en gang med kondom da, så helt sikkert prevensjon er det ikke), og får brekningsfornemmelser når jeg tenker på dette. (Nå er jeg ikke 20 år lenger jeg heller, men 44, så vet jo ikke om han kvalifiserer til betegnelsen gammal gris.) Men; hvem VET hvor mange damer han har møtt på denne måten?! Skrekk og gru! 

---

Samtidig, så har jeg selv tidligere (sikkert ubevisst) hatt en tendens til å flørte/bruke hersketeknikker mot unge menn som jeg har ansatt. Dette har jeg innsett på egen hånd, og er nå veldig opptatt av å endre adferd mot dem (og alle andre for øvrig). Oppførselen min kan muligens ha gjort meg upopulær hos yngre ansatte, uten at noen har tatt det opp med meg direkte. Men ja, jeg har sansen for yngre menn, selv om jeg nå er bevisst på å ikke bruke hersketeknikker eller ha tilfeldige seksuelle relasjoner med dem. 

Men så tenker jeg, at en Cougar er vel ikke nødvendigvis så mye mer sjarmerende enn en gammal gris? Er det bare media som har skapt dette bildet av den hotte 40-årige dama som jakter 20-åringene? Eller er dette knyttet til at flere yngre menn (som erfart på sjekkested på nett og ellers) vil prøve en erfaren kvinne til uforpliktende sex?

Synes dette er et kronglete område jeg, der jeg selv heller ikke har "plettfri vandel".

Anonymkode: a10a4...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flørting som hersketeknikk skal man holde seg for god for enten man er mann eller kvinne. 

Det er sant at "cougar" og "gammel gris" har ulik status i samfunnet, men for meg er ikke disse begrepene ekvivalente av hverandre. Jeg har ingen formening om mennesker som er i forhold med en partner som er yngre enn dem selv - en mann er ikke "gammel gris" av den grunn. "Gammel gris" er tanker jeg får av menn som legger an på yngre jenter uten særlig indikasjon på at de gjengjelder interessen, og som er helt ubevisst egen (manglende) attraktivitet. Det er dette fraværet av selvbevissthet som er ekkelt. 

Mitt inntrykk er at kvinner som får merkelappen "cougar" først og fremst anses som litt triste - desperate etter å få bekreftelse på at de fortsatt er seksuelt attraktive, mens "gamle griser" blir ansett som en del av patriarkiet. 

En essensiell forskjell her er at kvinner ofte er mer selvkritiske og selvbevisste, og vil ikke i samme grad legge seg etter menn som er totalt seksuelt uinteressert i dem. Dersom du er unntaket anbefaler jeg at du endrer det straks. 

Anonymkode: 290fc...fcc

• Liker 3
Skrevet

Vel, som jeg skrev, jeg er smertelig klar over dette nå, og er meget bevisst på hvordan jeg oppfører meg mot andre. Og jeg har aldri hatt sex med en kollega, yngre eller eldre, ble bare etter mye sjelegranskning klar over måten jeg var/virket på andre. Jeg har faktisk ikke svar på hvorfor jeg ble sånn, og mener det har kommet over tid og jeg har vært ubevisst det.

Og, du er MANN hører jeg 😂😂😂: Cougar er trist og gammal gris del av gjeldende samfunnsorden...

Skrevet

Cougar har positiv klang. Gammel gris... negativt ja.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter få dager på Møteplassen og en date (jeg mener, en helt grei date, uten noen spes fremstøt med en mann som virket oppegående, men 11 år eldre)  så kom han på besøk til meg etter noen dager. Tydeligvis hadde han helt andre tanker enn meg. Ja, det ble sex, men dårlig sex, og han kunne tydeligvis ikke komme seg fort nok ut av leiligheten min. Frekk som han var, antydet han også at vi skulle  "vurdere" relasjonen i etterkant. Husker jeg var meget irritert på ham før han sprang av gårde, noe han sikkert merket. Ønsket ikke vente med denne vurderingen, så sendte en mld nesten med det samme, der jeg sa at dette var ikke greit og at jeg hadde vært åpen på at jeg ønsket noe seriøst. Han prøvde med en unnskyldning og jeg svarte ham iskaldt tilbake. 

