ops2 Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Det er mye norsk presse ikke vil meddele. Selvsagt har pressen en agenda. Alle har det. Jeg også. Siden jeg er opptatt av innvandring, deltar jeg mest i de trådene. Hadde jeg vært opptatt av vindkraftverk, og man skulle bygge det i stor utstrekning, ville jeg diskutert det. Det er ikke noe merkelig. Norsk mainstream media eller gammelmedia har sin agenda. Jeg hadde ikke visst at politiet i Frankrike demonstrerer for åttende dag på rad, hvis jeg ikke leste document.no. Prøv selv å google fransk politi demonstrerer og sorter resultatene på den seneste uken. https://www.document.no/2016/10/24/fransk-politi-protestene-sprer/ Hvorfor ryddes ikke en youtubevideo med en edderkopp, eller en kjendishistorie bort for dette? Kan det ha noe å gjøre med at norsk media er enige om å ikke fortelle for mye fra Europa? Sannheten er at fransk politi er utslitt på grunn av ekstraarbeidet terroren medfører. De er også rasende over å bli angrepet igjen og igjen, og føler de ikke kan beskytte seg selv, langt mindre innbyggerne i Frankrike. De krever mer ressurser, mindre overtid, utvidet rett til å bære våpen, og fremfor alt strengere straffer for de som angriper politiet. Samt at politisjefen Jean-Paul Falcone skal gå av. Politiet har ikke tiltro til ledelsen lenger. I juni nektet en politimann å ta Frankrikes president i hånden etter at en jihadist hadde drept et ektepar - begge i politiet. Kun deres tre år gamle sønn ble funnet i live. http://www.mirror.co.uk/news/world-news/french-policeman-snubs-president-hollande-8222098 Politiet fikk nok når pøbelen har begynt å angripe de direkte med molotowcocktails. Fire politimenn i en bil ble omringet og bilen deres satt i brann. De overlevde, men en er livstruende skadet. https://www.thelocal.fr/20161010/french-cop-in-coma-after-fire-bomb-attack Nå har engelskspråklig media stoppet å skrive også. De siste to-tre dagene dreier alt seg om Calais og de stakkars "flyktningene". Det siste jeg har funnet, er en youtubevideo fra 25/10, og noen mindre oppslag fra franske aviser.http://www.20minutes.fr/societe/1948883-20161025-paris-centaines-policiers-civil-manifestent-nouveau-grogne Endret 25. oktober 2016 av ops2 5
Commander Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Alle har en "agenda" eller policy. Ihvertfall sider som friatider, avpixlat, document osv. Er sikker på at journalister også følger med på disse sidene i smug. Det er ihvertfall ikke tvil om at de har informanter innen politiet. Sålenge man har utviser litt sunn skepsis så er det ikke feil å søke informasjon. Så ligger vel den hele og fulle sannhet sånn litt i midten et sted. Mange sier at Norge var bedre før, man hørte ikke om drap og voldtekter i "gamle dager". Og det er faktisk ikke langt fra sannheten. NRK hadde som policy og ikke opplyse om bestialske handlinger som drap ol. hvis det ikke var til å unngå.. Tankegangen var at det man ikke hadde hørt om, det kunne man ikke tenke seg og dermed ikke gjennomføre. TV2 kom på banen og de fortalte villig vekk om drap, incest, voldtekter osv. Og plutselig føltes den samme verden mindre trygg. NRK så det som sin oppgave å "beskytte" oss fra den grimme virkelighet. Og tror mye henger igjen i den norske journalistkorpset. Det er en grunn til at sider som flashback har over 1 million registrerte medlemmer. Folk har ikke tillit til journalister og søker informasjon andre steder i tillegg.
I Grosny Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Media jobber for noen og skriver det som blir bestilt for å påvirke. Eksempel 1: I følge media i det gamle Sovjet var det null kriminalitet der, fordi kommunismen var perfekt. Det var selvfølgelig ikke sant, men det ble fortiet systematisk. Eksempel 2 : Vestlig media jobber for Hillary og mot Trump: Sjekk stoffet: Det er åpenbart at Trump blir verrre framstilt enn Hillary , kanskje forholdsvis 99 til 1. Dette stemmer ikke med USA-velgernes bilde der forholdet er nærmere 55-45. Eksempel 3: Vestlige media kjører en kampanje for USA og deres krigsindustri for å sverte Assad i Syria: Sammenlign Assadkritkken i forbindelse med bombing av terrorister i Aleppo/sivile tap, og USA-kritikken i forbindelse med bombing av terrorister i Mosul/sivile tap. Pressen krever at Assad skal gå av, mens Obama har full tillit. Pressen kritiserer Assad, ikke Obama. Alt stoff fra Syria ser ut til å komme fra terroristenes nyhetstjeneste der typiske bilder er bomberammede barn i terroristkontrolllerte områder, og bilder av vakre terrorister. Tilsvarende bilder der sivile og militære er rammet av terroristene er ikke på trykk. Min agenda er å forsøke å hjelpe til med å fylle ut åpenbare informasjonshull som pressen etterlater seg. Jeg ønsker å påvirke opinionen til å redde staten Syria fra terrorismen og angrepene fra deres fiender. Jeg ønsker at staten Syria skal gjenopprette ro og orden, og har lyst til å dra dit på ferie. Samtidig ønsker jeg at ingen skal ha behov for å flykte fra dette landet. Jeg er imot at folk blir flyktninger og mener at det er bedre å ha en snillere verden, slik at folk kan bo trygt hjemme. Endret 26. oktober 2016 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har fullstendig sluttet å lese dagbladet, etter den saken hvor Ali Farah skal ha blitt slått ned i Sofienbergparken. De gadd ikke å ta hensyn til at ambulanse-folkene hadde taushetsplikt, og ikke hadde mulighet til å komme med sin versjon av det som hadde skjedd. Hver gang noen tenker på dagbladet, så burde de tenke på den enorme uretten de gjorde mot en uskyldig familie-far. VG er ikke nødvendigvis ikke noe særlig bedre da...... Anonymkode: 1ce9a...639 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå