Gå til innhold

Noen som har tatt slankeoperasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva kravane var for at du fikk det dekket? Jeg leser at det er bmi 40+ , men greia er at jeg har bmi 46, endret livsstilen min ( spiser mye mindre mengder mat, sunnere, bytter ut potet med feks couscous osv). Går gjerne 2 turer i uka (sliter med en hånd + begge kne, og mye smerter i ryggen, så jeg trener ikke (ja, det er ikke noe unskyldning). Men jeg har prøvd å få ned, med trening flere ganger (da snakker jeg 0,5 -1 års perioder med trening, men ble deprimert av null fremgang og bare smerter, så jeg ga opp...) og legen vil IKKE sende forespørsel til sykehuset en gang.. må jeg dokumentere trening i 3 år før han i det hele tatt vil vurdere dette? 

Anonymkode: 63525...182

Videoannonse
Annonse
Gjest _Carine
Skrevet

http://nhi.no/livsstil/kosthold/overvekt/slankeoperasjoner-13578.html?page=2

Veit du kvifor legen seier nei? Kanskje han meiner at du ikkje gjer nok innsats sjølv for å gå ned i vekt, eg sikter til at du berre går tur to gonger i veka, kvifor gjer du ikkje meir og oftare? Korleis er kostholdet ditt ellers?

Det er sjølvsagt svært uheldig at du vert deppa og slutta å gjere ein innsats med trening berre fordi du ikkje såg resultater. Du burde få noko for smertene og skaffe deg hjelp til å gjere riktig trening på ein måte som kanskje skåner dei vonde ledda.. Ein operasjon er ingen quick fix eller ein mirakelkur, du må fortsatt jobba med deg sjølv og trene, og du får i tillegg eit stramt regime ang mat som du må halde deg til.

Du burde i hvert fall spørre legen om kvifor han nekter og om kva han meine du skal gjere før han sende ein henvisning vidare, samt få ein resept på smertestillende dersom ledda er så vonde at du ikkje klarer å gjere noko uten å få vondt i kne og rygg, og eventuelt vurdera å bytta lege dersom han ikkje tek overvekta seriøst, det er tross alt eit alvorleg helse problem.

Skrevet

Kjenner 3 stykker som har forminsket magesekken iallfall, vet ikke om det er det samme som slankeoprasjon? 

Forminsking av magesekken da spiser du utrolig lite, blir kanskje mett på en mcdonals burger liksom. 

De jeg kjenner et kjempe tynne nå, vekta dems kunne være farlig og det er mange som ikke klarer å trene fordi de får vondt/sliter/mangler kondis/blir kvalm eller rett og slett klarer ikke å trene. Du må overdrive til legen. Bytt lege. Om man veier for mye så kan det bli alvorlig til slutt. En venn av min far døde av overvekt. 

Anonymkode: f4b0f...ffa

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner 3 stykker som har forminsket magesekken iallfall, vet ikke om det er det samme som slankeoprasjon?

Anonymkode: f4b0f...ffa

Det er ikke det samme. En operasjon for å bli tynn. Kalles fettsuging.

Anonymkode: 68fbf...374

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva kravane var for at du fikk det dekket? Jeg leser at det er bmi 40+ , men greia er at jeg har bmi 46, endret livsstilen min ( spiser mye mindre mengder mat, sunnere, bytter ut potet med feks couscous osv). Går gjerne 2 turer i uka (sliter med en hånd + begge kne, og mye smerter i ryggen, så jeg trener ikke (ja, det er ikke noe unskyldning). Men jeg har prøvd å få ned, med trening flere ganger (da snakker jeg 0,5 -1 års perioder med trening, men ble deprimert av null fremgang og bare smerter, så jeg ga opp...) og legen vil IKKE sende forespørsel til sykehuset en gang.. må jeg dokumentere trening i 3 år før han i det hele tatt vil vurdere dette? 

Noe feil med siteringen.... Litt på siden, men couscous er ikke sunnere enn potet - potet har færre kalorier og karbohydrater.

Anonymkode: f20ac...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...