Gå til innhold

Prevensjons bytte og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

1) Skal snart ta ut p-staven etter 3 år med mye blødninger og hvor jeg har lagt på meg 15 kg uten å endre kosthold og med et høyere aktivtetsnivå.. Så nå trenger jeg tips til va jeg kan prøve.

2) Tror jeg brukte mercilon tidligere, men husker ikke og fikk de av helsesøster for 4 år siden. Husker kun at det var et rosa brett, så kan det stemme? Husker ikke om jeg hadde noe særlig til bivirkninger, har dere opplevd noen?

3) Slitt de siste årene med syntomer på UVI uten positive prøver og illeluktene utflod (lukter salmiakk) som lukter så sterkt at det trenger igjennom klærne.. Ikke hatt disse problemene før P-staven ble satt inn. Merker ofte irritasjon under samleie. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: c285c...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Anonymkode: c285c...c47

Gjest _Carine
Skrevet

P-plaster?

Eg syns det var veldig greitt, for det er enkelt å slutta om ein merker bivirkningar, og ein slepp å tenke noko særleg over det siden det berre skal byttas ein gong i veka.

Skrevet

Mercilon kommer i rosa pakke og brettene er rosa, så kan ha vært de du gikk på før. Hvis du har god erfaring med de fra før, så er det sikkert et bra valg igjen. Man vet liksom aldri helt med de ulike merkene før man har testet de. Jeg ville gått tilbake til noe som har fungert før, tipper du hadde husket om du var plaget med bivirkninger.

Anonymkode: a0b76...a00

Skrevet

Jeg har ikke hatt p-stav, men er svært fornøyd med (og anbefaler )hormonspiral! Da jeg gikk på p-piller før jeg fikk spiralen, hadde jeg (så og si) mensen et halvt år i strekk, i tillegg til andre bivirkninger.. Nå har jeg hatt i hormonspiralen i snart to år, og jeg har så og si "mistet" mensen, og ingen andre bivirkninger, så det er utrolig deilig! Sjeldent noen bivirkninger av spiralen, da den gir hormoner såpass sentralt. Anbefaler deg ellers å høre om råd fra legen din. 
Er ganske så ubehagelig å ta den inn, men virkelig verdt det! Du kan ha den inne i 3 år før den evt må skiftes, så slipper du å huske på å ta pilla i tillegg :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...