Gå til innhold

The Walking Dead sesong 7 (Norsk sendetidspunkt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer de til å knerte han før sesongslutt?? Det virker nesten sånn da de viste teaser på neste episode. 

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Negan var før alt dette startet. 

Anonymkode: 33c12...bb4

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke han blir drept. Tipper det blir angrep mot Negan, hevn fra Negan, nytt angrep mot Negan før sesongen slutter i uvisshet om han er død eller ikke etter en kamp mellom Negan og Rick.

Eller kanskje han blir drept i neste episode når de skal laste av bilen? Meget usannsynlig i grunn, men vet jo aldri.

• Liker 1
Skrevet

Kan de drepe av en så stor skurk det har vært store forventninger over mange sesonger så fort?

Tipper han ikke dør før sesongavslutningen til sommeren. Selv da tror jeg ikke han dør. Jeg lukter cliffhanger.

Anonymkode: 46749...9bd

Skrevet

Tror nok Negan kommer til å være der lenge. OM han dør, så blir det nok ikke før sesongavslutningen, men jeg tviler på at det blir da heller. Derfor håper jeg at de klarer å skape litt mer dybde for karakteren hans utover nå.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Tonus skrev:

Tror nok Negan kommer til å være der lenge. OM han dør, så blir det nok ikke før sesongavslutningen, men jeg tviler på at det blir da heller. Derfor håper jeg at de klarer å skape litt mer dybde for karakteren hans utover nå.

Hadde vært morsomt hvis han tidligere hadde vært en tøffel.  En sånn en som giftet seg med ei kjeftesmelle og fikk 3 sure unger og jobbet og slet i svigerfarens firma. 

Skrevet

Endelig en episode som viser at det er tak i folk!! :-D Er spent på Carl og Jesus. Og Maggie viser litt av hva som bor i henne.

Er bare litt usikker på greia med Enid, hvem er hun, hva er hennes rolle i det hele. Når ble hun så "close" med Maggie?

Anonymkode: 3f32a...c67

• Liker 1
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Jeg tror Negan kommer til å være der minst ut sesongen, men når han en gang blir drept, tror jeg Lucille er våpenet som blir brukt.

Skrevet

Go getters er den dårligste episoden som er laget hittil! 😐 Det går så treigt framover!! Og den scenen da Carl kom kjørende til Enid...! Ble flau av å se på, så overregissert, dårlig spilt og forutsigbart! Flere ting jeg lurte på, som når Enid og Maggie plutselig ble så nærme? Hvorfor kunne de to plutselig GÅ til Hilltop? Ok, rulleskøyte...som også var en smule søkt, der lå det to par som passet langs veien, liksom. Plutselig er jo nærområdet FULLT av folk, mens de i flere sesonger knapt traff en person, nå er de jo hundrevis til sammen. Han duden som kom inn og skulle være storkar i hovedhuset på Hilltop, så ut og oppførte seg som en tegneseriefigur. En av de tingene jeg pleide å elske med TWD var hvor knyttet man ble til karakterene, hvor mange dimensjoner de hadde, og hvor troverdige de var. Nå er halvparten latterlige parodier uten dybde, enda de bruker episode etter episode på langtekkelig karakterbygging og plot build- up's. Grem! Det. Må. Skje. Noe!!!

• Liker 2
Skrevet
På 24.11.2016 den 22.33, WalkerTexas skrev:

Det går så treigt framover!! Og den scenen da Carl kom kjørende til Enid...! Ble flau av å se på, så overregissert, dårlig spilt og forutsigbart! 

Enig! Og en ting jeg tenkte på med den scenen var at han vraket bilen for å ta knekken på en walker. En fungerende bil med bensin er ikke det fremste man bruker som våpen, så lenge der finnes alternativer. Han burde være såpass voksen at han forsto at bilen er mer verdt som fremkomstmiddel enn våpen. De har ikke skytevåpen lenger, men de har klart seg gjennom mange situasjoner tidligere uten å løsne skudd. En gang i tida var det jo mer farlig å skyte enn å la være...

Greit nok at Carl er tenåring og umoden osv, og i en normal verden ville han tatt mange dumme valg på grunn av tankeløshet og ungdommens dumskap osv, men når verden går under er ungdomstida en luksus man ikke kan unne seg. Du går fra barn til voksen uten mer tull, og alle handlinger må være enten instinktive og innebygget eller planlagte og gjennomtenkte. Det er ikke rom for årevis med tåpeligheter. Ungomstiden er et forholdsvis moderne, vestlig fenomen og noe av det første som ryker om velstanden forsvinner. 

• Liker 2
Skrevet

Den siste episoden var ganske ok, MEN:

Hva skjer med avstander! Plutselig havner Tara helt ute ved kysten, etter at hun og Heath har kjørt rundt i campervan - likevel kan hun tilsynelatende GÅ tilbake til Alexandria uten at det tar særlig lang tid, eller at hun møter særlig utfordringer.

Blir stadig overrasket over hvor høflige disse zombiene er - hver gang en karakter trenger et øyeblikk for å minnes en kjær de har mistet, noen får akutt behov for å diskutere noe, eller ta en liten pep - talk, da holder de seg på hensynsfull avstand, selv om hele horden sekunder før var fullstendig klar over nærværet av ferskt kjøtt! Da Tara sto på broen og innså at Heath kanskje hadde kommet seg unna, var det drøssevis av zombier på samme broen, likevel kunne hun gå uforstyrret rundt, til og med snakke med seg selv! Dette skjedde også da Jessie og Sam ble spist i forrige sesong, plutselig kunne tre, fire stk bare gå bak en busk og få hysterisk sammenbrudd, mens zombiene gikk forbi i hundretall.

Sesongen er litt "all over the place" for øyeblikket. Det begynner å bli mange bosetninger å forholde seg til, og når de bare fokuserer på en eller to karakterer pr episode, er det vanskelig å følge tråden i historien! Det eneste de har til felles er at alle har vært utsatt for The Saviours, og det vil sannsynligvis kuliminere i at alle går sammen mot Negan. Men NÅR?! I sesong 28??

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske lett å finne ut hvor lenge (minimum)  Negan vil leve. Legger det i spoiler, og dersom noen svarer så legg det i spoiler for de som ikke ønsker å vite det.  

x

Screenshot_20161129-152529.png

Som dere ser vil han være med i 17 episoder. Nå har han vært med i seks (?) så 11 episoder igjen. Minimum. 

• Liker 1
Skrevet

Den siste gruppen vi fikk møte i går er jo utelukkende så de har noen å få ammo og våpen i fra. Ser ikke for meg at de har noen annen hensikt enn som så. Merkelig hvordan alle brikker på magisk vis bare faller på plass.

Hvorfor finner de seg ikke en båt og drar til en stor øy. Rydd øyen for zombier og lev lykkelig.

Hva med å sette opp noe som lager enormt med bråk på kanten av et stup/en ødelagt bro og la alt av zombier drepe seg selv med å spasere i døden? Kommer noen nært stedet de bor så vil de jo automatisk gå mot bråket og bli borte.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hvorfor finner de seg ikke en båt og drar til en stor øy. Rydd øyen for zombier og lev lykkelig.

Hva med å sette opp noe som lager enormt med bråk på kanten av et stup/en ødelagt bro og la alt av zombier drepe seg selv med å spasere i døden? Kommer noen nært stedet de bor så vil de jo automatisk gå mot bråket og bli borte.

Haha, ja, det med en øde øy har jeg også tenkt på! Men, siden alle er smittet og vil bli zombier når de dør uansett, er man jo ikke trygg for viruset. Jeg har sett på Fear the Walking Dead, som i utgangspunktet foregikk i LA - der hadde de båt, og det var eksempler på zombier som gikk langs havbunnen og som også kunne skade deg i vannet (merkelig det også, ettersom de sannsynligvis ville sunket til bunns) 

Ellers er et merkelig hvordan det ser ut til å være umulig å holde på en bosetning i lengden, uansett utgangspunkt, det er alltid en eller annen "ond" gruppering som må ødelegge. Det begynner å bli usannsynlig, tross alt er det vel flertall av siviliserte mennesker i verden?

