Gå til innhold

knakene ledd

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Leddene mine knaker sånn så og si hver gan jeg reiser meg opp, eller har stått litt lengre i samme stilling. Jeg har hørt det knaker fordi senene "smeller seg på plass".

Er det flere som har det slik? ER det farlig? Betyr det at jeg har slarkeledd? ER det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal være slik?

Jeg er bare 23 så kan jo ikke være alderen. Også trener jeg... Finnes det hjelp? eller er det bare heeeelt ufarlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid vært sånn sjøl jeg. Spesielt knærne. Syns å huske at legen min sa jeg hadde antageligvis lite væske i knærne. Var noe sånt, farlig var det iallefall ikke. BAre litt ubehagelig å høre på.

Gjest Anonymous
Skrevet

veldig ubehagelig å høre på !! :-? Takk for svar, skal prøve å lukke ørene og si til meg selv at det ikke er jeg som er blitt gammel! :wink:

Skrevet

har samme problemet jeg, og er 24 år :-) Knaker i leddene når jeg trener - pilates b.la. Godt jeg er alene, og ikke i et treningsstudio med mange folk!!!!!

Skrevet

Jeg har også samme problem,....Føler det har blitt verre med årene. Man skal unngå å "knekke" med vilje, for da kan visst væsken mellom benene bli redusert har jeg hørt.

(Lene24: Jeg trener yoga i treningsstudio, heldigvis snur ingen seg når kroppen min "knekker" *pjuh* :wink: )

Skrevet

Jeg trener klassisk ballet for voksne, og der knekker det i tide og utide. Har inntrykk av at det er ganske vanlig.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem, alle leddene mine knaker, knær, skuldre, armer, fingre, bein, det virker som jeg bare er sånn :roll:

Jeg har bestemt meg for at så lenge det ikke gjør vondt (dvs. over fem på en skala fra 1-10) så er det ikke farlig :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Foreleseren min (som er lege) svarte at det som skjer når man "knekker" i ledd, er at man "brekker opp" mellomrommet som er mellom knoklene (leddhulen). Og at det er helt ufarlig. (Men jeg har jo også hørt at man ikke skal knekke "med vilje").

Uansett er det veldig vanlig å knekke litt/en del, men nå vet jo ikke jeg hvor uttalt det er på deg!

Skrevet

Skal love dere at jeg ikke greier å snike meg innpå noen, i alle fall! :ler: Særlig opp trapper: "Knikk-knakk, knikk-knakk!" Det er nesten så du ikke tror det før du hører det... :roll:

Skrevet

Skal vi se hvor jeg knekker kontinuerlig...

begge albuene, håndleddene, til dels fingrene, skulderpartiene, hoftene og til dels knærne. Av og til ryggen/nakken også hvis jeg tøyer der.

Jeg trener kampsport. De fleste jeg vet om som trener slikt knekker fælt. Det vil muligens knekke også for de som trener noe annet, bare i mer eller mindre grad.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Har det på akkurat samme måte, og jeg er 25 år. Knaker spesielt i større ledd som skuldre og hofter.

• 7 år senere...
Skrevet

Leddene mine knaker sånn så og si hver gan jeg reiser meg opp, eller har stått litt lengre i samme stilling. Jeg har hørt det knaker fordi senene "smeller seg på plass".

Er det flere som har det slik? ER det farlig? Betyr det at jeg har slarkeledd? ER det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal være slik?

Jeg er bare 23 så kan jo ikke være alderen. Også trener jeg... Finnes det hjelp? eller er det bare heeeelt ufarlig?

jeg er bare 12 å har det på samme måte

Skrevet

jeg er bare 12 år gammel. Jeg knaker fingre hele tiden! men jeg kan også knake ryggen, skuldrene, fot og tær. jeg har det samme spørsmålet som deg !! Er det farlig hva kan jeg gjøre for å slutte med det????

Skrevet

omega 3!!! :-) hjalp for meg! :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...