AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Hei. er det noen som har vært igjennom operasjon ang menisk skade og kan fortelle litt? Det her er snakk om en stor skade. Hvor lenge må man sitte i ro og ikke belaste? Evt hvor lenge sykemeldt? og hvilke måter trener man opp igjen og behandlingstid før man er helt frisk og kan jobbe normalt igjen? håper på svar😃 Anonymkode: 9665d...638
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Hadde en operasjon av menisk for noen uker sider og kan bare fortelle utifra min erfaring. Kirurgen vil gi deg beskjed hvordan håndtere ting i etterkant basert på funn under operasjonen. Min menisk på innsiden av foten hadde en revne som ble fikset. De fant litt smårusk og så de ikke så på MR en. Jeg måtte ta det med ro i to dager og sitte med foten mest mulig høyt. Jeg skulle ikke bruker krykker. Det er viktig og bevege foten så ikke kneet stivner. Kneet vil nok kjennes stivt en god stund etterpå. Begynte hos fysio noen dager etterpå med forsiktig trening, sykling 10 min. Ikke alle trenger å gå til fysio, du skal få info om dette. man kan bli litt lurt og tro dette går fint og overbelaste foten siden man går kun inn med små rør og ikke ser noe stort arr. Man må kjenne sin egen begrensning. Hvor lenge man er sykmeldt er basert på hvilken type jobb du har. Fikk beskjed at det kan ta ca 6 mnd før man ser hele effekten av operasjonen om den var vellykket. Anonymkode: 7e5b1...2f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå