Gå til innhold

Vondt i kne??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er overvektig og sliter med knærna mine. Spess det ene kneet lager litt sånn "gnistre/knekke" lyder når jeg bøyer dem (som er for hvert trappetrinn, når jeg tar squat osv).. det er vondt og ubehagelig.. legen sa at han ikke trodde det egentlig var grunnet overvekten, men jeg føler det selv. Jeg har endret kostholdet, og holdt det ca 1 år nå, men går IKKE ned i vekt. (Gyn sier at vekten er vanskelig å kvitte seg med pga pcos(vanskeligere enn normalt)).Jeg har ikke lyst å være overvektig (har BMI 41). Har lyst å trene, men har ikke råd til treningsenter. Jeg går tur hver dag, og ønsker å få gå fjellturer osv, men tørr ikke grunnet knesmertene. Disse har altså kommet gradvis, og er sikker på at det er "overvekts slitasje". Noen som har tips? Kan det bli verre av å overbelaste dem?

Anonymkode: b66b9...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, kan alltid bli verre. Svømming er bedre for folk som er litt større.  Da slipper man belastningen.

Anonymkode: f82e1...060

Skrevet

Tipset må bli å få dem nærmere undersøkt ved røntgen. 

Anonymkode: b9148...57e

Skrevet

Om du ikke har råd til trening/svømming må du rett og slett spise mindre. Du går ikke ned i vekt av å kun gå turer.

Anonymkode: c2060...de8

Skrevet

Sykling! Det gir mindre belastning på kneleddet. Men har man fortsatt vondt, så må man velge mellom å ha knevondt og gå ned i vekt eller å ikke ha vondt og ikke gå ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...