Gå til innhold

Somaliere kan miste flyktningstatus.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Norge planlegger å utvise mange somaliere fra Norge. Myndighetene mener at mange av de kan reise tilbake uten fare.

https://www.nrk.no/norge/somaliere-kan-miste-flyktningstatus-1.13191328

Så gjennstår det å se om Norge greier dette, jeg ser dessverre for meg mange runder i rettsvesnet og anking i menneskerettighets domstolen i Strasbourg. Jeg synes også de burde fryse all familiegjennforening fra Somalia.

Anonymkode: 164c3...e8a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer til å stikke av før de blir utvist, det skjer hele tiden. 

Anonymkode: 2c6b1...3df

• Liker 1
Skrevet

De første som bør sendes ut er moralpolitiet på Grønland/Tøyen.

Anonymkode: 1fb5e...be6

• Liker 5
Skrevet

Somalia er overhode ikke et trygt land, men folk som kommer hit fra det landet er faktisk den vanskeligste gruppen å integrere... 

Anonymkode: d25d3...a9c

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Somalia er overhode ikke et trygt land, men folk som kommer hit fra det landet er faktisk den vanskeligste gruppen å integrere... 

Så reiser de regelmessig hjem til Somalia på ferie da.. 

Anonymkode: 2c6b1...3df

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i Aftenposten om jenta Marjama som er født og oppvokst i Norge, men foreldrene syntes det var ok at hun bodde i Somalia et par år? Uten tvil for at hun skulle lære å bli en god muslim, og ikke bli påvirket av ideer om likestilling. Så å sende en 12-åring til Somalia  er ok så snart foreldrene har fått opphold. http://www.aftenposten.no/osloby/Marjama-og-Samira-arrangerer-hijabdag-59600b.html

Dette er bare en av mange historier som har fått meg til å mistro somalieres påstander om at de er i livsfare hvis de blir sendt tilbake.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge planlegger å utvise mange somaliere fra Norge. Myndighetene mener at mange av de kan reise tilbake uten fare.

https://www.nrk.no/norge/somaliere-kan-miste-flyktningstatus-1.13191328

Så gjennstår det å se om Norge greier dette, jeg ser dessverre for meg mange runder i rettsvesnet og anking i menneskerettighets domstolen i Strasbourg. Jeg synes også de burde fryse all familiegjennforening fra Somalia.

Anonymkode: 164c3...e8a

Enig med deg, men det er lønnsomt å få returnert noen, uansett hvor mange runder det tar i rettsvesenet. Advokatene gleder seg nok. Jeg ser ikke bort fra at hele advokatstanden er for masseinntak av asylsøkere.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser ofte til Dubai. Og har ofte sett "norske" somaliere, ofte hele familier, på flyet til Dubai. Sjeldent sett noe mer til disse i passkontrollen. De gikk nok videre til transit. Er 3 avganger til Mogadishu i uken fra Dubai.. Kan vel umulig være fare for livene deres når de reiser til Mogadishu.

Anonymkode: 53886...088

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke være så veldig utrygt, når de reiser dit på ferie.

Skrevet
11 timer siden, ops2 skrev:

Leste du i Aftenposten om jenta Marjama som er født og oppvokst i Norge, men foreldrene syntes det var ok at hun bodde i Somalia et par år? Uten tvil for at hun skulle lære å bli en god muslim, og ikke bli påvirket av ideer om likestilling. Så å sende en 12-åring til Somalia  er ok så snart foreldrene har fått opphold. http://www.aftenposten.no/osloby/Marjama-og-Samira-arrangerer-hijabdag-59600b.html

Dette er bare en av mange historier som har fått meg til å mistro somalieres påstander om at de er i livsfare hvis de blir sendt tilbake.

Nemlig, og gode muslimer kan de få være i Somalia. Ikke her. 

Skrevet

Er bare å se på hvor få som har blitt drept i Somalia det siste året så ser man hvor trygt det er. Flere mennesker blir drept i trafikken i et gjennomsnittlig u-land. 

Selvsagt burde ikke somaliere få opphold i Norge. Verden er svært trygg i disse dager, men det er så utrolig lett for hvem som helst fra diverse u-land å dra til vesten, og med u-hjelpsorganisasjoner som svartmaler situasjonen i verden så ekstremt, så biter mange nordmenn på og tror at folk flykter for livet overalt.

Anonymkode: 09159...c34

• Liker 1
Skrevet

Det finnes en tråd om dette allerede.

Skrevet

Somaliere får 8 unger hver og de er komplett umulige å få ut i jobb så det er meeeget positivt for norge om vi får sendt ut noen!!! 

Anonymkode: a2d82...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...