AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hei! Jeg har slitt mye siden jeg var liten med mobbing og psykiske problemer. Jeg var veldig ung da jeg tenkte tanken om at jeg ikke ønsker meg barn og denne tanken har blitt sterkere for hvert år. Jeg har overhodet ikke noe ønske om barn og jeg har rett og slett nok med meg selv. Jeg sliter psykisk fortsatt og nærmer meg 30. Går på anti depressive og har ikke jobb, når jeg har vært i jobb har jeg taklet det dårlig og tjent så dårlig at jeg såvidt har kunne brødfø meg selv. Jeg har ikke utdanning og eier ingenting. Jeg føler meg rett og slett ikke skikket som mor og har heller ikke noe ønske om å bli mor, men er redd for at mine psykiske problemer skal bli brukt mot meg når jeg sier til legen at jeg ikke ønsker barn. At hun kanskje vil si jeg ikke tenker klart pga problemene mine. Men jeg Jar tross alt hatt psykiske problemer siden jeg var liten og dette er noe jeg som ligger i familien min. Anonymkode: f09c7...11b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Når du er over 25 år har du lovfestet rett til selv å velge å sterilisere deg. Få hjelp av fastlegen til henvisning, du må betale en egenandel på vel 6000 kr. Anonymkode: 03eeb...c7d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Eg har sjølv slitt psykisk og vert i veldig dårlig form. Vert innlagt på institusjon flere ganger, og var absolutt ikkje eit bra omsorgsevne . Idag 15 år seinare er eg to barns mamma og eg gjør ein fabelaktig jobb. Hadde aldri trudd det tidligere. Situasjoner snur og ting endrer seg. Har no sterilisert meg. Anbefaler deg og tenke deg godt om, livet endrer seg . Anonymkode: 529b1...993
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg synes du gjør et modent og reflektert valg. Altfor mange får barn uten å tenke over om de makter det og hvor mye det krever. De tenker ikke på om de er egnet som foreldre. Og det går utover barna og dem selv. Det å gi dem en trygg og god tilknytning og ha ressurser til å gi det man bør. Men du gjør det. Og jeg har gjort det. Jeg nærmer meg 40, og det beste valget jeg har tatt er å ikke få barn. Jeg tør ikke tenke på hvordan tilværelsen hadde vært, hvor dprlig samvittighet jeg hadde hatt overfor det barnet, fordi jeg ikke hadde hatt energi til å følge barnet opp så godt som man burde. Jeg sliter psykisk selv og har en ganske alvorlig diagnose. Jeg ønsker heller ikke barn. Det tok meg noen år å bli bevisst på dette, for jeg tenkte det er noe man burde. Men det bør man ikke nødvendigvis. Jeg ville ikke tatt problemene på forskudd mtp om fastlegen skulle bruke dine psykiske problemer mot deg. Da ville jeg i så fall byttet lege. Så lenge du kan si at dette er noe du har tenkt nøye i gjennom og begrunne hvorfor du ønsker å sterilisere deg, så ser jeg ikke hvorfor en lege skal nekte å henvise. Anonymkode: 94cfb...620 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå