Gå til innhold

Ja eller nei til dobbeltdyne?  

88 stemmer

1. 1. Har dere dobbeltdyne?

• JA
      41
    • NEI
      47

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt noen heftige, artige diskusjoner med noen venner.. Så derfor spør jeg:

Har dere dobbeltdyne?

Dere må gjerne utdype valget . :tongue:

Videoannonse
Annonse
Gjest Chauve-Souris
Skrevet

Nå er jeg singel da, men elsker dobbeltdyne!! Mye koseligere både alene og sammen med andre.

Minus er at den ikke får plass i vaskemaskinen min...

Skrevet

JA! Hatt det i 15 år faktisk :P Elsker den både alene og sammen med noen. Men kan ikke ha de fra Kid, Princess og Jysk, de er ikke ekte dobbeltdyner, de er bare 210*220 eller 200*220. Da er det jo faktisk bare 50 cm bredere enn en vanlig dyne, ikke nok. Må være minst 240 bred (220 lang), slik at man får nesten en meter til ift vanlig. 

Jeg sliter når jeg er borte hos folk og må sove med enkeltdyne, den er ikke stor nok til en person engang etter min mening :P 

Anonymkode: e5f12...e93

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Calleia skrev:

Har hatt noen heftige, artige diskusjoner med noen venner.. Så derfor spør jeg:

Har dere dobbeltdyne?

Dere må gjerne utdype valget . :tongue:

Men du, hva slags diskusjoner er det mulig å ha om dobbeltdyner som blir både heftige og artige? Du må også utdype :ler:

• Liker 3
Skrevet

Værste som finns er dobbeltdyne. Skikkelig drit oppfinnelse!
Typen min har det og jeg hater det. Hva skjer når han fiser? Jo, fislukta siver opp i nesen min. Alltid! Æsj.
Pluss at det alltid er en sprekk mellom oss der all kulde kommer inn. Ender opp skikkelig varm på en side av kroppen og kald på den andre. Prøver å tette den igjen men så rører typen på seg og vips så er alt ødelagt igjen.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Hypnosee skrev:

Værste som finns er dobbeltdyne. Skikkelig drit oppfinnelse!
Typen min har det og jeg hater det. Hva skjer når han fiser? Jo, fislukta siver opp i nesen min. Alltid! Æsj.
Pluss at det alltid er en sprekk mellom oss der all kulde kommer inn. Ender opp skikkelig varm på en side av kroppen og kald på den andre. Prøver å tette den igjen men så rører typen på seg og vips så er alt ødelagt igjen.

Du kan jo ta en egen dyne? Antakelig har han bare slik "ikke egentlig dobbel"-dyne også, siden det ikke er nok til å pakke inn begge sider av deg. Eller så ligger dere langt fra hverandre :P Hvorfor ikke kjøpe inn en ekstra som du kan ha?

Skrevet

Dobbeldyne på hotell er fantastisk, men hjemme vil jeg ha min egen dyne. Dessuten, så bør dobbeldyna være av god kvalitet om det skal være bra. Hadde en fra Kid og den gikk rett i søpla etter to netter. Men, smaken er som baken ;) 

Anonymkode: 7e9ff...4ff

Skrevet

Jeg kjøpte i sommer for å ha i campingvogna fra jysk. Og vi hata det! Glippe i mellom og så tok han litt mye og dermed hadde plutselig ikke jeg noe dyne:fnise:

nei enkeldyne er tingen!! 

Skrevet

Vi har dobbeldyne. Jeg har egentlig lyst på enkeltdyne, for han beveger seg ekstremt mye i søvne. Skjer nesten hver natt at jeg våkner opp og kun har en liten flik av dyna.

• Liker 1
Skrevet

Dobbeldyne! Vi vil ikke ha annet. Gjør det enklere å spoone, og jeg har fri tilgang til å bruke leggene hans som fotvarmere, noe som passer oss begge to veldig bra siden han blir fort varm og jeg fryser lett på beina. Den sprekken det blir snakket om fikser vi lett med at vi har en ekstra pute vi av og til legger der når det er ekstra kaldt ute. 

Anonymkode: ea7c6...46c

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du, hva slags diskusjoner er det mulig å ha om dobbeltdyner som blir både heftige og artige? Du må også utdype :ler:

Haha, ja, det har vært noen gode diskusjoner angående dette.

Ulempene er visst mange, fordelene få.. 

Jeg syntes dobbeltdyne er helt fantastisk. Jeg og gubben liker å ligge tett om natta, og da blir to enkle dyner veldig upraktisk. Jeg syntes, i motsetning til mine venninner at det hverken blir klamt eller for varmt.

Mine venninner trekker frem kroppsodør, hårete rygger (OG mage), svette og til og med dårlig ånde (!) uten at jeg klarer å se DET som et argument :laugh:. De kunne tenke seg dobbeltdyne om den hadde vært 4 meter bred.. :fnise: . De vil da også ha så stor seng som overhode mulig, så da må jeg jo stille spørsmålet om de faktisk er glad i den de deler seng med..haha.

• Liker 4
Skrevet

Nei, nei, og atter nei. Jeg vil ligge alene inni min egen igloo, samt stikke ut armer og bein der det passer seg når jeg blir for varm om natta.

Anonymkode: 0d4ab...86c

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Calleia skrev:

Haha, ja, det har vært noen gode diskusjoner angående dette.

Ulempene er visst mange, fordelene få.. 

Jeg syntes dobbeltdyne er helt fantastisk. Jeg og gubben liker å ligge tett om natta, og da blir to enkle dyner veldig upraktisk. Jeg syntes, i motsetning til mine venninner at det hverken blir klamt eller for varmt.

Mine venninner trekker frem kroppsodør, hårete rygger (OG mage), svette og til og med dårlig ånde (!) uten at jeg klarer å se DET som et argument :laugh:. De kunne tenke seg dobbeltdyne om den hadde vært 4 meter bred.. :fnise: . De vil da også ha så stor seng som overhode mulig, så da må jeg jo stille spørsmålet om de faktisk er glad i den de deler seng med..haha.

Ja, den skjønner ikke jeg heller :P Så er absolutt enig med deg. Hvis man ikke vil dele dobbeltdyna så kan man jo fortsatt være for dobbeltdyne, selv om man bruker den alene ;) 

Og kroppslukt.. Altså, har man en urenslig mann så kan jeg forstå at dobbeltdyne er et problem, men strengt tatt er vel mannens hygiene et større problem da? 

• Liker 4
Gjest canacas
Skrevet

Dobbeltdyne, så lenge jeg får ha den alene :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den skjønner ikke jeg heller :P Så er absolutt enig med deg. Hvis man ikke vil dele dobbeltdyna så kan man jo fortsatt være for dobbeltdyne, selv om man bruker den alene ;) 

Og kroppslukt.. Altså, har man en urenslig mann så kan jeg forstå at dobbeltdyne er et problem, men strengt tatt er vel mannens hygiene et større problem da? 

Jeg lurer på om det var diverse gasser de mente..  Ellers hadde jeg vel strengt tatt beordret mannen i dusjen ja.. :laugh:

Skrevet

Hadde dobbeltdyne da jeg bodde alene og fortsetter med det når vi er to i samme seng. 

Jeg mener dyne skal passe til størrelsen på sengen. 

Er selv ikke norsk, så var faktisk overrasket at par i Norge sov under separate dyner.

• Liker 3
Skrevet

Vi har dobbeltdyne, nå møttes vi i USA og bodde der de første årene vi var sammen, og der er ikke enkeltdyne et konsept engang. Hver gang vi er på besøk hos noen/hyttetur/hotell i Norge med enkeltdyner så setter han igang med en tale om hvordan man umulig kan like hverandre særlig godt om man vil sove helt adskilt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

JA! Elsker dobbeltdyne :) Det er varmere, koseligere, man får ''fri tilgang'' for å kose med hverandre, kan snike meg inn i armkroken hans om nettene uten å måtte bli iskald fordi jeg må under annen dyne... Kan varme beina mine på hans :) 

Kjæresten min er veldig varm av seg, så han har ikke halvparten av mine argument en gang, men han synes også det er bedre og koseligere! 

Skjønner ikke helt hva dere snakker om med den 'sprekken'...

• Liker 1
Skrevet

Nei!! Helt åpenbart at min kjære hadde rullet seg i sammen i hele dynen og jeg hadde blitt liggende å fryse! Dette skjer nemlig hver gang vi er på hotell og har dobbeldyne. Når jeg våkner av at jeg fryser drar jeg den selvsagt tilbake, men så går det noen timer til da... Hm, har visst skjedd at jeg har tatt hele dynen også... :P sier HAN!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...