Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ufrivillig barnløs, men ikke på samme måte som andre. Vi kan/bør ikke starte prøvingen nå, grunnet sykdom som forhåpentligvis vil gå over. Det ville rett og slett vært helt idiotisk av oss å prøve å få barn nå før dette er ordnet. Vi hadde egentlig tenkt å starte prøvingen nå snart, og jeg kjenner derfor at alt om barn, prøving osv er et sårt tema. Har venninner som har barn, prøver å få barn og som er gravide, så man får det jo litt nært på seg, i tillegg til at flere spør oss om når vi har tenkt å få barn.. Kan jo ikke sammenligne dette med å være ufrivillig barnløs på lik linje som de som har prøvd i lang tid, men jeg kjenner jo likevel at det er sårt. Og ikke vet vi om vi faktisk kan få barn når vi en gang forhåpentligvis kan prøve, heller. 

Dere som er ufrivillig barnløs, hvordan takler dere det, hva gjør dere for at det ikke skal være så vondt?

Anonymkode: 5110d...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke da? Er det du eller mannen som er syk?

Anonymkode: dd230...3f2

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke du noe med..

Anonymkode: 13aa8...3f2

• Liker 6
Skrevet

Man må bare legge det fra seg. ikke noe anrett tips. 

Anonymkode: 01b32...d49

Skrevet
På 26.10.2016 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Er ufrivillig barnløs, men ikke på samme måte som andre. Vi kan/bør ikke starte prøvingen nå, grunnet sykdom som forhåpentligvis vil gå over. Det ville rett og slett vært helt idiotisk av oss å prøve å få barn nå før dette er ordnet. Vi hadde egentlig tenkt å starte prøvingen nå snart, og jeg kjenner derfor at alt om barn, prøving osv er et sårt tema. Har venninner som har barn, prøver å få barn og som er gravide, så man får det jo litt nært på seg, i tillegg til at flere spør oss om når vi har tenkt å få barn.. Kan jo ikke sammenligne dette med å være ufrivillig barnløs på lik linje som de som har prøvd i lang tid, men jeg kjenner jo likevel at det er sårt. Og ikke vet vi om vi faktisk kan få barn når vi en gang forhåpentligvis kan prøve, heller. 

Dere som er ufrivillig barnløs, hvordan takler dere det, hva gjør dere for at det ikke skal være så vondt?

Se det positive i situasjoen selv om det er tøft.

-Barnløse har som regel bedre økonomi, så man kan fokusere på friheten, man kan reise og se verden, opplevelser. 

-få seg hobbier og et nettverk av mennesker som ikke har barn

- Få seg hund, en hund gir ufattelig glede og kjærlighet. 

Anonymkode: bea78...d34

• Liker 6
Skrevet
På 26.10.2016 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er syk, uten å gå nærmere innpå hva det gjelder. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se det positive i situasjoen selv om det er tøft.

-Barnløse har som regel bedre økonomi, så man kan fokusere på friheten, man kan reise og se verden, opplevelser. 

-få seg hobbier og et nettverk av mennesker som ikke har barn

- Få seg hund, en hund gir ufattelig glede og kjærlighet. 

Du er klar over at du håner oss som er ufrivillig barnløse med dette?

Hva f hjelper det med hund når en savner et barn?

Når barn er det som oppleves som friheten er ikke mer penger noe godt bytte. Kan du tenke deg noen som er villig til å bytte bort sitt barn mot penger?

Innlegget ditt er sosialt klønete og ufølsomt mot oss barnløse.

Anonymkode: c67bd...72d

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mot oss ufrivillig barnløse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke sette meg inn i hvor tøfft det er for dere som er barnløse, men vet hvor tøfft prøvingen kan være når man gang på gang får mensen. Håper dere alle lykkes med å få drømmen deres oppfyllt til slutt. Ikke mist troen💕

Anonymkode: fc47b...611

• Liker 2
Skrevet (endret)

a

Endret av evelynn
Skrevet
På 10/27/2016 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Det har vel ikke du noe med..

Anonymkode: 13aa8...3f2

Det er forskjell på om det f.eks er psykisk sykdom som ikke trenger knuse barnedrømmer for livstid, og kreft med cellegift som kan knuse fertilitet for godt, spesielt hos kvinner..

Spørsmålet var overhodet ikke ment frekt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ufrivillig barnløs lenge, forsøk på forsøk mislyktes. Var langt nede, men kunne ikke gi opp heller. Fikk meg katt, det hjalp på dette med å føle omsorg for noen og fikk meg til å føle at noen trengte meg. Har også lest at om man har et dyr, kan det faktisk hjelpe for å bli gravid. Jeg ble gravid ikke lenge etter, tilfeldig eller ikke. Så pus i huset her, han hjalp meg og betyr mer for meg enn man kan ane. 

Ellers reiste vi mye, og jeg gikk mye på konserter, malte bilder, skrev om tankene mine. Jeg hadde også nevøer og nieser på besøk så ofte som mulig. Jeg tok akupunktur og gikk til psykolog. 

Nå er ikke du meg, og jeg vet jo ikke hvor mye sykdommen din hindrer deg, men det var sånn jeg overlevde. 

Ønsker dere lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2016 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Når barn er det som oppleves som friheten er ikke mer penger noe godt bytte. Kan du tenke deg noen som er villig til å bytte bort sitt barn mot penger?

