Gå til innhold

Hva kan legen hjelpe med?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Hva kan fastlegen hjelpe med når det gjelder enorme belastninger både på jobb og privat? (Ubrukelig arbeidsmiljø, umenneskelige arbeidsmengder + plutselige/til dels groteske dødsfall og alvorlig sykdom i nærmeste familie over et kort tidsrom)

Jeg ønsker ikke sykemelding, men hjelp til å håndtere alt sammen før jeg selv blir syk. Jeg greier ikke helt å sortere tanker, og har sett meg blind på min egen situasjon. 

Anonymkode: 69cb0...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samtaler evt. henvise til psykolog? Men noen grep må du kanskje ta selv, som å søke en jobb du kan håndtere, og med et arbeidsmiljø der du trives (evt. ta opp det du opplever som problematisk på jobb med sjefen din, og se om det bedrer seg).

Anonymkode: c918e...073

Skrevet

Samtaler og generell oppfølging hos lege får du gjerne tilbud om iallefall, det er jo noe du kanskje kan prøve i starten og ta det derfra, hvis ikke legen din heller mener du bør prate med en psykolog.

Legen kan nok også støtte deg hvis du vil rapportere ulovlige arbeidsforhold eller ta en alvorsprat med sjefen. Har opplevd overraskende sterkt engasjement og fotståelse hos lege ang. dette, så anbefaler deg å ta det opp med han/henne hvis du syns det er vanskelig å ta tak i på egen hånd. Dere kan bli enige om tiltak, så får du en ny time hvor dere snakker om framgangen, hvordan det gikk, etc.

Anonymkode: d3ebe...943

Skrevet

Takk for svar!

Har forsøkt å ta det opp med jobben, flere ganger. Foreløpig uten hell. Kanskje legen kan hjelpe der, ja :) har bestemt meg for å si opp, men ulike forhold fører til at det ikke lar seg gjøre før til våren. 

Satser på at jeg får en lege som forstår, synes det er så vanskelig å ta opp slikt uten å faktisk ha en "konkret" sykdom og uten å vite nøyaktig hva jeg ber om hjelp til. 

Anonymkode: 69cb0...b9d

Skrevet

Det kommer helt an på legens vurdring av hva du trenger og hva legen kan tilby og du er villig til å ta imot. 

Bytte jobb bør du klare uten legehjelp.

Anonymkode: e1e13...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...