Gå til innhold

Mangler mensen etter ppille-slutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så fortvilet, selv om jeg prøver å slappe av! Jeg sluttet på ppiller i november 2015, og har enda ikke fått mensen tilbake etter snart 12 måneder. Vært hos gynekolog to ganger, som sier at alt ser fint ut "innvendig" og med blodprøver, og at jeg bare må gi det enda noen måneder før jeg eventuelt får noe som setter det hele i gang.Jeg klarer ikke slå meg til ro med at jeg ikke har pcos osv og kanskje vil slite med å få regelmessig syklus når mensen endelig kommer tilbake, og innbiller meg at det er noe farlig i veien med meg. Har noen opplevd å gå så lenge uten mensen etter ppilleslutt og at alt ble normalt igjen når den først kom?

Anonymkode: 01ce4...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen i september i fjor, fikk mensen i begynnelsen av april, så igjen i september og nå er den tilbake som normalt. Hvis gynekologen sier at det ikke er noe galt, så er det ikke det. Jeg hadde gått på p-piller i rundt fem år da jeg sluttet, og etter hva jeg har funnet ut, er det masse hormoner som har bygd seg opp i kroppen og det tar litt tid før de siles ut. 

Den største forskjellen med mensen før og etter p-pillen er at jeg blør mer. MYE mer. Har prestert å blø gjennom en normal tampong på mindre enn tre timer. Så det er ikke morsomt. Brystene mine er svært ømme før og under mensen, og jeg har mer mage- og ryggsmerter enn jeg hadde da jeg gikk på p-piller (men ikke i nærheten av like ille som jeg hadde det før jeg startet med dem). 

Det tok et år før det ordnet seg, men jeg er stort sett tilbake til normalt nå, bare med litt mer smerter og blod. 

Anonymkode: 3c906...300

Skrevet

Fikk dere bortfattsblødning like etter at dere sluttet på pillen, og så er det bare den vanlige menstruasjonen som ikke er kommet?

Anonymkode: b3ca3...e43

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Og ja, fikk bortfallsblødningen.

Skrevet

Flere? :)

Skrevet

En venninne av meg fikk ikke mensen i flere år etter at hun sluttet på p-piller, og fikk beskjed om å ta noen piller som ville få i gang systemet. Er visst ikke bra for kroppen å mangle mensen veldig lenge når det ikke skyldes p-piller. Så hun måtte ta den kuren til slutt da, men syntes egentlig det var litt greit å ikke ha mensen. Det ordner seg, ikke stress. Nyt å ikke blø så lenge. :)

Anonymkode: b3ca3...e43

Skrevet

Kan jeg få spørre hvilke p-piller du gikk på? Sluttet selv på Yasmin i juli og har fortsatt ikke fått mensen. Det er "bare" tre måneder, men likevel

Anonymkode: c1b1c...4d3

Skrevet

Yasmin her også..

Skrevet

Jeg gikk også på Yasmin, men brukte Mercilon i noen år før det. 

Anonymkode: 3c906...300

Skrevet

Gikk på noen som har gått ut av produksjon nå, eller byttet navn. Tok ca to år før mens ble helt fin og flott igjen.

Anonymkode: 2a876...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...