Karry Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Nå har jeg det siste halvåret vurdert frem og tilbake, snakket med mange kirurger og lest utallige sider og fora på nett, i Norge og internasjonalt. Hadde bestemt meg for å legge inn silikon, under muskel. Har booket time for operasjon to ganger, og avlyst. Senest idag. For godt. For jeg kan ikke gjøre dette. Av to grunner. 1. Jeg er for glad i å bruke hele meg i fysisk aktivitet. Lange ut på langrenn, svømme, ++++. Jeg tør ganske enkelt ikke føkke opp muskulaturen min. Det kan gå fint. Men det kan også ikke gjøre det. Og da har jeg ødelagt for noe som er viktig for meg. 2. Jeg har en datter på 12 år. Som er på vei inn i tenårene, godt på vei inn i hormonalderen. Lurer på om hun er for tykk, for tynn, +++ osv. Mamman min sa alltid til meg at jeg var flott akkurat som jeg var. Det var bare å smile, så var jeg pen. Klart det er litt naivt, men det gjorde sikkert noe for mitt selvbilde. Så hva signaliserer jeg til datteren min hvis jeg legger inn silikon? Hun behøver selvsagt ikke få vite det, men hun vil jo SE at mamman hennes ser freshere ut enn andres kanskje? Vil jeg det? Vil jeg ikke at hun skal se at jeg er helt normal? Så, konklusjonen er at dette er ikke for meg. Og jeg trenger faktisk ikke penere pupper for å føle meg bedre, jeg føler meg jo allerede strålende. Så får det være da, at puppene ikke er det stiligste ;-). Får jæskla mange fine BH er for 35.000 :-D 6
Kattekvinne Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Du skriver så fint! Støtter deg hundre prosent! 5
NuckingFutz Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Et klokt valg, både for deg selv og på vegne av hvilke verdier du kommuniserer til datteren din! 3
Gjest antbug Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Et godt valg. Det er et merkelig budskap vi sender ut til ungene hvis vi forteller dem at de er gode nok som de er samtidig som vi selv fyller brystene med silikon og leppene med hva det nå er. Men...tror du virkelig ikke datteren din ville sett det da? Jeg synes det er veldig, veldig lett å kjenne igjen et par silikonbryster selv uten at det er synlige arr.
Karry Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2016 2 timer siden, antbug skrev: Et godt valg. Det er et merkelig budskap vi sender ut til ungene hvis vi forteller dem at de er gode nok som de er samtidig som vi selv fyller brystene med silikon og leppene med hva det nå er. Men...tror du virkelig ikke datteren din ville sett det da? Jeg synes det er veldig, veldig lett å kjenne igjen et par silikonbryster selv uten at det er synlige arr. Jo det er det jeg tenker, hun ville nok ha oppdaget det. Eller, jeg kunne iallefall ikke ha garantert at hun ikke gjorde det, og hva skulle budskapet mitt vært da? Jeg kjente at den samtalen der ville jeg bare ikke ha. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Godt valg. Tok mine ut og det er det beste jeg har gjort. Eeelsker mine små pupper. Ønsker silikon skulle blitt forbudt til friske jenter 18-30 som ikke har fått barn enda. Bare tull med plastikk inni kroppen. Anonymkode: 9869c...523
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg støtter deg i valget ditt Jeg har selv fått litt slappere pupper nå som jeg nærmer meg 40 (og har gått ned 20 kg som jeg langsomt la på meg fra jeg var 20). Men nettopp fordi jeg liker å trene, så ønsker jeg ikke store pupper som er i veien. Jeg har også slitt en del med kroniske nakkesmerter, og ønsker ikke noe mer som kan gi smerte. Og sist men ikke minst, mannen min er glad i meg som jeg er. Og jeg er glad nok i meg selv til å ikke ville utsette meg for en sånn operasjon. Har gjennomgått nok operasjoner i livet pga sykdom. Det finnes mange gode bh'er der ute, så i dagliglivet burde det gå greit uansett. Jeg har uansett ikke problemer med at andre tar silikon, om de føler seg vel med det. Det kan være mange årsaker til det. Men som du sier, så kan de gi signaler til omgivelsene som man kanskje ikke ønsker å gi. Og mange får jo også problemer med protesene etter noen år, og ønsker å ta de ut. Andre får et resultat de ikke ønsket, for eksempel "dubble bubble" eller kløften ikke blir pen. Alle operasjoner kan gi komplikasjoner og et resultat som ikke var ønsket. Anonymkode: 3bec5...f88 1
#frøken Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 Dømmer ingen for valgene de tar, men jeg velger å heie frem TS for å velge sin egen helse fremfor "perfekte" fordeler 👏👍 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg synes det var et veldig fint valg. Jeg mener du ved å gjøre det valget bidrar til å gå i mot kroppspresset. Er ganske sær på sånne ting fordi min mor tok det da jeg var 15 og det provoserer meg noe helt sinnsykt. Ikke bare ser hun vulgær ut nå, men det går i mot alt hun har prøvd å lære meg og søsteren min. Anonymkode: 4e4e0...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #13 Skrevet 25. oktober 2016 23 timer siden, antbug skrev: Et godt valg. Det er et merkelig budskap vi sender ut til ungene hvis vi forteller dem at de er gode nok som de er samtidig som vi selv fyller brystene med silikon og leppene med hva det nå er. Men...tror du virkelig ikke datteren din ville sett det da? Jeg synes det er veldig, veldig lett å kjenne igjen et par silikonbryster selv uten at det er synlige arr. Vær så snill å ikke sammenligne det å dopes ned for å bli skjært opp i brystet,for så å bli fylt opp med noe,for så å bli sydd igjen, for så å gå med sterke smerter i lang tid og være avhengig av støtte-BH etterpå, med det å fylle litt på i leppene. Leppe-fyllingen forsvinner også av seg selv over tid. En silikon-operasjon er langt mer farlig og omfattende enn en uskyldig liten innsprøytning. Jeg sier uskyldig fordi det blir veldig uskyldig i denne sammenhengen. Silikonen forsvinner heller ikke av seg selv. Den må også byttes ut ca.hvert 10.år (altså ny operasjon.) Anonymkode: 81bda...ba6 1
Thyra Skrevet 25. oktober 2016 #14 Skrevet 25. oktober 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt valg. Tok mine ut og det er det beste jeg har gjort. Eeelsker mine små pupper. Ønsker silikon skulle blitt forbudt til friske jenter 18-30 som ikke har fått barn enda. Bare tull med plastikk inni kroppen. Anonymkode: 9869c...523 Jeg synes i utgangspunktet ikke at silikonpupper er noen god ide'. Ofte ser det veldig kunstig ut, og mange får trøbbel med dem. Men jeg lurer litt på hvorfor mange uttaler at det er greit å fikse på puppene man har "mistet" pga svangerskap og amming, men ikke å fikse på pupper som er veldig små eller hengende fra naturens side.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #15 Skrevet 25. oktober 2016 Medalje på vei i posten. Anonymkode: a2c8b...c47 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å ikke sammenligne det å dopes ned for å bli skjært opp i brystet,for så å bli fylt opp med noe,for så å bli sydd igjen, for så å gå med sterke smerter i lang tid og være avhengig av støtte-BH etterpå, med det å fylle litt på i leppene. Leppe-fyllingen forsvinner også av seg selv over tid. En silikon-operasjon er langt mer farlig og omfattende enn en uskyldig liten innsprøytning. Jeg sier uskyldig fordi det blir veldig uskyldig i denne sammenhengen. Silikonen forsvinner heller ikke av seg selv. Den må også byttes ut ca.hvert 10.år (altså ny operasjon.) Anonymkode: 81bda...ba6 Uff, men sånne oppblåste lepper ser ofte til og med enda verre ut en silikon. Vet at begge deler er populært i visse miljøer, men synes selv det som regel ser både stygt og patetisk ut. Kan vi ikke akseptere at vi er ulike? Og at kropper ikke skal være oppblåst og innsugd her og der. Anonymkode: c37f1...80e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå