Gå til innhold

Når er det greit med en rebound?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor raskt etter et brudd med kjæresten er det greit med en rebound?

Er selv 27, han er 25, vi var ikke samboere, var sammen i 2 år. Jeggjorde det slutt for 5 mnd siden pga vi ønsket forskjellige ting da han heller vil ha bare seg selv å tenke på og ikke være forpliktet til noen, og jeg gjerne skulle ønske vi flyttet sammen og var en slags familie snart.

Jeg elsker han fortsatt, føler meg ikke klar for å finne noen andre, men venninnene mine maser om at jeg burde komme meg ut og ligge med en random for å komme over han og begynne å se at det er flere fisk i havet. Jeg selv ønsker ikke noe seriøst med noen andre enn han uansett pr. dags dato, og trives med å være singel, men om han skulle få lyst til å prøve på nytt så er han hjertlig velkommen tilbake.

Anonymkode: 533f9...48a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du selv. Ventet selv en god stund før jeg var klar for noen andre, men når jeg var klar så merket jeg det på meg. Selv om følelsene ikke har lagt seg helt så er jeg på vei dit nå, og regner med at du selv kommer til å merke når du er klar for noe slikt,.

Anonymkode: 2bbd2...6db

Skrevet

-Jeg ville latt venninnene ta vare på sitt eget sexliv, så kan du bestemme over ditt. 

-Jeg lurer på hva som rører seg inni hodet ditt, og inni hodet til alle andre som gjør det slutt med noen de elsker. 

Det er likevel bare du som kan svare for deg selv, så ikke overtenk. Treffer du noen du liker, som liker deg, går ting stort sett av seg selv. 

Skrevet

Hvis man ikke er gjennomsyret egoist er det ALDRI greit med rebound. Fordi den som er rebound er et menneske med følelser og det finnes ikke noe kjipere enn å være med folk som har kjærlighetssorg over noen andre og bruker en som trøst.

Anonymkode: ed3df...006

• Liker 2
Gjest Black Amethyst
Skrevet

Det beste er egentlig å gjøre det du mener er best for deg nå, ts. Du sier at du trives med å være singel nå og helst ikke vil ha noe seriøst med noen andre enn han du var med. Det er ikke noe skam i å ta seg en pause fra forhold, og hva dine venninner tenker burde ikke bestemme over hva du føler er best for deg nå. Det å måtte forte seg inn i et nytt forhold etter at en har gjort det slutt for ikke så lenge siden vil ikke alltid hjelpe deg til å bli bedre, det er heller mye bedre å ta din egen tid.

Jeg synes egentlig at rebounds blir veldig dumt, og som den over her nevner så er det heller ikke rettferdig gjort mot den som blir til ditt rebound. Og i tillegg når du ikke er klar for et nytt forhold, så kan det også bli lett for at du vil føle mer skyld og få dårlig samvittighet etterhvert og. Akkurat nå så er det mye viktigere å tenke på hva dine behov er, og hvis du trenger å ta en god pause vekk fra noen som helst forhold, så gjør det!

Skrevet

TS her.

Det som rører seg inni hodet mitt iforhold til at jeg gikk fra en jeg elsker er at han ikke elsker meg tilbake, og jeg måtte på et eller annet tidspunkt skjønne det at han ikke gjorde det og ikke ønsket et forhold med meg like mye som jeg ønsket et med han.

Jeg er veldig klar over at det er dårlig gjort med noen som evt ikke er inneforstått med at det er et one night stand og ikke kommer til å bli noe mer. Og jeg kommer jo selvfølgelig til å informere om det på en eller annen måte så det er klart.

Det med skyld og dårlig samvittighet er det som stopper meg mest fra å gjøre det. Samtidig som jeg tenker at dette her må jeg bare innse at er dødt og at jeg ikke kan sitte på gjerdet og vente til han en gang blir klar. For hvis han ikke blir det går jeg glipp av det livet jeg ønsker for meg selv. Men hvis han blir klar noen gang er det verdt å vente på også. Men det kan han ikke gi meg noe svar på, for det vet han ikke selv engang. Og hvis jeg stopper meg selv fra å gjøre ting jeg egentlig vil fordi jeg har et håp om at vi skal finne ut av det, så blir det også feil, hvis det ikke skjer.

Og jeg er også enig (og uenig) i at venninnene mine kan fokusere på sitt eget sexliv. Men samtidig prøver de bare å hjelpe meg gjennom den verste kjærlighetssorgen jeg har gått gjennom.

Anonymkode: 533f9...48a

Gjest Black Amethyst
Skrevet (endret)

Er det ikke heller bedre med å istedenfor prøve å gå på date med en ny mann? Da mener jeg å ta alt sammen litt med ro, bli kjent med en ny en, eller bli kjent med flere menn som en av de kunne blitt en ny potensiell kjæreste for deg når den tiden er klar for det?

Endret av Black Amethyst
Skrevet

Enig med Black Amethyst. Date litt, prøv deg litt frem. Finner du noen som er grei, noen som gir deg støtte, gir deg plaster på sårene som trenger å leges så hold litt på han. Kanskje blir det dere, kanskje er han bare en rebound.

Men det gamle ordtaket, for å komme over noen må du komme deg under noen, stemmer faktisk ganske godt.

Anonymkode: 28032...1b7

Skrevet

Da jeg oppdaget at samboer var utro, gikk jeg ut samme dag og fikk meg et ONS. Knullet som kaniner. Det gjorde godt der og da.

Det finnes ingen regler på dette. Dette må man finne ut av selv. Det er ingen som har noe med det, og er det kun sex, er det jo ingen som trenger å vite noe heller.

Anonymkode: 1c215...5e1

Skrevet

Det er jo så individuelt. Her er det fire måneder siden bruddet etter nesten ni års samliv hvor jeg dessuten har blitt utsatt for psykisk vold. På grunn av det og noen andre faktorer så har jeg noen personlige utfordringer om dagen som kanskje gjør at det tar tid hos meg, for jeg er langt fra klar. Tanken på å skulle ha sex igjen er rett og slett litt frastøtende. Jeg blir uvel og nervøs og kan per dags dato ikke se for meg å klare å slippe noen så tett innpå igjen. 

Litt uskyldig flørting derimot, eller å ha en venn på overnatting enten han sover i senga ved siden av meg eller på sofaen for så å bare chille sammen dagen derpå, det er utrolig koselig. Så det har jeg gjort et par ganger. Men noe mer enn det er helt utelukket slik ting er nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...