AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Noen som aner hvorfor vi får denne på høst/vinter? Anonymkode: ca7e6...ebd
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Fordi det blir kaldere, og når man blir kald er man mer mottagelig for bakterier og virus. Det er jo det som er mest logisk. Norovirus og influensa er mest vanlig på høst og vinter. Heldigvis har jeg aldri hatt omgangssyken selv om jeg ofte er veldig eksponert for smitte, så satser på at det går bra denne sesongen også (bank i bordet) Håndhygiene er veldig viktig, spesielt siden norovirus er ekstremt motstandsdyktig. Anonymkode: dafef...a00
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 Når temperaturen når et visst punkt trives viruset bedre, i tilleg til dette har vi lett for å ikke kle på oss nok fordi vi ikke helt innser hvor kaldt det begynner å bli, når kroppstemperaturen synker vil kroppen fokusere på å ikke fryse ihjel å vil "glemme" at det finnes bakterier og virus den må bekjempe. Anonymkode: 8ca18...9fc
absinthia Skrevet 23. oktober 2016 #4 Skrevet 23. oktober 2016 Fordi vi er mer inne, sammen med andre folk og at det dermed sprer seg fortere. Gjelder alle de andre magesykene også. I fjor oppdaget jeg sært nok, at hos oss har noen hatt magesyke, mellom 29 november og 8 desember i 4 av de seks siste årene. Tror jeg skal begynne å føre statistikk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå