Gå til innhold

Hjelp- Frank Sinatra


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan noen være så snill å fortelle meg hvilken film Fransk Sinatra sang "fly me to the moon i"...

Tusen takk

Sikker på at du ikke roter?

Frank Sinatra har spilt inn en film som heter "Come Fly With Me". Når jeg søker på Google med "Frank sinatra" movie og "fly me to the moon" får jeg ikke opp noen gode treff. Er du sikker på at han har brukt denne sangen i en film?

Det eneste jeg får opp en referanse til er diverse James Bond-filmer og en japansk animefilm:

http://www.arune.com/eva/music.html

Den er også spilt inn med andre musikkere, og ble også brukt under landingen på månen av Apollo 11, faktisk.

Utrolig hva man kan få ut av 5 minutter med Google...

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sangen med linja 'fly me to the moon' heter vel egentlig 'in other words' eller noe i den dur, så det er ikke rart om det blir tynt med søkeresultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sangen med linja 'fly me to the moon' heter vel egentlig 'in other words' eller noe i den dur, så det er ikke rart om det blir tynt med søkeresultater...

Den heter faktisk begge deler:

Fly me to the moon (In other words)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly me to the moon ble skrevet i 1954 av Bart Howard og ble kjent med Frank Sinatra 10 år senere. Orginalt het sangen "In other words", sangen "Fly me to the moon" identifiseres gjerne med Frank Sinatra, selvom sangen har blitt sunget av blant annet Nat King Cole, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughn, Johnny Mathis, Wes Montgomery, Diana Krall, Al Hirt, Groove Armada, Bobby Darin, Doris Day, Paul Anka, Shirley Bassey, Tony Bennett og mange fler.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...