Gå til innhold

Tatovering av runer.

Gjest Hel

Anbefalte innlegg

Ville du forbundet dette med Nazisme?

Fortalte til moren min i dag morges om tatovering jeg har lyst på (skal tatovere fire runer som står for styrke, partnerskap, liv og å vokse rundt en sommerfugl jeg allerede har nederst på ryggen) og det første hun sa var at jeg måtte være forsiktig for folk kan misforstå og forbinde dette med Nazisme.

Jeg vet jo at Nazister og norrøn mytologi kan forbindes (med Vigrid og alt det) men ville noen tro at jeg er Nazist pga. av slik tatovering?

Ikke det at jeg bryr meg så veldig om hva folk bestemmer seg for å tro over en tatovering men jeg ble nyskjerrig på hva andre tenker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den koblingen tror jeg de færreste tenker på, hvertfall når runene er tegnet rundt en søt sommerfugl. og nå virker det som om du er en person som ikke akkurat utstråler tilhørighet til nazismen på andre måter (klesstil, symboler, hårfrisyre osv), så det ville jeg ikke bekymret meg for :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke teknkt på det, jeg er glad i runer selv og forbinder dem først og fremst med norrøn mytologi og kultur. Synes hele koblingen til nazisme er både litt søkt og veldig trist. Det er også veldig bra at du bruker runene og er med på å skape ett positivt bilde av dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. :-)

Synes det er trist at de to blir koblet sammen og. Men veldig bra at det finnes folk som ser på de som noe positivt og forbinder det med kultur isteden. :)

Skal ta tatoveringen rundt jul når jeg får penger til det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...