Jamen for helvete da dame...  jeg er selv ufrivillig barnløs!  og dette er mine personlige råd for hvordan å gjøre situasjonen enklere! og jeg kjenner mange andre ufrivillig barnløs som også bruker disse rådene. 

Det dreier seg om å prøve å se det positive i situasjonen! forstår du ikke det?

Og mine hunder er en enorm trøst, de er kjærligheten i mitt liv, de får meg til å le, de gir meg uendelig glede selv på de mørkeste dager... deres ubetignede kjærlighet og hengivenhet varmer meg så langt ned i hjerterota som man kan komme. 

Men du kan bare fortsette å grave deg ned i elendigheten,  men det hjelper faktisk ikke en dritt!! 

• Liker 23
Skrevet
På 28. oktober 2016 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Wow, du skjønner at det var et velmenende råd, sant? Unødvendig å svare så frekt. Du kunne for eksempel skrevet "takk for råd, men dessverre ville ikke en hund hjulpet meg, og økonomi er ikke det vi tenker på akkurat nå". Jeg er ufrivillig barnløs selv, og en hund hjalp faktisk meg mye.

Anonymkode: f4f38...be6

• Liker 12
Skrevet
På 29.10.2016 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Wow, du skjønner at det var et velmenende råd, sant? Unødvendig å svare så frekt. Du kunne for eksempel skrevet "takk for råd, men dessverre ville ikke en hund hjulpet meg, og økonomi er ikke det vi tenker på akkurat nå". Jeg er ufrivillig barnløs selv, og en hund hjalp faktisk meg mye.

Det var ikke jeg (ts) som skrev innlegget du siterer til. 

Skrevet
På 29.10.2016 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk skjønne hvorfor hun reagerer. Jeg er selv ufrivillig barnløs og det er mange velmenende råd fra alle kanter som uansett hvor velmenende det er så sårer det. Det er veldig sårt å ikke få barn og hvordan man takler det er forskjellig fra person til person. Nå kjenner jeg ikke dere, og hva slags råd dere har fått men jeg går hvertfall i fistel når noen kommer med velmenende råd uten at jeg har bedt om det, men etter å ha fortalt om at jeg er ufrivillig barnløs på 9.året. "Jammen, du må slutte å stresse med å få barn vettu, så kommer det" "tenk på babyer hele tiden så blir du gravid" "du må kutte it røyken og alkohol, så blir du gravid" (drikker ett glass eller to en gang i året, og det nærmeste jeg kommer til røyk var da jeg sto ved siden av en som røyka i 2009) "du må henge med bare gravide så blir du smittet av de, så får du barn" Alt er godt ment, men det er ikke så lett når man har prøvd alt allerede. 

Anonymkode: f11d2...c0c

• Liker 1
Skrevet

For meg hjelper det å tenke at alle har sine flakser og uflakser her i livet. Enkelte ting får man ikke gjort noe med, og det beste man kan gjøre er å spille så godt man kan med de kortene man har. Enkelte ting er bare slik, men det betyr ikke at jeg må være ulykkelig. Da ødelegger jeg jo bare enda mer for meg selv. Der kunne alltids vært mye verre.

Anonymkode: 15571...a5e

• Liker 1
Skrevet
På 31.10.2016 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Jeg kan faktisk skjønne hvorfor hun reagerer. Jeg er selv ufrivillig barnløs og det er mange velmenende råd fra alle kanter som uansett hvor velmenende det er så sårer det. Det er veldig sårt å ikke få barn og hvordan man takler det er forskjellig fra person til person. Nå kjenner jeg ikke dere, og hva slags råd dere har fått men jeg går hvertfall i fistel når noen kommer med velmenende råd uten at jeg har bedt om det, men etter å ha fortalt om at jeg er ufrivillig barnløs på 9.året. "Jammen, du må slutte å stresse med å få barn vettu, så kommer det" "tenk på babyer hele tiden så blir du gravid" "du må kutte it røyken og alkohol, så blir du gravid" (drikker ett glass eller to en gang i året, og det nærmeste jeg kommer til røyk var da jeg sto ved siden av en som røyka i 2009) "du må henge med bare gravide så blir du smittet av de, så får du barn" Alt er godt ment, men det er ikke så lett når man har prøvd alt allerede. 

Starts innlegget på tråden heter : hvordan takler dere å være ufrivillig barnløse...

Så kommer jeg med et råd om hvordan jeg takler det, og så reagerer dere! hvis dere er så sensitive på råd og personlige erfaringer innen dette temaet så ville jeg ikke klikket inn på en tråd der det blir spurt om akkurat det!!

Jeeeezzz!

• Liker 7
Skrevet
På 31. oktober 2016 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner selvsagt at det er irriterende. Jeg har fått en haug av velmenende råd ala ikke stress, og det irriterer meg såklart, men poenget er at det er unødvendig å svare så frekt når vedkommende ikke mente noe stygt med det. Det går an å si/skrive "takk for råd, men det fungerer dessverre ikke" eller noe sånt. Å skrive "hva f hjelper det med hund" er ikke så veldig konstruktivt. Det er mange som har en mening eller et råd å komme med, og da gjelder det å kunne forklare skikkelig hvorfor det ikke fungerer, i stedet for å bli sint.

På 30. oktober 2016 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Det var ikke jeg (ts) som skrev innlegget du siterer til. 

Det er jeg klar over :) Måtte bare svare, syns det var så unødvendig.

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Takler det ikke...... 

Anonymkode: e8f38...976

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...