Gå til innhold

Nær besvimelse opplevelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får ofte såkalte nær besvimelse opplevelser. Det kommer bare ut av det blå. Plutselig blir jeg bare skikkelig svimmel og uvel(kvalm), jeg blir veldig slapp(litt sånn gelé følelse i kroppen). Jeg blir helt fraværende eller litt sånn tom i hodet eller "space" om man kan si det på den måten. Det er hvertfal skikkelig ubehagelig. Nå har det aldri gått så langt at jeg faktisk har besvimt da, men føles jo som jeg skal det hver gang det skjer. Og det kan vare i opp til flere minutter. Sist det skjedde(to dager siden), varte det en halv time, også fikk jeg skikkelig vondt i hodet etterpå. Er dette normalt i det hele tatt, eller er det noe som feiler meg? Bør jeg være bekymret?

Anonymkode: 49174...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som plutselig blodtrykksfall. Det kan du sjekke hos legen 😄

Gjest canacas
Skrevet

Sånn har jeg vært hele livet, og det er visstnok fordi jeg har lavt blodtrykk. Sjekker du dette jevnlig hos lege, feks 1 gang i året? Det gjør jeg, og er ganske jevn. I perioder med mye jobb eller stress, eller lite mat, halvveis svimer jeg av. Men er kjapt på beina igjen. For min del er dette ufarlig. 

Skrevet
1 time siden, canacas skrev:

Sånn har jeg vært hele livet, og det er visstnok fordi jeg har lavt blodtrykk. Sjekker du dette jevnlig hos lege, feks 1 gang i året? Det gjør jeg, og er ganske jevn. I perioder med mye jobb eller stress, eller lite mat, halvveis svimer jeg av. Men er kjapt på beina igjen. For min del er dette ufarlig. 

Har sånn besvimelsesfølelser selv, men sa legen om det med lavt blodtrykk var en diagnose eller noe?

Jeg føler ihvertfall jeg ble bedre etter at jeg begynte med dvitaminer etter at jeg fikk påvist alvorlig mangel, så det kan jo være verdt å sjekke.

Anonymkode: 0b45d...37e

Skrevet

Lavt blodsukker eller blodtrykk kan gi slike opplevelser. Jeg får de når jeg ikke har spist nok, selv om blodsukkeret egentlig er fint. Jeg kaldsvetter, blir svimmel og så må jeg bare sove etterpå.

Skrevet

Du bør gå til lege å bli undersøkt. 

Anonymkode: b5408...32f

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det og til tider, ubehagelig og jævlig irriterende.

Anonymkode: fe994...e08

Skrevet

Gå til lege og få sjekka alt av vitaminer og blodtrykk :) jeg har slitt med sånt så og si hele livet. Kroppen min sliter med å ta opp nok jern, og i tillegg så får jeg innimellom blodtrykksfall.

Anonymkode: bfe1c...175

Gjest canacas
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sånn besvimelsesfølelser selv, men sa legen om det med lavt blodtrykk var en diagnose eller noe?

Jeg føler ihvertfall jeg ble bedre etter at jeg begynte med dvitaminer etter at jeg fikk påvist alvorlig mangel, så det kan jo være verdt å sjekke.

Anonymkode: 0b45d...37e

Nei, dette er ingen sykdom eller diagnose. For å få et snitt må noen nødvendigvis være ytterpunkter. Og jeg er en av de på den lave skalaen. Jeg tar sjekk en gang årlig, og har de samme verdier hver gang. Under snittet. Det samme har jeg feks for jern og d-vitamin. I min journal hos legen ( og forrige legekontor - kun hatt to i mitt liv) er disse nivåene like. Da kan de konkludere med at dette er normalt for meg. Desverre har det hendt at legevakt får hetta når de sjekker, men da vet jo jeg. 

Det er ikke noe bedre med lavt blodtrykk enn for høyt altså. Men går fint å leve med det, jeg vet jo hva jeg må gjøre (spise og hvile). 

Skrevet

Blodtrykket var normalt sist jeg sjekka, men det kan være jeg mangler noe i kroppen ja.

Takk for svar!

Anonymkode: 49174...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...