hallohallo91 Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Hei Jeg selger mye på nettet, bilderammer, lysestaker og mer husting som jeg selger på finn osv.. Men, jeg opplevde at en av de som betalte meg plutselig visste mail, tlf osv på grunn av at han hadde betalt rett inn på mitt konto nr. så mitt spørsmål er: hvordan ta imot betaling på min konto privat?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Det er en grunn til at pengeoverføringer ikke er anonyme, så er nok ikke så enkelt å få til dessverre. Med Paypal vet de kun email (du kan jo lage en egen adresse til dette) og navnet ditt. Så ordner du deg skjult nummer hvis du er bekymret for det. Du kan overføre penger fra Paypal til din bankkonto om ikke dette er noe som skjer automatisk. Veldig mange bruker Paypal til netthandel, så jeg ville nok gått for dette alternativet, selv om det finnes andre betalingstjenester hvor det teknisk sett er mulig å være enda mer anonym. Det er som regel kronglete å få til, tjenester få bruker, og i verste fall ulovlig. Kanskje du kan opprette en konto som foretak, men da vil de vel uansett kunne finne ut navn, nummer osv. hvis de går inn for det. Anonymkode: 7548f...f81 2
Oppgitt78 Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Er vel ikke verdens undergang om det går an å finne ut hvem du er, når du selger det du nevner.. Hadde muligens vært kjipere om du solgt "dirty" undertøy o.l., og de klarte å spore deg opp da.. 😬😂
Million Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 15 timer siden, hallohallo91 skrev: Hei Jeg selger mye på nettet, bilderammer, lysestaker og mer husting som jeg selger på finn osv.. Men, jeg opplevde at en av de som betalte meg plutselig visste mail, tlf osv på grunn av at han hadde betalt rett inn på mitt konto nr. så mitt spørsmål er: hvordan ta imot betaling på min konto privat? Hvorfor skal ikke folk som tiltror deg penger, få lov til å vite hvem du er og hvem de betaler til ? Personlig ville jeg ikke betalt fem øre i forskudd til en som forsøker å skjule sin identitet så til de grader at jeg ikke engang har et telefonnummer eller en emailadresse å ta kontakt på etterpå, hvis det er noe feil med varen e.l. Driver du og svindler folk, siden du ikke vil at de skal få tak i deg etter handelen? Du burde tenke litt på den siden av saken også, du ber tross alt folk om å stole på deg og betale deg penger. Det minste du kan gjøre er å la de få navn og telefonnummer på deg! Emailadresse også, så de kan kontakte deg om det skulle bli behov for det i etterkant. Kanskje har du pakket noe dårlig så det ble knust underveis i posten. Hva skjer da, om du har skjult både telefonnummer og emailadressen din? Det er litt frekt av deg å prøve på det, skal jeg være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 15 timer siden, hallohallo91 skrev: Hei Jeg selger mye på nettet, bilderammer, lysestaker og mer husting som jeg selger på finn osv.. Men, jeg opplevde at en av de som betalte meg plutselig visste mail, tlf osv på grunn av at han hadde betalt rett inn på mitt konto nr. så mitt spørsmål er: hvordan ta imot betaling på min konto privat? Så lenge du ikke driver med salg av ulovlige produkter eller hvitvasking av penger for kriminelle så har du da ikke noe å skjule? Grunnen til dette er nettopp at man skal unngå hvitvasking av penger og salg av ulovlige produkter. Du får be om at ting hentes på avtalt sted utendørs i nattemørket og at det betales kontant om du er redd for at folk skal vite disse tingene om deg, eller slutte med salget ditt og gi til Fretex det du selv ikke vil beholde. Anonymkode: 017d4...b0e
stan Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Som kjøper har man jo en del rettigheter overfor selger. Det gjelder også ved privat salg. Så om salget skal skje lovlig må det være mulig for kjøper å kontakte deg, også i etterkant. Endret 25. oktober 2016 av stan
hallohallo91 Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2016 9 timer siden, Million skrev: Hvorfor skal ikke folk som tiltror deg penger, få lov til å vite hvem du er og hvem de betaler til ? Personlig ville jeg ikke betalt fem øre i forskudd til en som forsøker å skjule sin identitet så til de grader at jeg ikke engang har et telefonnummer eller en emailadresse å ta kontakt på etterpå, hvis det er noe feil med varen e.l. Driver du og svindler folk, siden du ikke vil at de skal få tak i deg etter handelen? Du burde tenke litt på den siden av saken også, du ber tross alt folk om å stole på deg og betale deg penger. Det minste du kan gjøre er å la de få navn og telefonnummer på deg! Emailadresse også, så de kan kontakte deg om det skulle bli behov for det i etterkant. Kanskje har du pakket noe dårlig så det ble knust underveis i posten. Hva skjer da, om du har skjult både telefonnummer og emailadressen din? Det er litt frekt av deg å prøve på det, skal jeg være ærlig. Oj hjelpe meg. jeg beklager om jeg har truffet deg på noen som hellst måte. jeg vil da å si at jeg absolutt ikke svindler folk, men prøver å beskytte meg selv. jeg har opplevd å få stalket mailer der denne personen tydlig beskriver hva jeg hadde på meg få butikken forrige mandag. en annen mail var hva han skulle gjøre med meg når han traff meg neste gang. jeg vet ikke hvem han er, aldri truffet han og jeg må si at jeg er redd. så neste gang du har tenkt å skrive sånne kommentarer som du gidde meg her, så skal jeg si det samme du sa "du burde tenke litt på den siden av sakem også" (ja, jeg har vert i kontakt med politi)
Forundret.. Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 Skjønner ikke helt hvordan han har fått mailen din? Fra Finn kanskje? Altså, hvis jeg som er super reservert ( har hemmelig nr og adresse og søker en på nr mitt så står ingenting og søker en på navnet mitt så står det ingenting) oppgir kontonr mitt til å motta betaling, da vil jo kun navnet mitt stå der.. eller ?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 På 10/24/2016 den 22.41, hallohallo91 skrev: Men, jeg opplevde at en av de som betalte meg plutselig visste mail, tlf osv på grunn av at han hadde betalt rett inn på mitt konto nr. Det er ingen sammenheng mellom kontonummer og mail eller telefon så dette er opplysninger de har fått på annen måte. Anonymkode: 761cc...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå