AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg har hatt migrene i flere år, den klassiske der jeg unngår lys og lyd, og legger meg i kaldt mørk rom. Men har nå i det siste blitt små-kvalmen også, er det vanlig at migrenen utvikler seg? Hvordan har du det med din migrene? Jeg har lysstyrken på pc / mobil etc på laveste nivå, så jeg får bort det hviteste i det hvite liksom. Baklys og lys. Sterkt hvitt lys er absolutt en trigger til min migrene. Men har tider der jeg er veldig sensitiv, og der er akkurat som jeg kjenner det at pupillene tar inn for mye skarpt lys, og legger jeg ikke fra meg f.eks PC`en med en gang, så sitter jeg å ser tv med solbriller resten av kvelden, om det ikke går så galt at jeg må kaldt/mørkt Har dere noe erfaring med medisiner for migrenen deres? Jeg har aldri hatt noe. Anonymkode: f63d9...45b
minister-mio Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Hvorfor tar du ikke medisiner? Jeg gjør alltid det, da går det over så jeg er ikke så påvirket av det selv om det er ofte for tiden
Gjest Hapi Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Anthony William skriver om migrene i boka Medisinsk Klarsynt. Anbefales.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 20 minutter siden, minister-mio skrev: Hvorfor tar du ikke medisiner? Jeg gjør alltid det, da går det over så jeg er ikke så påvirket av det selv om det er ofte for tiden Jeg har aldri blitt tilbudt noe av legen. Er ikke den som er hos lege så jeg har ikke nevnt det før nå etter jeg fikk kronisk sykdom og er hos legen jevnlig, men da er det ikke stort tid til å snakke om annet enn den kroniske sykdommen, B12 mangel, D-vitamin mangel, før legen reiser seg og timen er over. Anonymkode: f63d9...45b
minister-mio Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt tilbudt noe av legen. Er ikke den som er hos lege så jeg har ikke nevnt det før nå etter jeg fikk kronisk sykdom og er hos legen jevnlig, men da er det ikke stort tid til å snakke om annet enn den kroniske sykdommen, B12 mangel, D-vitamin mangel, før legen reiser seg og timen er over. Anonymkode: f63d9...45b Men legen som diagnostiserte deg med migrene burde vel fulgt det opp?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 1 minutt siden, minister-mio skrev: Men legen som diagnostiserte deg med migrene burde vel fulgt det opp? Har aldri blitt diagnostisert, og har aldri betegnet det som migrene for meg selv eller til andre, før de senere år, da folk har nevnt migrenen sin, og jeg forstod da at enten de har type likt meg, og noen ganger mildere enn meg, og har da turd siden da å si at jeg har migrene etter å ha lest meg opp på symptomer også. Anonymkode: f63d9...45b
minister-mio Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 Noen som vet hva som har skjedd med imigran nesespray? Jeg går beskjed på apotekene at de kommer i februar. Stress å styre med injeksjoner fram til deg
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt migrene i flere år, den klassiske der jeg unngår lys og lyd, og legger meg i kaldt mørk rom. Men har nå i det siste blitt små-kvalmen også, er det vanlig at migrenen utvikler seg? Hvordan har du det med din migrene? Jeg har lysstyrken på pc / mobil etc på laveste nivå, så jeg får bort det hviteste i det hvite liksom. Baklys og lys. Sterkt hvitt lys er absolutt en trigger til min migrene. Men har tider der jeg er veldig sensitiv, og der er akkurat som jeg kjenner det at pupillene tar inn for mye skarpt lys, og legger jeg ikke fra meg f.eks PC`en med en gang, så sitter jeg å ser tv med solbriller resten av kvelden, om det ikke går så galt at jeg må kaldt/mørkt Har dere noe erfaring med medisiner for migrenen deres? Jeg har aldri hatt noe. Anonymkode: f63d9...45b Mine anfall kan variere i symptomer etter hvilken trigger som utløste det. Det er ikke uvanlig for meg de senere årene å bli kvalm - spesielt hvis jeg spiste kort tid før anfallet slo inn. Fordøyelsen min stopper gjerne opp under anfall, slik at ingenting kommer videre fra magesekken. Jeg har brukt imigran tabletter periodevis og ved spesielt kraftige anfall. Jeg blir såpass sløv av dem at jeg ikke tar dem før jeg MÅ. Jeg har vanligvis såpass lette anfall at 800mg ibux og en time søvn gjør at jeg fungerer resten av dagen - hvis jeg tar det tidsnok. Jeg vet at vanlige smertestillende egentlig ikke skal hjelpe mot migrene, men legen er ikke i tvil om at det er migrene jeg har. Symptomene samt følelsen av fyllesyke når anfallene gir seg stemmer. TS: Jeg vil anbefale deg å ta opp dette med legen - helst i en egen time - slik at du kan få riktige medisinske råd for ditt tilfelle. Migrene kan utvikle og endre seg gjennom livet, men kontakt lege for sikker diagnose samt for å forsikre deg om at det er 'bare' migrene. Anonymkode: 4ed34...6aa
Niste Skrevet 25. oktober 2016 #9 Skrevet 25. oktober 2016 Å fy, bestill legetime, prompte! Migrene er forferdelig å ha. Jeg går på forebyggende medisin: Candersatan, som jeg tar hver dag. Samt Imigran ca 3 dager i måneden når de verste anfallene slår til. Da er det kun mørkt rom og senga som funker. Jeg blir så dårlig at jeg får dobbeltsyn, blir ustø i tillegg til at jeg snøvler når jeg snakker. Og er kjempekvalm. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 Da er det bare å bestille legetime. Den timen skal utelukkende gå til dine hodepineplager og videre oppfølging. Anonymkode: 78d28...b7e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #11 Skrevet 25. oktober 2016 2 timer siden, minister-mio skrev: Noen som vet hva som har skjedd med imigran nesespray? Jeg går beskjed på apotekene at de kommer i februar. Stress å styre med injeksjoner fram til deg Jeg har masse av den! Liker den ikke, syns man får så ekkel smak i munn/halsen. Injeksjoner? jeg fortrekker pillene istedet Anonymkode: 1e83c...454
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #12 Skrevet 25. oktober 2016 Takk for svar alle Har kommet til samme konklusjon selv, legetime skal jeg bestille i morgen, rart hva det å få en problemstilling ned på papiret her på KG, gjør at en spinner videre på tanken, og finner situasjonen urimelig, og derfra går til handling. TS Anonymkode: f63d9...45b
minister-mio Skrevet 25. oktober 2016 #13 Skrevet 25. oktober 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har masse av den! Liker den ikke, syns man får så ekkel smak i munn/halsen. Injeksjoner? jeg fortrekker pillene istedet Anonymkode: 1e83c...454 Jeg foretrekker injeksjonene framfor pillene da pillene har liten effekt og virker sent pluss sjansen for å kaste de opp
Frøkensina Skrevet 25. oktober 2016 #14 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg har aldri hørt om injeksjoner, men har hatt nesesprayen. Det er helt grusomt å ha et sterkt anfall med oppkast når man ikke kan få i seg noe medisin. Bra at du skal bestille en legetime TS.
Gjest Rosetelys Skrevet 25. oktober 2016 #15 Skrevet 25. oktober 2016 Om du er veldig plaget, og ofte, ville jeg gitt botox en sjanse. Jeg hadde gjerne to anfall i uka, og som alenemor så kan jeg faktisk ikke tillate meg å bli så dårlig at jeg ikke kan ta meg av barna. Prøvde botox, i panna og sinnarynka. Det funker for meg, så har du råd ville jeg gitt det en sjanse.
Anna Maria Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt migrene i flere år, den klassiske der jeg unngår lys og lyd, og legger meg i kaldt mørk rom. Men har nå i det siste blitt små-kvalmen også, er det vanlig at migrenen utvikler seg? Hvordan har du det med din migrene? Jeg har lysstyrken på pc / mobil etc på laveste nivå, så jeg får bort det hviteste i det hvite liksom. Baklys og lys. Sterkt hvitt lys er absolutt en trigger til min migrene. Men har tider der jeg er veldig sensitiv, og der er akkurat som jeg kjenner det at pupillene tar inn for mye skarpt lys, og legger jeg ikke fra meg f.eks PC`en med en gang, så sitter jeg å ser tv med solbriller resten av kvelden, om det ikke går så galt at jeg må kaldt/mørkt Har dere noe erfaring med medisiner for migrenen deres? Jeg har aldri hatt noe. Anonymkode: f63d9...45b Du må snakke med legen din om å få et triptan. anbefaler maxalt, smeltetabletter.
strokenfroken Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg bruker Sumitriptan bluefish og den funker etter ca en times tid. Jeg er også litt kvalm under anfallene og dårlig matlyst (noe so mer dumt siden jeg må spise for ta tabletten) men får i meg ett eple eller noe så går det greit. Blir litt sløv resten av dagen og får veldig vondt i puppene faktisk, haha. Men alt er bedre enn migrene, det er faen meg døden ass.
Den røde fare Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 12 timer siden, minister-mio skrev: Noen som vet hva som har skjedd med imigran nesespray? Jeg går beskjed på apotekene at de kommer i februar. Stress å styre med injeksjoner fram til deg Vet ikke grunne til at den er borte, igjen🙄 men ta det med en klype salt at den kommer tilbake i uke 7, sist gang ble det utsatt med 3-4 uker😑 Da var den i salg i to måneder før den igjen ble fjerna. Synes den er ålreit, pleier å bytte litt på mellom den, injeksjoner og piller, siden det er begrensninger på hvor mye i måneden man kan ta. Slik det er nå, så er det likegreit å få resept på en annen type, siden nesesprayen ikke er til å stole på😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå