AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Katten min ble funnet påkjørt for en uke siden og ble lam i bakbena. Hun har vært hos veterinær i en uke og skal hjem i morgen, hun er fortsatt lam. Har noen erfaring med lam katt og øvelser vi kan gjøre for å prøve å få tilbake gangfunksjon? Har noen av dere opplevd noe av det samme? Vil veldig gjerne at pusen min skal få et normalt liv igjen. Anonymkode: 66192...6ea
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Du må høre med dyrlegen ang øvelser. Gjør du øvelser uten å ha fått opplæring kan du faktisk gjøre vondt værre. Hør på det dyrlegen sier å ta det fra der Anonymkode: 19665...3d4 4
Sarianne Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Stakkars pus, håper på det beste! Ville spurt veterinæren altså som personen over sier. Det er jo viktitg å trene opp igjen, men på riktig måte. 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Takk for svar, veterinæren skal vise meg noen øvelser i morgen når jeg skal hente henne, så håper vi på at hun begynner å gå igjen snart:-) Anonymkode: 66192...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Masse lykke til. Håper hun begynner å gå igjen jeg og Anonymkode: 08133...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 Masse gode tanker til dere begge! Anonymkode: b5a6e...866 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Lykke til dere begge Anonymkode: dc116...df9
Stiigen Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Det spørs jo veldig hvordan den katten er. Regner med den kan gå på do av seg selv. Noen mister muligheten til å bæsje/tisse grunne nervekutt når de er lamme, og da er det håpløst. HAr den smertereaksjon/reflekser; Hvis du klyper den så hardt du kan i tåen - reagerer den? Hvis ikke så er det høyst tvilsomt at den vil gå igjen, uansett hvor mye du masserer den. Jeg synes det er en smule rart at de har hatt den en uke, også sender den hjem lam uten at du får noe videre informasjon... 1
Gjest TGI Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Gjerne oppdater tråden, spennende å få høre fra deg igjen dersom katten klarer å gå igjen. Uansett lykke til.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Pus er hjemme, men hun har mye smerter (hun får smertestillende). Hun spenner beina sine veldig, har prøvd å få henne til å stå men hun slenger seg ned på siden med en gang. Hun kommer seg rundt der hun vil, men vi må ha henne på et avgrenset område så hun ikke kan falle ned noen steder og skade seg mer. For hun greier å klatre opp i sofaen. Skal ta henne med til fysioterapeut for dyr etterhvert. De har prøvd svømmetrening hos vet men bakbeina fløt bare opp så må vente til hun eventuelt blir bedre med dette. Anonymkode: 66192...6ea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Kan jeg få spørre hva prisen hos veterinær har vært? Jeg vil gjerne være foreberedt økonomisk om det verste skulle skje min pus. Lykke til med treningen <3 Anonymkode: 1ae8b...98a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 Prisen endte på 26.900 og det var masse undersøkelser osv.. men hadde heldigvis forsikret henne noen uker i forveien så jeg betalte bare 5380 kr. Så anbefaler alle å forsikre kattene sine. Anonymkode: 66192...6ea 4
Gjest Hapi Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg hadde gått til osteopat og/eller akupunktør.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 Hvordan går det med katten? Anonymkode: dc116...df9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 Avliving er vel det mest humane, eller har alle katte- og hundeeiere mistet bakkekontakten forlengst? Å bruke nærmere 30 000 på en katt, som likevel ikke blir frisk, er vel ikke særlig fornuftig ressursbruk? Hagle eller salongrifle er utmerkede avlivingsmetoder, etter min erfaring. Anonymkode: 7b92e...f38 2
Gjest TGI Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avliving er vel det mest humane, eller har alle katte- og hundeeiere mistet bakkekontakten forlengst? Å bruke nærmere 30 000 på en katt, som likevel ikke blir frisk, er vel ikke særlig fornuftig ressursbruk? Hagle eller salongrifle er utmerkede avlivingsmetoder, etter min erfaring. Anonymkode: 7b92e...f38 Jeg tror nok det mest humane dersom avliving er et alternativ for eieren så vil en tur til veterinær være det beste. Endret 31. oktober 2016 av TGI
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #18 Skrevet 31. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Avliving er vel det mest humane, eller har alle katte- og hundeeiere mistet bakkekontakten forlengst? Å bruke nærmere 30 000 på en katt, som likevel ikke blir frisk, er vel ikke særlig fornuftig ressursbruk? Hagle eller salongrifle er utmerkede avlivingsmetoder, etter min erfaring. Anonymkode: 7b92e...f38 Har aldri forstått meg på de som klarer å ta livet av levende vesener ved å skyte dem. Jeg har sørget for å avslutte livet til én katt som var syk men da gikk jeg til dyrlegen med den så den sovnet inn der. Å skyte den eller noe annet levende vesen ville jeg aldri klart. Jeg vet det er vanlig i manges øyne, men i mine øyne er det brutalt. Anonymkode: 86c96...830 2
Resignert Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 På Monday, October 31, 2016 den 23.05, TGI skrev: Jeg tror nok det mest humane dersom avliving er et alternativ for eieren så vil en tur til veterinær være det beste. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri forstått meg på de som klarer å ta livet av levende vesener ved å skyte dem. Jeg har sørget for å avslutte livet til én katt som var syk men da gikk jeg til dyrlegen med den så den sovnet inn der. Å skyte den eller noe annet levende vesen ville jeg aldri klart. Jeg vet det er vanlig i manges øyne, men i mine øyne er det brutalt. Anonymkode: 86c96...830 Dere mener altså at en biltur eller busstur med en stresset eier, så venting hos dyrlegen, så en eller flere sprøyter ikke er stressende for et kjæledyr? Katter og hunder oppfatter klart at noe er på gang i sånne situasjoner. Jeg har avlivet noen katter, og de ante ikke hva som skulle skje, Kattene fikk mat i en skål utendørs, og malte lykkelig da det smalt, og døden inntraff umiddelbart. Sånn fungerer en hagle på kort hold. Jeg påstår at min metode er mer human overfor dyret, men så er jeg også oppvokst på gård, med bønder som ga dyrene god omsorg, men likevel var rasjonelle når det var tid for slakting osv. Er redd for at mange har mistet bakkekontakten i dag...... 3
Tvist Skrevet 1. november 2016 #20 Skrevet 1. november 2016 6 timer siden, Resignert skrev: Dere mener altså at en biltur eller busstur med en stresset eier, så venting hos dyrlegen, så en eller flere sprøyter ikke er stressende for et kjæledyr? Katter og hunder oppfatter klart at noe er på gang i sånne situasjoner. Jeg har avlivet noen katter, og de ante ikke hva som skulle skje, Kattene fikk mat i en skål utendørs, og malte lykkelig da det smalt, og døden inntraff umiddelbart. Sånn fungerer en hagle på kort hold. Jeg påstår at min metode er mer human overfor dyret, men så er jeg også oppvokst på gård, med bønder som ga dyrene god omsorg, men likevel var rasjonelle når det var tid for slakting osv. Er redd for at mange har mistet bakkekontakten i dag...... Men her er det en mulighet for at katten kan klare seg og få et godt liv i etterkant. Er det mulighet for det, så er det absolutt verd prisen. Den dagen mine må sovne inn, vil jeg at dyrlegen skal komme hjem til meg og gi sprøyten. Men før den tid, så skal hver stein være snudd, om katten har en mulighet for å leve godt lenger skal han få det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå