Gå til innhold

Dnb vil ha 10 pr kontantuttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DNB er dyrt (er selv kunde hos dem). Det koster penger å ta ut penger i utlandet. Og nå koster det i innlandet også. Jeg vil gå over til Skandiabanken etterhvert.

Ja, jeg har nesten sluttet å ta ut kontanter men det fins enkelte tilfeller hvor jeg må ta ut penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, October 26, 2016 den 17.08, AnonymBruker skrev:

http://e24.no/boers-og-finans/dnb/naa-krever-dnb-betalt-for-at-kundene-tar-ut-penger-i-deres-minibanker/23830808

Jeg får ikke dette til å stemme:

 Vi har sett en veldig stor nedgang i bruken av minibanker, og DNBs kunder er fortsatt de bankkundene som har lettest tilgang på kontanter gjennom for eksempel vårt samarbeid med Posten
 
Så sier han at vi vil folk skal bruke minibanken mindre for det koster penger å bruke verdistransport, forsikring osv. 
Altså, har folk brukt minibank mindre trenger du ikke at den skal brukes mindre.
 
Mye må ha mer?

Anonymkode: 0300c...f38

Enkleste løsningen er å holde seg unna hele DNB. DNB er en dyr forretningsbank. 

Anonymkode: 392f4...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kunde i DNB, og vet ikke om min bank vil ta gebyr for minibankuttak etterhvert. 

Men jeg bruker ekstremt lite kontanter, det hender vel i snitt en gang hver tredje mnd at jeg må ta ut noen kroner i butikken. I en minibank har jeg ikke vært på årevis. 

Skulle banken min ta 10 kr i gebyr for å ta ut penger en gang annethvert år så sulter jeg neppe ihjel av den grunn.

Barna har egne bankkort, ukelønn går rett inn der. Kontanter trenger vi ikke. De fleste har vipps hvis man skal betale noen kroner. I tillegg har vi en boks hjemne med 4-500 kr i kontanter fordelt på 10kroninger og 20kroninger hvis det skulle dukke opp loddselgere o.l på døra. Det er meget sjelden. 

Vi trenger ikke kontanter i dagens samfunn. Butikkene har som oftest reserveløsninger når bankterminalen ikke får kontakt med banken. Så varene får man alltids betalt. Dessuten er det sjelden det er så krise at det står om liv for å få betalt. Gjør det det ordner man betaling senere. 

Ungene har hatt egne bsnkkort siden de var 8. Så slipper vi å bekymre oss for at de skal bli frastjålet lommeboka. Kortet kan sperres. Mister de 500kr i kontanter er pengene tapt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo genialt av DnB, de skremmer bort alle de bakstreberske og ulønnsomme kundene og beholder de billige kundene som bruker kort og selvbetjeningsløsninger.

 

Anonymkode: 01d08...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...