Gå til innhold

Tror jeg har mindreverdighetskomplekser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har det ikke bra. Jeg sliter virkelig med å stole på meg selv. Gjorde jeg riktig nå? Var dette feil? Er så ekstremt redd for å gjøre feil i jobben f.eks. Får jeg et spørsmål fra noen og jeg må ta avgjørelsen, går jeg gjennom scenarioet i hodet mitt flere ganger for å forsikre meg at jeg tok rett avgjørelse. Dette er meget slitsomt. Tenker og at en annen kunne gjort det bedre enn meg, og bedre avgjørelse. At kanskje noen andre har en bedre løsning enn den jeg kom og at andre må tenke jeg er dum som ikke kom på den fiktive.

Jeg er ekstremt konfliktsky. Ting eskalerer i mitt hodet og ting er ikke slik det utspiller seg i hodet mitt. Jeg prøver å forberede meg på alle mulige sceniarioer så derfor overtenker jeg situasjonen. Jeg kjenner jeg blir uvel av å måtte ringe til sjefen å si jeg er syk. Men jeg må lære meg å si mer i fra, ellers blir jeg tråkket på og utnyttet. 

Jeg er ikke flink til noe. Jeg har null talent jeg kan dyrke for å føle meg bedre. Tonedøv, kan ikke tegne, ikke atletisk, gir lett opp. 

Tror jeg har mindreverdighetskomplekser, hvordan bli kvitt dette? 

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men ønsket å få ut noen tanker. Dette er det eneste stedet jeg føler jeg kan det og få konstruktiv kritikk. Hvordan kommer jeg meg ut av denne mønsteret? Jeg må stole mer på meg selv, jeg må tro mer på selv, hvordan?

Anonymkode: b5dea...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen råd, men vil bare si at dette var som å lese om meg selv! Håper noen her har noen ulike ord å komme med. 

Anonymkode: bbab9...fe4

Skrevet

Følger med! Som å lese om meg selv.

Håper noen kommer med gode ord.

Anonymkode: 5dd0c...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...