Gå til innhold

Barnebursdag - blir gal!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min erfaring etter noen år med barnebursdager, er at det blir spist lite kake og mest snop. I forrige selskap serverte jeg pizza, kake og snop.

Hvis barn med muslimsk bakgrunn hadde kommet, hadde jeg servert halal mat til de, jeg hadde også tatt hensyn til allergier.

Men rart det med gele, det serverer jeg aldri, barna her spiser det ikke. Men jeg er enig i at barnebursdager er ofte litt eller mye kaos og styr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis foreldrene ikke opplyser om spesielle matgreier, så regner jeg med at de kan spise alt, eller at de er vant til å ikke spise i bursdager pga at foreldrene ikke pleier å opplyse om hva de kan spise. Meldinger kvelden før om allergier hadde blitt besvart med ønske om at de tar med noe de kan spise, eller at jeg har det og det i hus, om de da kan spise det pga at kaken jeg nå har laget er full i egg, og at jeg ikke har planer om å ta fri fra jobb for å lage en eggefri kake :P (formulert litt snillere)

Anonymkode: 732d6...d53

Skrevet

Dette er en tullete problemstilling som vi strengt tatt ikke burde hatt i utgangspunktet, men lag vegetarretter, så bør du slippe unna. De som ikke godtar det kan holde kjeft, eller ta med mat hjemmefra.

Skrevet

Når det gjelder de som ikke gir beskjed:

Her har vanlig ordlyd på.invitasjonene alltid vært "Si fra hvis du IKKE kan komme". Hører man ingenting, regner man med at de kommer. 

Den ene gangen vi fikk en invitasjon med "si fra om du kommer eller ikke", overså jeg det helt til vi fikk purring om å svare, for jeg er så vant til at man ikke trenger å si fra hvis ungen skal dra i bursdagen.

Så det kan være grunnen til manglende svar :)

Anonymkode: c39ba...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...