Gå til innhold

P-stav eller hormonspiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer? Hva anbefales?

Anonymkode: 1d0a9...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at spiral er veldig vondt hvis man ikke har født? Vet ikke hva du har eller om det er sant. 

jeg anbefaler stav, har hatt det lenge: ingen bivirkninger, slipper å tenke på den og den er veldig trygg. Men vet at mange hater den. Er vanskelig å anbefale noe når alle opplever det forskjellig

Skrevet
4 timer siden, boblevann skrev:

Har hørt at spiral er veldig vondt hvis man ikke har født? Vet ikke hva du har eller om det er sant. 

Har ikke født. 

Anonymkode: 1d0a9...d10

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral i årevis. Kan ikke huske at den var særlig vond å sette inn, og med min lave smerteterskel, så ville jeg husket det hvis det var ille! Mulig legen var ekstremt flink, selvsagt, men uansett så er det jo gjort på tre minutter eller noe. Jeg har ikke født barn.

Jeg var superfornøyd med hormonspiralen. Den virker mest lokalt, og jeg har ikke hatt noen dumme bivirkninger. På toppen av det hele ble mensen helt borte etter noen måneder. Før dette hadde jeg bittelitt blødninger av og til, men ikke mer enn noen dråper av og til. 

Anonymkode: 4deb7...3f5

Skrevet

Spiral er litt ubehagelig å få satt inn, så ta smertestillende før du får det gjort så blir det litt bedre. Staven er jo et kirurgisk inngrep på da får du lokalbedøvelse, men jeg var i allefall helt funksjonell etterpå og dro på volleyball-trening.. Med staven hadde jeg normal syklus i noen måneder, så forsvant mensen i litt over 1 år og så fikk jeg stadige små-blødninger så da valgte jeg å ta den ut. 

Skrevet

Jeg hadde p-stav for noen år siden. Var ikke vondt. Fikk lokalbedøvelse også lagde legen ett snitt i armen min og plasserte den. 

Valgte å ta den ut da jeg hadde mensen 2 uker i strekk, og ble veldig sint og ikke så veldig lysten. 

Det er et greit alternativ hvis man er litt glemsom. Veldig sikker også!

Men husk at alle er forskjellige og at det jeg opplevde ikke nødvendigvis skjer med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...