AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Har hatt hull i begge øreflippene (har fremdeles et hull i hver, dette er hull nr to). Ettersom jeg var litt for dårlig til å ha i øredobb i hullene, har de grodd igjen. Der hullene var klør litt, og har blitt til små klumper. Regner med det er betennelse som har grodd igjen. Har egentlig lyst å stikke hull igjen. Er det veldig dumt å gjøre hjemme? Tenker å ta en nål og brenne, og stikke gjennom. Noe spesielt jeg burde gjøre for å få ut betennelsen? Anonymkode: 46266...c37
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Umulig å svare på om det er betennelse utifra den informasjonen du gir her. Det er også ganske vanlig å få en type arrvev som gir klumper og evt. kløe når man tar piercing. Ved begge tilfeller kan det være dumt å stikke det opp igjen, og veldig dumt å gjøre det selv. Dra til en piercingsjappe og be de se på ørene dine. Leger har ikke peiling på piercing, men piercere vil som regel ikke nøle med å sende deg til legen hvis du trenger det. Hvis du egentlig har bestemt deg for å stikke de opp selv, så drar du på apoteket og kjøper deg kanyler, desinfiseringsservietter og klorhexidin. For å evt. trekke ut puss kan du væte bomullsdotter i oppvarmet øyeskyllevann som du også får kjøpt på apoteket. Merk at dette ikke er min anbefaling, men vet selv at man ofte ikke følger anbefalinger ang. dette, så skal du gjøre noe galt bør du iallefall gjøre det rett. Anonymkode: c61af...0f8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Umulig å svare på om det er betennelse utifra den informasjonen du gir her. Det er også ganske vanlig å få en type arrvev som gir klumper og evt. kløe når man tar piercing. Ved begge tilfeller kan det være dumt å stikke det opp igjen, og veldig dumt å gjøre det selv. Dra til en piercingsjappe og be de se på ørene dine. Leger har ikke peiling på piercing, men piercere vil som regel ikke nøle med å sende deg til legen hvis du trenger det. Hvis du egentlig har bestemt deg for å stikke de opp selv, så drar du på apoteket og kjøper deg kanyler, desinfiseringsservietter og klorhexidin. For å evt. trekke ut puss kan du væte bomullsdotter i oppvarmet øyeskyllevann som du også får kjøpt på apoteket. Merk at dette ikke er min anbefaling, men vet selv at man ofte ikke følger anbefalinger ang. dette, så skal du gjøre noe galt bør du iallefall gjøre det rett. Anonymkode: c61af...0f8 Ps. Invister også i ordentlige piercingsmykker som du har i ørene til de har grodd 100% og vel så det. Kan godt være at du fikk denne reaksjonen pga. urene metaller i øredobbene dine, eller at de rett og slett var urene pga. at det som regel er vanskelig å rengjøre de ordenlig. Anonymkode: c61af...0f8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Har hatt 2 hull i hver øreflipp og 1 hull oppe på kanten av ene øret. Tre av de tok jeg selv med nål og de kjennes ut som har små klumper i seg. Har latt de gro igjen, men det samler seg puss i som jeg presser ut når det er fullt. Bruker en sjelden gang øredobber i de hullene jeg tok hos gullsmed, og de er helt fine. Så nei, jeg anbefaler ikke å stikke de opp igjen selv. Anonymkode: edbe3...627
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå