Gå til innhold

Terracotta trener!


Gjest Terracotta

Anbefalte innlegg

Gjest Terracotta

:hallo:

Da hopper jeg i det og oppretter en treningsdagbok! Litt skummelt, mest gøy.

Litt om meg: Bachelorstudent i starten av 20-årene. Leilighet, samboer og deltidsjobb. Jeg har trent MYE i perioder, mindre i andre. Er et håpløst periodemenneske, og i de to-tre månedene før treningsrutine er skikkelig etablert har jeg en tendens til å slutte nesten før jeg rekker å begynne. Lenge siden forrige gode periode nå... Derfor tenkte jeg at en treningsdagbok kanskje kunne hjulpet meg å holde motivasjonen oppe. Håper i alle fall det!

Spiser i utgangspunktet ganske sunt. Mye grovt brød, linser, kikerter, grønnsaker og frukt, litt kylling, mye fiskepålegg, yoghurt, kornblanding. Både jeg og samboer er glade i å lage mat, så blir mye godt og nesten alt fra bunnen, men også ofte liiiitt for mye fløte, kremete sauser, pasta og ost. Ikke at det er så ille iblant, men vi kunne nok kuttet litt på den fronten, altså. Også litt for mye sjokolade og potetgull. Nå har vi inngått en avtale om at vi kjøper én potetgullpose og én sjokolade hver i helgen, i første omgang, og ikke småspiser dette på hverdager, kun i helgen (fredag og lørdag for oss). Så får vi se om vi etter hvert klarer å bevege oss mot mer grønnsaker og dip - men i første omgang er dette nok. Middagene kommer jeg heller ikke til å gjøre store endringer på med det første, de er slett ikke krise sånn de er nå, og samboeren min trenger ikke akkurat slankemat.

Hovedmålet er å føle meg sterk og i form. Sekundært kommer det at jeg ønsker å gå ned litt i vekt, fra min nåværende "øvre del av normalen"-BMI til "midten av normalen"-BMI. Jeg er ikke veldig misfornøyd med kroppen min, egentlig - men for noen år siden husker jeg en dag der jeg GLEDET meg til å vise meg frem i bikini, og det gjør jeg ikke lenger. Da veide jeg 54 kg. Dit vil jeg igjen! Hvor fort det går er ikke så nøye, håper å være der før neste sommer i alle fall. Jeg går sakte ned i vekt, og jeg må spise godt for å orke å bruke kroppen på jobb og hodet til studiene. Farten er altså ikke det viktigste, men å kose meg med prosessen, finne igjen treningsgleden og gleden i sunn mat. Jeg vet den er inni meg et sted!

Håper noen vil følge meg på veien!

---

 

Generelle mål (mål oppnådd i de ukene som er uthevet)
Trene 3 dager i uka: 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Snop kun i helgen (fredag & lørdag kveld) og kun mengden vi har satt av: 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52

Treningsmål
Kommer

Vektmål (veiedag fredag morgen)
Startvekt 22. oktober 2016: 60.2 kg
Uke 43: 59.7 kg
Uke 44: 
Uke 45: 

 

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Terracotta

Oi, lang førstepost ser jeg nå. Jaja, her kommer dagens oppdatering i alle fall.

I dag har jeg og samboer meldt oss inn på treningssenter! OG vært og trent! Det var en skikkelig opptur, utrolig fint senter, dampbadstue til og med! Og jeg merket til min positive overraskelse at mange av styrketreningsbevegelsene "satt igjen i kroppen" etter de mange årene der jeg trente styrke mye og aktivt. Kjempegøy!

Ellers er det jo lørdag og kosedag, så vi har delt en liten pose potetgull (må bare unngå de der 300 grams posene...) og spist litt sjokolade. Det fristet faktisk ikke å gomle etter treningen, det er noe med den der doble effekten altså. Syndet dog på morgenen (FØR dette innfallet om å melde seg inn på treningssenter) med sjokoladeboller (sånn med havregryn som man spiser i jula, som mormor kaller negerboller) og kaffe til frokost). Menmen. Middagen var ikke så verst, en kyllingrett med ris til - mye grønnsaker, kunne sikkert med fordel vært laget med lett creme fraiche heller enn original, men det tar jeg med meg til neste gang jeg skal lage det.

Så dagens meny:
Frokost: Sjokoladeboller og kaffe
Lunsj: Rugbrød med gulost og skinke
Middag: Kyllinggryte og ris
Kveldskos: Sprudlevann, litt potetgull og noen biter sjokolade

Haha, fantastisk imponerende første dag...

Vi har lagt bak oss en rolig kveld med strikking og musikk og skal nå snart stupe i seng. God natt :veslejenta:

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Jaggu ble det ikke trening på oss i dag også! I går soset vi jo mest rundt på treningssenteret, men i dag ble det en skikkelig helkroppsøkt: knebøy, leg curls, benkpress, ez bar curl, pulldowns, pushdowns og planke i slynge. Vi var der i nesten to timer (dog inkludert en god session med dampbadstue på slutten). Skikkelig motiverende å trene med samboer!

Matdagen har vært bra.
Frokost: Brødskiver med makrell i tomat og kaviar, te
Lunsj: Musli og yoghurt med chiafrø og mandler, en banan
Middag: Wok og sikkert halvannen liter vann etter treningen

Bra dag! Nå trenger jeg en hviledag før jeg karrer meg opp til treningssenteret igjen. Planen er å trene igjen tirsdag, men spørs om jeg kan gå da etter dagens runde... Blir så støl de første ukene med trening, så kan hende jeg må legge inn en rolig løpetur på tirsdag og heller dra på senteret igjen torsdag. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Kjapt innom og oppdaterer her :) I går ble det rett og slett for travelt, var på lanseringsfest på kvelden. Stavret rundt der på dødsstøle bein. Klare å begrense meg til å dele et pizzastykke med samboeren der, faktisk, hadde spist hjemme først, så var ikke skrubbsulten. Merker det er fint å skulle innom her, det er litt ekstra motivasjon på sånne ting, der jeg fint kunne spist tre pizzastykker uten å tenke. Da er et halvt mye bedre!

I dag hadde vi egentlig planlagt å trene, men jeg er så støl at jeg seriøst nesten ikke kan gå, så den planlagte løpeturen var utelukket, og siden det var fullkroppsprogram på søndag var det egentlig ikke noe styrke som funket heller. Så tror jeg kommer til å kjøre tosplitt fremover, sånn at jeg kan trene overkropp hvis jeg er hinsides støl i underkroppen og omvendt.

I morgen blir det travelt, så neste trening blir på torsdag. Men det gjør ikke noe, så lenge jeg vet jeg har en plan for når neste gang skal være. Greit å ha med samboer på laget også!

Matdagen i dag:
Frokost: En skive rugbrød med skinke (ikke noe utpreget frokostmenneske her i gården...)
Mellommåltid: Yoghurt og kiwi
Lunsj: Linsetaco med masse grønnsaker i wrap
Middag: Kjøttkaker, potetmos og tyttebærsyltetøy

Helt grei, vil jeg si. Har IKKE noe søtsug om dagen, utrolig deilig - men det kommer nok snart nok tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo følge deg også! :nigo: Må si jeg er så misunnelig og syns det er dårlig gjort at dere BEGGE liker å lage mat! Vi hater det begge to, og det går jo ikke overens i det hele tatt. All mat lages med mild til sterk irritasjon. Vi må lage det meste fra bånn uansett siden vi er vegetarianere, men å liker å lage mat, da...det hadde virkelig vært noe! 

Vi er litt for glade i godteri vi også, gitt...Da vi sammen gikk inn for å leve bedre, slanke oss og spise bedre for fem år siden (da var vi btw ikke veggiser) hadde vi en fråtsedag i uka, men så sklei det ut da vi var kommet i form. Og jeg greier ikke å ta litt. Hvis vi kjøper en 200 grams sjokolade og skal dele spiser jeg sikkert 160...nå i helga kjøpte samboer en alene, og den er det fortsatt noe igjen på. Kult med senter flere dager på rad, dere er flinke! 

Du er jo skikkelig inni det allerede, med splitt-snakk og god peiling! Jeg føler knapt jeg har peilng ennå, siden jeg bare gjør det trenerne på videoene sier jeg skal! :fnise:

Høres kult ut at dere trener sammen, og tror du har helt rett i at det hjelper å være sammen om kostholdet. Smart å skrive ned det du har spist, det glemmer jeg hele tida! Også så digg å ikke ha søtsug...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Så hyggelig @Rainbow!

Ja, der har vi hatt flaks! Samboer likte det ikke før, men jeg har omvendt henne. Hun må bare få lage det hun synes er gøy, så tar jeg resten. Og så hjalp det da foreldrene mine ga henne radio i bursdagsgave. Er visst morsommere da. Jeg har alltid likt å lage mat, og det er jeg fryktelig glad for, siden jeg også liker MAT!

Jeg klarer heller ikke å ta "litt". Derfor må jeg kjøpe sånn porsjonssjokolade, hvis ikke klikker jeg. Og samboer pleier da å kjøpe en type sjokkis jeg ikke liker (det er tilfeldig altså, tvinger henne ikke til å kjøpe noe jeg ikke liker) så da får jeg liksom ikke mer enn det vi har kjøpt til meg :P

Hehe, har trent veldig aktivt i perioder før, så har terminologien inne. Dog har styrken forsvunnet...

Dagens update: Som sagt travel dag, jobb og så møter mot slutten av dagen. Aktiv jobbdag da (det er det stort sett alltid). Og matdagen har vært super! Vi spiste faktisk på restaurant, noe vi nesten aldri gjør, men vi rakk ikke hjemom noen av oss, så da tillot vi oss det for en gangs skyld.

Frokost: To skiver med ost
Lunsj: To knekkebrød + et glass juice
Mellommåltid: Gresk yoghurt med chiafrø og honning + 20 gram 80% sjokolade
Mellommåltid: Skyr og banan
Middag: SUSHI <3

Tipper det blir noe kvelds etterpå, da sikkert noe yoghurt  eller noe sånt.

Stølheten er nesten borte, så klar for å gi alt på treningssenteret i morgen tidlig. Eller blir det mer sånn: :natti:?

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terracotta

Ganske vellykket trening i dag. Sto opp tidlig, fikk lest det jeg måtte før forelesningene mine + møter i morgen, og rakk trening før jobb med god margin. Pga stølheten har jeg da altså begynt med tosplitt, så i dag var det rygg og armer:

Nedtrekk: 9x12, 23x10, 36x8, 38x8
Pullups (dette er da omvendt, jo lavere vekt jo tyngre): 35x10, 25x8, 25x5, 40x10. Her fikk jeg meg et lite sjokk, de første repsene var SÅ lette og brått var det bare dødstungt. Så da ble det letteste settet faktisk helt til slutt for å presse ut det siste lille av energi)
Seated row: 15x12, 25x10, 27.5x8, 25x8
Skulderpress med stang: 10x12, 12.5x10, 15x6, 15x5
Pushdowns: 10x10 - fant ut at jeg brukte en litt dum variant og den andre var opptatt HELE tiden, så tar det på lørdagstreningen
Curls m/stang: 10x10, 12.5x8, 12.5x8, 12.5x6

Målet er egentlig å kjøre oppvarmingssett, medium sett og to tunge sett, der jeg skal ta minimum 8, og når jeg klarer 10 reps i to sett kan jeg øke vekten neste trening. Men enn så lenge blir det å vimse meg frem til hvilken vekt jeg egentlig klarer. Varierer jo også om jeg har samboer der til å spotte/sikre eller ikke. Uansett kom jeg meg på trening, det gikk bra, og det er det viktigste!

Matdagen var grei, lite matlyst på dagen og middag hos mine besteforeldre om kvelden, så da ble det plutselig en del mer. Og eplekake, da. Jeg elsker mormors eplekake <3
Frokost: Knekkebrød med makrell
Mellommåltid: 2 tørkede aprikoser, en babybel
Lunsj: To skiver med ost
Middag: Klar kjøttsuppe til middag og eplekake med is til dessert. Forsynte meg to små ganger, den var bedre enn selvkontrollen min :( 

Jeg merker at nå er refleksen min "ja takk", der den i tidligere gode perioder har vært "nei takk". Jeg vet det bare tar noen måneder før det er lettere å si nei takk enn ja takk, så må bare huske på det enn så lenge til det faktisk går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ misunnelig på at dere liker å lage mat. Og at du fikk henne til å like det. Om bare den ene av oss hadde likt det hadde jo problemet vært løst! Vi drømmer om å vinne masse penger og ansette en kokk som kan lage fantastisk vegetarmat hver dag! :fnise: Hvordan får du til å like å lage mat? Jeg syns det er så frustrerende og tidkrevende.

Skjønner godt det med at det hjelper når samboeren din kjøper sjokolade du ikke liker. Jeg syns det er fint når min kjøper de som har kjeks inni, for de tåler jeg ikke. Nå har jeg ikke spist noe sukker siden starten av forrige uke, men kjenner behovet fremdeles.

Pullups med vekt? Er det en annen form for pullups enn den med å dra seg opp etter en stang? Av vanlige klarer jeg kankje 1. Som oftest må jeg hoppe. Gleder meg til å få en ordentlig bar å bruke, for den vi har var egentlig for smal for døråpningen i leiligheten og er ikke mulig å feste i huset. 

Veldig imponert over sentertrenere, jeg. Det å finne ut selv antall reps og vekttype og apparatvalg og sånt har jeg liksom aldri trengt å forholde meg til. Så til å være treningsnarkoman og ha trent lenge kan jeg veldig lite! Bra at du avventer enkelte av de tyngste tingene til du har henne til å spotte, ja!

Nei takk er vanskelig. Ja til alt godteri og sjokolade og potetgull....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
5 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg er SÅ misunnelig på at dere liker å lage mat. Og at du fikk henne til å like det. Om bare den ene av oss hadde likt det hadde jo problemet vært løst! Vi drømmer om å vinne masse penger og ansette en kokk som kan lage fantastisk vegetarmat hver dag! :fnise: Hvordan får du til å like å lage mat? Jeg syns det er så frustrerende og tidkrevende.

Skjønner godt det med at det hjelper når samboeren din kjøper sjokolade du ikke liker. Jeg syns det er fint når min kjøper de som har kjeks inni, for de tåler jeg ikke. Nå har jeg ikke spist noe sukker siden starten av forrige uke, men kjenner behovet fremdeles.

Pullups med vekt? Er det en annen form for pullups enn den med å dra seg opp etter en stang? Av vanlige klarer jeg kankje 1. Som oftest må jeg hoppe. Gleder meg til å få en ordentlig bar å bruke, for den vi har var egentlig for smal for døråpningen i leiligheten og er ikke mulig å feste i huset. 

Veldig imponert over sentertrenere, jeg. Det å finne ut selv antall reps og vekttype og apparatvalg og sånt har jeg liksom aldri trengt å forholde meg til. Så til å være treningsnarkoman og ha trent lenge kan jeg veldig lite! Bra at du avventer enkelte av de tyngste tingene til du har henne til å spotte, ja!

Nei takk er vanskelig. Ja til alt godteri og sjokolade og potetgull....! 

Hahaha, jeg får komme og lage middag til dere da vettu ;) Nei, jeg vet ikke. Jeg er introvert, så er veldig glad i aktiviteter som gjør at jeg får ro til å tenke uten at de i seg selv tar opp for mye tankekapasitet. Og så er jeg en i intuitiv matlager, smaker meg frem, endrer på småting, oppskriften er alltid bare et utgangspunkt. Blir liksom min form for kunst, satt litt på spissen.

Pullups i maskin: https://i.ytimg.com/vi/7DGtRVdR_qs/maxresdefault.jpg

Den plata "hjelper" deg opp ved at du stiller inn hvor mye vekt som skal "trekke den oppover". Herregud jeg er elendig på å forklare :P Men det funker som et slags lodd. Så jeg trekker altså kroppsvekten min MINUS vekta jeg stiller inn. Fint når du ikke klarer fullstendige chins. Et annet tips, hvis du per nå bare klarer et par, er å trekke deg helt opp (eventuelt bare stå på en stol i utgangsposisjon) og så holde deg der oppe så lenge du klarer. Start med 10 sek og øk med, si, 3 sek per økt. Bygger gradvis styrke i de samme musklene og får deg ganske raskt opp på 5-6 reps. Sånn gjorde jeg det da jeg ikke hadde mulighet til å trene med maskin, før jeg klarte én alene. Beklager hvis jeg forklarte fryktelig dårlig, kan spesifisere hvis det var noe du ikke forsto. Skriver på mobil og da blir jeg elendig på å gå tilbake og rette på dårlig setningsstruktur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

I dag var det veiedag! Vektlegger (hehe) det ikke så mye nå i starten, ser ingen ordentlige endringer som ikke bare er vannvekt/tilfeldig fra uke til uke tror jeg, men likevel gøy med en halvkilo ned da :) 

Dagen i dag: skole skole skole skole. Fra 6 til 18. Men har faktisk spist greit. Mest fordi jeg lagde meg alt på morgenen, hadde jeg sittet hjemme hadde det nok blitt en del småspising... Vi er tomme for brød da, så i dag har det vært usedvanlig mye lomper.

Frokost: To havrelomper med snøfrisk, pesto og kyllingpålegg
Mellommåltid: En lompe til + en kiwi og noen mandler
Lunsj: "Lompepizza" (i ovn, med tomatsaus, skinke og snøfrisk)
Mellommåltid: Yoghurt og musli
Middag: Taco i... gjett... HAVRELOMPER! (Vi spiser ikke egentlig taco hele tiden altså, jeg er på besøk hos foreldrene mine i dag, og der var det tilfeldigvis taco i lompe på menyen)
Snacks: 5 banansjokolader, to håndfuller potetgull, en halv cider

MYE mat i dag, men lang dag også da. Kunne lett spist mer, er alltid så sulten dagen etter styrke.

Og nå: HELG! Lesehelg, men like fullt helg <3

 

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

I dag har jeg sittet med nesa i bøkene hele dagen, lest nesten hundre sider pensum og skrevet tre småessays, moro... Men fikk inn halvannen time på senteret. Deilig avbrekk! Tok knebøy, leg curls, benkpress, flies og situps. 4 sett av alt. Tok 30 kg x 6 i benkpress. Gøy, det er faktisk ikke så langt unna der jeg var da jeg sluttet å trene. Da tok jeg vel 40 på det meste. Så håper det går kjapt oppover nå og at jeg snart er der jeg var. I knebøy går det ikke like kjapt frem, der har jeg enda ikke gått over 20 igjen, men det tør jeg ikke, vil være sikker på at teknikken er helt riktig. Og så tar jeg dem så dype at rumpa nesten er i gulvet da. Det gjør det selvfølgelig ikke lettere :P Tror jeg tok rundt 50 da jeg sluttet å trene. Huff...

Matdagen:
Frokst: Havrelompe med snøfrisk, pesto og skinke
Etter trening: Litt proteinshake (pleier å gjøre meg mindre skrubbsulten dagen etter, får se om det funker)
Lunsj: Et grovt rundstykke, eggerøre og rester fra tacoen i går (karbonadedeig og grønnsaker)
Mellommåltid: En kopp te og to små sjokoladeboller med kokos (nå er vi tomme, kanskje like greit)
Middag: Gresskarsuppe med creme fraiche
Snacks: Ca. 50 gram melkesjokolade, seks-sju håndfuller potetgull

Men hallo! Det har ligget en halv åpnet sjokoladeplate i kjøleskapet og stått 7 sjokoladeboller (sånne laget på havregryn som jeg ELSKER) på benken hele uka, og jeg har ikke tatt NOE før i dag! Skikkelig stolt av meg selv :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Enda en lesedag. Og det blir nok ikke mangel på slike fremover... Var en tur ute og øvelseskjørte, men det kan vel knapt kalles trening, akkurat... ikke den typen i alle fall!

Matdagen:
Frokost: Havrelompe med snøfrisk, pesto og kyllingpålegg... hekta? JA! Og så får jeg tilbud om det av samboer hver morgen mens jeg sitter med bøkene da (jeg er en kronisk frokostskipper), og alt man kan spise mens man leser... Og så snoket vi litt sjokolade som sto igjen fra i går, fire biter kanskje.
Lunsj: Tomatsuppe med makaroni, egg, litt ost og et grovt rundstykke med litt smør til
Mellommåltid: Grovt rundstykke med kaviar og egg, et glass melk
Middag (hos mami og papi igjen): Fårikål <3
Dessert: To melkehjerter og en bitteliten sneis fyrstekake
Kvelds: Et halvt eple med kanel og en halv banan, en kopp te

Nå er helga over, så i morgen er det tilbake til hverdagen. Denne helgen har "trukket litt ut", prøver å sette 2 dager i uka som maksgrense for sjokoladespising, så der må jeg skjerpe meg litt ser jeg. Ikke bare bare med to kvelder med middag hos mams og paps. De føler jo de må servere dessert hver gang jeg kommer nå siden jeg har flyttet ut, haha. Men jeg MÅ jo ikke ta da ;)

Sitter nå og ser på Luksusfellen og ser på ei som har sløst bort 48K på cheeseburgere og cola på et år. Jaja, kanskje jeg ikke er så ille... :fnise:

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

Ahhh i går lagde jeg SYKT god pizza til middag! Og den var SUNN! Brukte denne havrebunnen og lagde min egen tomatsaus, toppet med karamellisert rødløk, sopp, mais og ost. Og så lagde jeg hvitløksdressing av kesam til. SÅ mye bedre enn det Halloweendrittet vi hadde kjøpt inn til naboungene. (Kom bare to stykker da, antakelig pga regn og lang oppkjørsel, så nå sitter vi med sykt mye godteri vi ikke vet hva vi skal gjøre med. Heldigvis ingenting jeg liker :P)

Dagen ble brukt på oppgaveskriving og handling. Gjorde meg nesten ferdig med julekalenderen til samboeren, mangler bare tre gaver og å skrive ned lappene til de dagene som er andre ting enn fysiske gaver.

Orket neeeesten ikke å trene, men så tok vi oss i det og tenkte at Sats sin 21 minute full body workout kunne vi klare. Fy SØREN det var slitsomt, kjenner det overraskende godt i kroppen i dag, og jeg trengte kondistreningen. Men det var deilig, og så koste vi oss med masse pizza etterpå.

Frokost: Rundstykke med kaviar og egg, et glass melk
Lunsj: En skål gresskarsuppe (rester fra lørdagen)
Middag: 4 (!) stykker pizza, kesamdressing og masse ruccola

Ikke så mye matlyst på formiddagen, men gjorde opp for det på kvelden.

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

4 stykker pizza er ingenting :fnise:

Hvilket program er det du trener?

Hva er det som gjør at du faller "bort" fra treningen i perioder? Er det mangel på effekt? Eller bare at motivasjonen daler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe Shaun T på deg, altså? ;)

Jeg syns heller ikke fire stykker pizza er noen krise. Jeg går heller for å spise godteri hver dag for tida! Hups...! og din pizza var dessuten sunn! Det var kult, og hørtes godt ut! I tillegg var det vegetarisk, så der får du ekstra pluss! Karamellisert rødløk hørtes digg ut! Syns det var bra du spiste såpass på kvelden siden resten av dagen var ganske så matfattig.

Det er baaaare å komme og lage mat! :fnise: Jeg aner aldri hva jeg skal ha til middag engang for tiden, må bli litt flinkere til å planlegge. 

Så koselig med julekalender til samboeren! Jeg prøvde meg på en skriftlig en i fjor, der jeg skrev koselig ting på små kort. Men så sklei det ut og hun fikk flere på samme dag og jeg glemte det og...eh, ja, det viste seg at det ikke var noe for meg. Pleier å kjøpe kalender til hunden, men han liker ikke alt som er i den, så det er litt teit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 1.11.2016 den 13.53, gjest- silje skrev:

4 stykker pizza er ingenting :fnise:

Hvilket program er det du trener?

Hva er det som gjør at du faller "bort" fra treningen i perioder? Er det mangel på effekt? Eller bare at motivasjonen daler?

Først: Velkommen hit! :biggrin:

Vel, når det er store, sinnsykt mettende stykker pizza er det mye nok. Vi snakker ikke fire stykker ussel grandis eller peppes, liksom. Men jeg har slett ingen dårlig samvittighet for det altså, selv om jeg kanskje formulerte meg litt sånn.

Jeg trener ikke noe spesielt program. Styrke på senter som jeg akkurat har begynt med igjen, og så har jeg store ambisjoner om en kondisøkt i uka, men jeg synes kondis er så kjedelig (dvs, jeg elsker å løpe, men jeg har en kneskade, så det får jeg ikke gjort noe særlig av dessverre).

Tja, det er lange perioder det er snakk om. Hovedårsaken er nok at jeg er et litt sånn alt eller ingenting-menneske, noe jeg prøver hardt å jobbe med. Enten trener jeg og spiser sunt, eller så gjør jeg ingen av delene i det hele tatt. Når det blir sånn at jeg tenker at "det er ikke noe vits i å spise salat til pizzaen når jeg spiste en skål potetgull før middag" blir det jo litt dumt... Det to gangene jeg har falt ut av det helt har jeg dog hatt "gode grunner", den ene gangen en fryktelig demotiverende skade mens jeg trente til halvmaraton, den andre gangen flytting til andre siden av jordkloden til et land der treningssenter er et ukjent begrep. Men jeg prøver å ta det roligere denne gangen, droppe alt-eller-ingenting-mentaliteten og tenke at en økt er ALLTID bedre enn ingen økt. Pluss at jeg har med meg samboeren, så det hjelper jo :)Så de siste fire årene vil jeg si at jeg hadde to SYKT bra år på treningsfronten, så to skikkelig dårlige, med noen forsøk på å begynne igjen som ikke har vært så vellykkede. Så nå tenker jeg å legge opp til noe jeg kan leve med for godt, verken ekstremt eller helt krise. Tror det er sånn jeg må gjøre det :) Og når jeg først har en rutine har jeg egentlig greit med viljestyrke, så da skal det nok gå. Så bruker jeg KG som et ekstra spark bak.

8 timer siden, Rainbow skrev:

Ble ikke noe Shaun T på deg, altså? ;)

Jeg syns heller ikke fire stykker pizza er noen krise. Jeg går heller for å spise godteri hver dag for tida! Hups...! og din pizza var dessuten sunn! Det var kult, og hørtes godt ut! I tillegg var det vegetarisk, så der får du ekstra pluss! Karamellisert rødløk hørtes digg ut! Syns det var bra du spiste såpass på kvelden siden resten av dagen var ganske så matfattig.

Det er baaaare å komme og lage mat! :fnise: Jeg aner aldri hva jeg skal ha til middag engang for tiden, må bli litt flinkere til å planlegge. 

Så koselig med julekalender til samboeren! Jeg prøvde meg på en skriftlig en i fjor, der jeg skrev koselig ting på små kort. Men så sklei det ut og hun fikk flere på samme dag og jeg glemte det og...eh, ja, det viste seg at det ikke var noe for meg. Pleier å kjøpe kalender til hunden, men han liker ikke alt som er i den, så det er litt teit. 

Jeg vurderte å sende deg en SOS-melding. Jeg skjønte ingenting. Det var gresk for meg... he-he-he. Neida, men for det første fikk jeg ikke linken til å funke (videoen startet ikke, den bare frøs) og for det andre skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle søke opp ting. Så siden vi hadde nøyaktig 30 minutter før vi regnet med det ville begynne å ringe på døra (noe som ikke skjedde, lol) bare kjørte vi på. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet og bare "nei nå blir Rainbow skuffa", men jeg tror jeg hadde fått et par blikk fra samboeren om jeg hadde insistert på å fikle med en gresk side for at min kvinneguiden-treningsforum-venn ikke skulle bli skuffa... :fnise: 

Som sagt over her synes jeg virkelig heller ikke at fire stykker pizza er krise altså!! Høres ut som jeg er redd for mat fra noen av de dagene jeg har hatt i det siste, men jeg har vært masse PMS-smådårlig på morgenen. Nå har jeg derimot fått mensen, så da er ting tilbake til normalen. Så no worries ;) I går vurderte jeg å skrive matlogg før jeg stupte i seng, men så innså jeg at jeg hadde spist så mye at jeg ikke HUSKET hva jeg hadde spist... Og det var ikke engang småspising, jeg bare var så sykt, sykt sulten. Så tok igjen dagen etter den småspiste.

Kanskje litt over hva du gidder på kjøkkenet, men jeg kan anbefale veggislasagne. Søsteren min serverte denne her om dagen og jeg holdt på å besvime, den var så digg. Ellers er gjengangere her om dagen ulike supper (spinat, gresskar), denne pizzaen, linselus, pai og taco av veggisting. Ellers så får du bestille noe herfra, så dukker jeg opp ;)

Åh, ja, julekalender altså <3 Det er samboers favoritting med hele jula, så da må hun jo få! Jeg har sagt at om vi får barn sammen blir det slutt på kalendere til henne, men inntil da skal hun få. Kalender til hunden, haha, så herlig! Du kan jo alltids leke med/spise det han ikke liker :fnise:

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terracotta

Glemte nesten dagens matdag!! Min vanlige hektiske onsdag, så kaster i meg mellom slagene.

Frokost: To brødskiver med ost
Mellommåltid: Banan, yoghurt, musli, én M&M
Lunsj: To brødskiver med kaviar
Mellommåltid: Popcorn :fnise:
Middag: Vegetarlasagne (tomatsaus med linser, sopp, løk, gulrot, hvitløk og urter), salat av ruccola, tomat, paprika og agurk, litt oljedressing

Jeg har mensen, og kroppen hyler etter sjokolade. Men jeg står imot!! Ga meg på én ussel M&M. Er stolt. (Liker ikke M&M...)

Endret av Terracotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du hadde da veldig gode grunner til å ha to passive perioder! Jeg holdt også på å legge bort hele treningen når jeg hadde fikk betennelse i leddbånd på begge sidene av hvert kne og inni på baksiden.. Men så begynte jeg med styrke istedenfor, så kom knærne seg etter hvert, så nå har betennelsene endelig gitt litt slipp. Men jeg er ikke i samme formen som jeg var tidligere, det tar litt tid..

Jeg har også mensen nå, og endte med å spise meg i hjel i går :P Det var rett og slett litt irriterende siden jeg skal ligge i et lite underskudd :glare:

Flink du er å stå imot sjokoladen, det er godt jobbet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta
På 2.11.2016 den 22.40, gjest- silje skrev:

Du hadde da veldig gode grunner til å ha to passive perioder! Jeg holdt også på å legge bort hele treningen når jeg hadde fikk betennelse i leddbånd på begge sidene av hvert kne og inni på baksiden.. Men så begynte jeg med styrke istedenfor, så kom knærne seg etter hvert, så nå har betennelsene endelig gitt litt slipp. Men jeg er ikke i samme formen som jeg var tidligere, det tar litt tid..

Jeg har også mensen nå, og endte med å spise meg i hjel i går :P Det var rett og slett litt irriterende siden jeg skal ligge i et lite underskudd :glare:

Flink du er å stå imot sjokoladen, det er godt jobbet !

Joda. Men målet er å klare å fortsette selv når situasjonen ikke skulle tilsi det :) Skade er sykt kjipt. Skikkelig, skikkelig kjipt. Styrke kan jeg heldigvis gjøre uten å påvirkes av skaden min, men åh som jeg savner de 12 kilometers løpeturene...

Hehe, takk! I dag er det fredag = sjokkisdag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terracotta

I går var en lang dag på jobb igjen.

Jeg lagde @Diis sine SYKT fantastisk gode powermuffins, da! Så matdagen i går var preget av det.

Frokost: To powermuffins og masse deig, hehe
Lunsj: To skiver med gulost
Mellommåltid: Enda en powermuffins
Middag: Linselus fra veganmisjonen med spaghetti og brokkoli
Dessert: Enda mer powermuffins! Samboeren elsket dem også, så blir nok mye av dem fremover...

Og i dag er vi allerede tomme for første runde, så må lage enda flere i morgen tidlig :fnise: Endelig en frokost etter min smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...