Gå til innhold

Kler jeg meg altfor gammeldags?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Fireball skrev:

Jeg synes slike antrekk er veldig pene!

Tusen takk :) Kler meg ikke helt slik til hverdags selvsagt, toner det litt ned 

Ts

Anonymkode: 07839...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klassisk er ordet - ikke gammeldags! :)

Badedrakt kan være så mangt, men jeg synes uansett du skal gå med det du selv ønsker og føler deg komfortabel med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frysepinnen skrev:

Hvordan pleier du å kle deg til hverdags da?

 

Nå som det er høst så er det vel ankelboots, denim skinny jeans, kort kåpe i sort eller mørk blå, hvit skjorte eller pologenser i ull i nøytral farge, eventuelt et matchende skjerf og sorte hansker dersom det er kaldt. 

Ts

Anonymkode: 07839...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, calavi skrev:

Klassisk er ordet - ikke gammeldags! :)

Badedrakt kan være så mangt, men jeg synes uansett du skal gå med det du selv ønsker og føler deg komfortabel med.

Jeg tenkte litt på denne her :) Eller tilsvarende fra samme merket med annet snitt

https://www.zalando.no/lascana-adele-badedrakt-bla-l8341h004-k11.html

Ts

Anonymkode: 07839...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som om du kler deg akkurat likt som alle andre unge. Altså kjedelig. 

Anonymkode: b04fb...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som flere her, ikke at det høres ut som du kler deg "gammeldags", men snarere enkelt og klassisk. Som tilfeldigvis er den stilen jeg selv liker best, så jeg sier bare "fortsett sånn"! Nå er jeg riktignok åtte år eldre enn deg, men likevel.

Synes heller ikke dette høres veldig spesielt eller annerledes ut - de fleste av disse tingene du nevner er da absolutt i motebildet, i hvert fall i England (det er der jeg får mesteparten av min moteinspirasjon fra, så skal ikke si det er likt overalt). Badedrakt har jo for eksempel virkelig hatt et comeback de siste somrene blant bloggere og trendsettere. Kåper, ettersittende jeans, boots og pologensere er slik jeg ser det tidløse plagg med en fast plass i manges basisgarderobe.

Kanskje du er litt "tidlig ute" med denne stilen kontra andre på din alder der du bor, men hvis du trives med det, så er vel ikke det noe problem! Synes det høres ut som du er velkledd ung kvinne ;)

Anonymkode: c8570...8f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for "gammeldags" for en 19 åring å bruke badedrakt fremfor bikini på stranden og til soling? Er helt utrolig at jeg stiller dette spørsmålet, men de jeg skal reise med mener at det er altfor gammelt for meg. 
Har forsåvidt fått flere kommentarer at jeg kler meg for gammeldags for alderen min, men selv mener jeg at jeg kler meg tidløst. Det går mye i støvletter, boots, kåper, cape, hansker, skjorter, høytlivsskjørt, og pologensere. Er dette for gammelt for meg? :( 

Anonymkode: 07839...991

Absolutt ikke. 

Du gjør noe som andre ikke våger - nemlig å kle deg slik du selv ønsker. 

Tipper at kritikken du får har bakgrunn i irritasjon over at du gjør som du selv vil, og ikke er usikker nok til følge saueflokken.

Gode venninner løfter deg opp i stedet for å trykke deg ned. 

Fortsett med å være deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

HTB1mB7UFVXXXXaIXFXXq6xXFXXXD.jpg

Er dette virkelig så ille? :klo:

Ts

Anonymkode: 07839...991

Dette er ikke ille eller gammeldags.

Når det gjelder badedrakt kommer det helt an på badedrakten, men det trenger absolutt ikke være gammeldags med badedrakt. 

Men gå med det du trives i, ikke hva vennene dine mener du skal gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er opptatt av å kjøre en klassisk stil, og det er det ingenting galt med. 

Når venner / familie sier "gammeldags", så mener de kanskje egentlig "formelt"? Jeg går også i skjørt som du linker til, men det er jo mer normalt når man jobber på kontor. Hvis man kler seg veldig profesjonelt mens man jobber et sted der det ikke er normen, så skiller man seg ut. Akkurat som man skiller seg ut i en klassisk badedrakt om man drar med venninner til et typisk charter-reisemål. Kan oppfattes som om du vil distansere deg litt.

Du kler deg som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes, som flere her, ikke at det høres ut som du kler deg "gammeldags", men snarere enkelt og klassisk. Som tilfeldigvis er den stilen jeg selv liker best, så jeg sier bare "fortsett sånn"! Nå er jeg riktignok åtte år eldre enn deg, men likevel.

Synes heller ikke dette høres veldig spesielt eller annerledes ut - de fleste av disse tingene du nevner er da absolutt i motebildet, i hvert fall i England (det er der jeg får mesteparten av min moteinspirasjon fra, så skal ikke si det er likt overalt). Badedrakt har jo for eksempel virkelig hatt et comeback de siste somrene blant bloggere og trendsettere. Kåper, ettersittende jeans, boots og pologensere er slik jeg ser det tidløse plagg med en fast plass i manges basisgarderobe.

Kanskje du er litt "tidlig ute" med denne stilen kontra andre på din alder der du bor, men hvis du trives med det, så er vel ikke det noe problem! Synes det høres ut som du er velkledd ung kvinne ;)

Anonymkode: c8570...8f4

Ja, nesten alle går sånn for tiden, og det må da være en grunn for det.

Anonymkode: f23b2...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

HTB1mB7UFVXXXXaIXFXXq6xXFXXXD.jpg

Er dette virkelig så ille? :klo:

Ts

Anonymkode: 07839...991

Nei, men det er vel et antrekk for servitører og sånt? Men altså, dette funker. Det er mange som går sånn også for tiden.

Anonymkode: f23b2...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du kler deg voksent og klassisk. Da er det ikke merkelig at man får en kommentar eller to når man er kun 19. Hadde ikke brydd meg. Badedrakt er så mangt. Men en ting er sikkert at elsker man å faktisk bade, som i svømme, hoppe ut, snorkle, dykke o.l er badedrakt helt fantastisk.

Anonymkode: 52ac5...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kler meg litt som deg, tidløst, er 18. Elsker strikk, enkle gensere, kåper og mokkasiner. Synes badedrakt kan være sexy, jeg! Så masse unge jenter i badedrakt i sommer i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du kler deg voksent og klassisk. Da er det ikke merkelig at man får en kommentar eller to når man er kun 19. Hadde ikke brydd meg. Badedrakt er så mangt. Men en ting er sikkert at elsker man å faktisk bade, som i svømme, hoppe ut, snorkle, dykke o.l er badedrakt helt fantastisk.

Anonymkode: 52ac5...37c

Vil takke alle sammen for svar! Tusen takk :) 

Joda, badedrakt kan være veldig praktisk, men jeg har selv planer om å sitte bak en parasoll og unngå direkte sollys :fnise: 

Ts

Anonymkode: 07839...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frysepinnen skrev:

Håper du ikke har bestemt deg for å skifte stil etter denne tråden.

Neida, selv oppfattet jeg de fleste kommentarene som veldig positive. 

Ts 

Anonymkode: 07839...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...