Gå til innhold

Syk, igjen?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte er det egentlig normalt at en kan bli syk? 

Jeg var hjemme fra jobb med feber og kraftig forkjølelse for en måneds tid siden. 

Nå har jeg fått feber igjen. Forkjølelsessymptomer enda en gang. Øm i hver nerve av kroppen. Vondt i tenner og øyne og ører. Ikke det at det har noen sammenheng. 

Jeg har ikke pleid å være syk mer enn en gang i året. 

Føler ikke at jeg kan være borte fra jobb igjen nå allerede. 

Jeg jobber i barnehage. 😞 

Er det ikke et tegn på ekstremt dårlig immunforsvar hvis en ikke tåler mer enn dette? 

Anonymkode: 04024...be6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du jobbet i barnehage lenge? Man blir utsatt for smitte oftere, og det kan være du har blitt smittet av to ulike forskjølelsesbakterier. Det kan skje. Husk å vær ekstra påpasselig med å vaske hender før du spiser, og ikke ta deg i ansiktet ellers om dagen.

Anonymkode: dd9e4...9be

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha vitmanimangel av noe slag. Kan sjekkes hos legen. Som AB over skriver kan det også være barna som smitter deg.

Anonymkode: 4f4d5...fc1

Skrevet

Man er veldig utsatt for smitte om man jobber i barnehage. Har flere venner som jobber i barnehagen og omtrent kontinuerlig er sjuke. Nå har jeg en datter som går første året i barnehagen, og vi er sjuke hele tiden, omgangssjuke avløses av influensa som avløses av øyekatar som avløses av vannkopper så er det omgangssjuke igjen osv. Det bruker å bli bedre etter hvert som du får et sterkere immunforsvar, men regn med en god del runder av ymse sjukdommer i verste fall. 

Anonymkode: 0a75c...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...