Jeg har jo hatt tilfeldig sex tidligere, men jeg har aldri følt meg så kvalm og forferdet. Kvalm siden han virkelig var en "gammal gris" og siden jeg nå er redd for alskens kjønnssykdommer (ja, vi brukte kondom, men har jo blitt gravid en gang med kondom da, så helt sikkert prevensjon er det ikke), og får brekningsfornemmelser når jeg tenker på dette. (Nå er jeg ikke 20 år lenger jeg heller, men 44, så vet jo ikke om han kvalifiserer til betegnelsen gammal gris.) Men; hvem VET hvor mange damer han har møtt på denne måten?! Skrekk og gru! 

---

Samtidig, så har jeg selv tidligere (sikkert ubevisst) hatt en tendens til å flørte/bruke hersketeknikker mot unge menn som jeg har ansatt. Dette har jeg innsett på egen hånd, og er nå veldig opptatt av å endre adferd mot dem (og alle andre for øvrig). Oppførselen min kan muligens ha gjort meg upopulær hos yngre ansatte, uten at noen har tatt det opp med meg direkte. Men ja, jeg har sansen for yngre menn, selv om jeg nå er bevisst på å ikke bruke hersketeknikker eller ha tilfeldige seksuelle relasjoner med dem. 

Men så tenker jeg, at en Cougar er vel ikke nødvendigvis så mye mer sjarmerende enn en gammal gris? Er det bare media som har skapt dette bildet av den hotte 40-årige dama som jakter 20-åringene? Eller er dette knyttet til at flere yngre menn (som erfart på sjekkested på nett og ellers) vil prøve en erfaren kvinne til uforpliktende sex?

Synes dette er et kronglete område jeg, der jeg selv heller ikke har "plettfri vandel".

Akkurat cougar trenden tror jeg først og fremst henger sammen med at det har blitt flere desperate middelaldrende damer på markedet, og at unge menn ofte har ganske lave standarder når det gjelder lettvint sex. Jeg tror med andre ord at unge menn "jakter" på middelaldrende kvinner først og fremst på samme måte som løven jakter den svakeste antilopen i flokken, heller enn at så mange unge menn synes middelaldrende kvinner er det store. 

• Liker 2
Skrevet

Du TS du TS, nå har du helt bensin på bålet, ha lykke til og velbekomme. Håper du får mange interessante svar.

Anonymkode: aae0d...334

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og, du er MANN hører jeg 😂😂😂: Cougar er trist og gammal gris del av gjeldende samfunnsorden...

Jeg er kvinne :)

"Patriarkiet" er ikke et positivt begrep. Når jeg sier at "gammel gris er en del av patriarkiet" så refererer jeg til den grunnleggende holdningen om at menn kan ta seg til rette, og at den (uheldigvis) består. 

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flørting som hersketeknikk skal man holde seg for god for enten man er mann eller kvinne. 

Det er sant at "cougar" og "gammel gris" har ulik status i samfunnet, men for meg er ikke disse begrepene ekvivalente av hverandre. Jeg har ingen formening om mennesker som er i forhold med en partner som er yngre enn dem selv - en mann er ikke "gammel gris" av den grunn. "Gammel gris" er tanker jeg får av menn som legger an på yngre jenter uten særlig indikasjon på at de gjengjelder interessen, og som er helt ubevisst egen (manglende) attraktivitet. Det er dette fraværet av selvbevissthet som er ekkelt. 

Mitt inntrykk er at kvinner som får merkelappen "cougar" først og fremst anses som litt triste - desperate etter å få bekreftelse på at de fortsatt er seksuelt attraktive, mens "gamle griser" blir ansett som en del av patriarkiet. 

En essensiell forskjell her er at kvinner ofte er mer selvkritiske og selvbevisste, og vil ikke i samme grad legge seg etter menn som er totalt seksuelt uinteressert i dem. Dersom du er unntaket anbefaler jeg at du endrer det straks. 

Nå får du gi deg ! du skriver som om det er ok at gamle ekle) griser er ok , det mener du ingenting om,men eldre damer er triste skjebner.    JEG  syns disse eldre cougerne /kvinnene  ihvertfall  ER attraktive fortsatt. Menn blir feite (sjekk statistikk ), rynkete med hengerumpe mye før enn dagens kvinner som tar vare på seg selv.  Patetisk til det uansett.

Anonymkode: 2257f...8ad

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg ! du skriver som om det er ok at gamle ekle) griser er ok , det mener du ingenting om,men eldre damer er triste skjebner.    JEG  syns disse eldre cougerne /kvinnene  ihvertfall  ER attraktive fortsatt. Menn blir feite (sjekk statistikk ), rynkete med hengerumpe mye før enn dagens kvinner som tar vare på seg selv.  Patetisk til det uansett.

Han (?) skriver da overhodet ikke at "gamle griser" er ok:

"Gammel gris" er tanker jeg får av menn som legger an på yngre jenter uten særlig indikasjon på at de gjengjelder interessen, og som er helt ubevisst egen (manglende) attraktivitet. Det er dette fraværet av selvbevissthet som er ekkelt.

"Cougar" er vel per definisjon en mode kvinne som fortsatt tar seg bra ut. Det er ikke dermed sagt at alle modne kvinner som har sansen for yngre menn tar seg bra ut.

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, Collan skrev:

"Cougar" er vel per definisjon en mode kvinne som fortsatt tar seg bra ut. Det er ikke dermed sagt at alle modne kvinner som har sansen for yngre menn tar seg bra ut.

Ikke at wikipedia nødvendigvis er den ultimate sannheten, men utifra hva som står der er cougar rett og slett bare en kvinne som er sammen med eller går etter (betydelig) yngre menn. Attraktivitet virker således ikke å være en del av definisjonen, selv om det i mediene gjerne har blitt fremstilt slik. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Cougar_(slang)

Skrevet

bra du har insett dine feil ts,men en sån date som han fyren der er æsj ikke rspektabel date i de heletatt..

må beklage og si kansje de er litt karma for din del , at du fikk en så dårlig date,om du har vert kjip mot tidligere kjærester før eller folk. men bra du har insett dine feil,men han daten din hørtes helt idiot ut uansett:P

cougar er bedre en en gammal gris btw. hehe

Anonymkode: 8d89d...cdf

Skrevet

En cougar går ikke etter yngre menn fordi de er lette ofre. De går etter yngre menn for å få bekreftet egen attraktivitet. Og fordi yngre menn ser bedre ut og fordi de er fysisk bedre skikka i senga. 

Og det er akkurat det samme en gammel gris gjør også. 

Paradoksalt nok. Så en gammel gris og en cougar burde vært en god match. Men jeg tror de hater hverandre. 

Anonymkode: 848ef...548

Gjest Supersol
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

---

Joooo....han er en gammal gris, du er bare ungjinta du..... selv er jeg enda yngre enn deg . Jeg er bare 41 år og blir sjokkert  når jeg leser om hva du har gått igjennom. Jeg gråter for deg....:grine:

Gjest Supersol
Skrevet

Det er spesielt ille når jeg hører om gamle griser på nitti år som forsyner seg av unge jomfruer på syttini. Da koker det inni meg. Disse virile skamløse mennene burde bli kastrert.

Skrevet
På 2016-10-27 den 16.29, jabx skrev:

Cougar har positiv klang. Gammel gris... negativt ja.

Men sånn har det blitt i det sexistiske matriarkiet vi lever i. Andre standarder for kvinner enn for menn

Skrevet
22 timer siden, Supersol skrev:

Det er spesielt ille når jeg hører om gamle griser på nitti år som forsyner seg av unge jomfruer på syttini. Da koker det inni meg. Disse virile skamløse mennene burde bli kastrert.

:fnise:

Paradise hotel gamlehjem edition

Skrevet
På 28.10.2016 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg ! du skriver som om det er ok at gamle ekle) griser er ok , det mener du ingenting om,men eldre damer er triste skjebner.   

Nei, jeg skriver ingen av disse tingene. Det er bare din egen frustrasjon du uttrykker her. 

Gjest Supersol
Skrevet
12 timer siden, Sykkelkopp skrev:

:fnise:

Paradise hotel gamlehjem edition

Hahaha :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...