Broen var en god ide! I Fear the Walking Dead sendte de hundrevis av zombier på havet på den måten som du beskriver. På et tidspunkt hadde de jo den kløften, der en horde zombier havnet, og som til slutt endte med å invadere Alexandria. Lurte alltid på hvorfor de ikke bare kastet brennende ting nedi der?!

Det er dumt hvordan det ikke lenger handler så mye om zombiene - denne mellommennesklige krigingen er ikke like spennende å se på. De har fjernet seg så mye fra utgangspunktet nå, at jeg hver eneste uke spør meg selv hvorfor jeg gidder å se på serien. Men det er det eneste jeg følger med på fast, så jeg må jo vite hvordan det går! :)

Skrevet
19 timer siden, WalkerTexas skrev:

Blir stadig overrasket over hvor høflige disse zombiene er - hver gang en karakter trenger et øyeblikk for å minnes en kjær de har mistet, noen får akutt behov for å diskutere noe, eller ta en liten pep - talk, da holder de seg på hensynsfull avstand, selv om hele horden sekunder før var fullstendig klar over nærværet av ferskt kjøtt! Da Tara sto på broen og innså at Heath kanskje hadde kommet seg unna, var det drøssevis av zombier på samme broen, likevel kunne hun gå uforstyrret rundt, til og med snakke med seg selv! Dette skjedde også da Jessie og Sam ble spist i forrige sesong, plutselig kunne tre, fire stk bare gå bak en busk og få hysterisk sammenbrudd, mens zombiene gikk forbi i hundretall.

Serien begynner å bli en parodi på seg selv. Nå prøver de altfor hardt å skape situasjoner der karakterene kommer i vanskelige zombie-situasjoner, for eksempel litt sand over skoene som gjør at de "sitter fast" så zombier som må grave hele seg ut av sanden får tid til å komme frem til dem... Og så sitter hun ene dama der med en pistol i hånden og det kommer en zombie, og da slipper hun pistolen og begynner å vri seg for å komme unna. Like etter at hun har drevet og skutt zombier rundt seg.

Håpløst.

• Liker 3
Skrevet

"Lifetime presents: Andrew Lincoln in The Walking Dead; Bored to Death." 

Altså seriøst, det er blitt til en såpeopera. Lange uinteressante og uengasjerende samtaler mellom 2 personer. Flere og flere bosetninger, hvor man snart ender opp med å miste tråden i hvem som er hvem og hvor. Denne sesongen har mistet piffen. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, Darkannie skrev:

"Lifetime presents: Andrew Lincoln in The Walking Dead; Bored to Death." 

Altså seriøst, det er blitt til en såpeopera. Lange uinteressante og uengasjerende samtaler mellom 2 personer. Flere og flere bosetninger, hvor man snart ender opp med å miste tråden i hvem som er hvem og hvor. Denne sesongen har mistet piffen. 

Det har jo vært slik tidligere også. Husker med frykt ene sesongen der de bodde på gården.

Denne sesongen tror jeg tar seg opp. Nå vet de hvor de kan få kuler og krutt, det er folk for å sjekke hvordan de bor, vakthold osv. Carl blir sikkert tatt til fange når han skal drepe Negan, noe som får Rick til å falle ut av boblen sin.

Det som gjør at de må ha så mange bosetninger med er jo at de må samles for å være nok folk til å gå i mot Negan.

• Liker 1
Skrevet

De siste episodene har vært en snoozefest uten like.  Hva med litt fortgang?  Og hvorfor kan man ikke se litt fra flere steder i samme episode??? En episode bare med Tara var litt gørr..

• Liker 1
Skrevet

Hva synes dere om den nyeste episoden?

Anonymkode: 0f629...bfa

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli litt lei av hele serien og hvor tregt det går fremover. Mister litt interesse rett og slett.

• Liker 2
Skrevet

Dere som har lest tegneserien, hvor mye er det igjen av tegneserien i fht hvor vi er i serien? Vil det noen gang bli en avslutning tro? Jeg elsker denne serien, men kan ikke skjønne hvordan dette skal kunne ha en avslutning noen gang og evt hvor mange sesonger vil det være til tro. Faren er vel at folk blir altfor lei hvis det dras ut til sesong 14 ogsånn...

Anonymkode: b69ea...6bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...