MapleSirup Skrevet 26. oktober 2016 #21 Skrevet 26. oktober 2016 Akkurat nå, EvaLena skrev: Tru hva du vil for min del, men tviler på at min kollega skulle dikte opp dette. Han var lynende forbannet dagen etter dette møtet og fortalte oss kolleger det. Han kunne lett gått imot, og han trenger ikke følge dette. Det er ikke lsik at man rekker opp hendene og stemmer imot leverpostei og dermed er det forbudt. Man kan fint holde på sitt og dermed slippe å bli "forbanna".
Dr. A. Kula Skrevet 26. oktober 2016 #22 Skrevet 26. oktober 2016 10 minutter siden, MapleSirup skrev: Han kunne lett gått imot, og han trenger ikke følge dette. Det er ikke lsik at man rekker opp hendene og stemmer imot leverpostei og dermed er det forbudt. Man kan fint holde på sitt og dermed slippe å bli "forbanna". Problemet er at mange foreldre ikke vet at skolen/FAU/foreldremøte ikke kan bestemme dette (selv skolen/FAU vet det jo ikke), og derfor blir folk forbannet når de får beskjed om at dette er nå bestemt. Som du selv var inne på, så finnes det tilfeller der man legger ned forbud mot nugatti etc på grunn av elever med sterk nøtteallergi. Dette er kurant og må respekteres, og er begrunnet i fornuft. Har man da likevel et behov for et slikt pålegg for at barnet skal få i seg mat, må man avklare med skolen for om/at det kan legges tilrette for begge behov. Til TS, du kan trygt la barnet ditt ta med saft, men det skader ikke å fortelle skolen/klassekontakt om hvorfor du velger å gjøre det.
ekkoet Skrevet 26. oktober 2016 #23 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg begynte i 1.klasse å sende saft med hver dag. Jeg så ikke den store skaden i å sende med saft, jeg drakk det selv hver dag da jeg gikk på skolen og den var nok langt mer sukker i enn dagens. . <10kcal/dl gjør ikke store utslaget, som det har blitt nevnt er mange andre ting langt mindre sunt. Hun er en aktiv jente så denne biten har jeg ikke vært bekymret for. Stod litt senere i en samtale med 2 andre mødre som snakket med hverandre om at "saft sender de ikke med". Etter denne samtalen tenkte jeg at det jo skaper et "press" om jeg sender med saft hver dag og har kuttet det til at hun får saft på fredager, så det er noe hun følger med på og "gleder" seg til. Når det er sagt så mener jeg det er opp til de enkelte foreldre. Det er et slags problem om noen sitter og spise boller og drikker saft hver dag, mens andre har vann og knekkebrød, men tilslutt er de egne foreldre som bestemmer over sitt barn. Det kan ikke være at foreldrene til venninnen som sa det var forbudt har sagt til datteren at det var forbudt for å slippe unna diskusjonen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå