Gå til innhold

Islamistiske horebukker?


Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Kanskje ikke. Men det jeg skrev er like sant selv om jeg ikke utdypet meg mer :)

Nei, det er ikke en skam å skille seg i Norge. Det er det som er så synd! Nordmenn har ikke respekt for religion! De gifter seg i kirka, lover Gud evig troskap, men gir egentlig faen i gud, ekteskapet og hele kristendommen.

Det irriterer meg. Mange andre land har i det minste respekt for religionen de benytter seg av.

(Kvinner blir forresten sett på som mindreverdig flere steder i Bibelen også. Det er ikke store forskjeller på Bibelen og Koranen)
 


Hvilken debatt var det? :)

Arabermenn, faktisk. Men jeg skjønner hva du mener. Det er altfor mange norske menn det har gått riktig galt for, men det står selvfølgelig dårligere til i land som er mindre utviklet (som Z.Z skriver). I land som enten er fattige eller korrupte er folk mindre utdannet, har få støttesystemer og elendige fengsler. Det gjør at folk blir mer voldelige og mindre smart (dette ser vi på de som har falt utenfor systemene i Norge også).

Det er mye fattigdom i Midtøsten, så det er naturligvis en god del flere "dårlige" mennesker der.

Men det blir helt feil å si det er typisk "arabermenn". Det er typisk fattigdom.

Hvor mange vellykede mennesker finnes det ikke der borte? Jeg har selv studert i en hovedstad i Midtøsten. Jeg gikk på en privatskole der alle mine venner var ekstemt rike (bode i "palass", hadde hushjelp, gikk bare i klesmerker som Chanel og LV, hadde dyre biler...). Alle er godt utdannet, har gode karakterer og kunne minst tre fremmedspråk helt flytende. Jeg hadde både guttevenner og jentevenner. Homofile, streite, kristne, druze, muslimske og noen hadde ingenting med religion å gjøre.

Disse er typisk arabermenn og araberkvinner. Mye bedre enn mange typiske nordmenn.

Mange ser bare underklassen i disse landene i media, og tror at alle er sånn!

Så latterlig. Det blir som å påstå at i Saudi Arabia er det så mange rike, så de er så tolerante. 

Å skylde på fattigdom for å forklare kvinnehatet, homohatet og den religiøse dobbeltmoralen er patetisk. I muslimske land blir en voldtatt kvinne først og fremst sett på som sin mannlige eiendom og dermed er det mannen (hennes far eller ektemann) som først og fremst blir krenket, ikke kvinnen selv. 

Anonymkode: fb62a...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal en hvit middelaldrende dame fordømme en religiøs praksis hun ikke forstår.  Alle kulturer har forskjellige normer rundt sex og ekteskap og det må man bare godta. Forstår ikke at folk blir plaget av at man i islam gifter seg før man har sex. Er det noe bedre med den norske praksisen hvor man drikker seg dritings og finner seg en dame på byen?

 

Anonymkode: 48c27...268

Ja, den praksisen er MYE bedre!  Den norske praksisen er er ærlig. Begge parter vet hva de får.  Disse grisene av noen menn gifter seg kun så de kan få knullet på noe nytt og ungt  i noen uker for så å skille seg når de går lei!

Skrevet
3 timer siden, Tibbie skrev:

Kanskje ikke. Men det jeg skrev er like sant selv om jeg ikke utdypet meg mer :)

Nei, det er ikke en skam å skille seg i Norge. Det er det som er så synd! Nordmenn har ikke respekt for religion! De gifter seg i kirka, lover Gud evig troskap, men gir egentlig faen i gud, ekteskapet og hele kristendommen.

Det irriterer meg. Mange andre land har i det minste respekt for religionen de benytter seg av.

(Kvinner blir forresten sett på som mindreverdig flere steder i Bibelen også. Det er ikke store forskjeller på Bibelen og Koranen)
 


Hvilken debatt var det? :)

Arabermenn, faktisk. Men jeg skjønner hva du mener. Det er altfor mange norske menn det har gått riktig galt for, men det står selvfølgelig dårligere til i land som er mindre utviklet (som Z.Z skriver). I land som enten er fattige eller korrupte er folk mindre utdannet, har få støttesystemer og elendige fengsler. Det gjør at folk blir mer voldelige og mindre smart (dette ser vi på de som har falt utenfor systemene i Norge også).

Det er mye fattigdom i Midtøsten, så det er naturligvis en god del flere "dårlige" mennesker der.

Men det blir helt feil å si det er typisk "arabermenn". Det er typisk fattigdom.

Hvor mange vellykede mennesker finnes det ikke der borte? Jeg har selv studert i en hovedstad i Midtøsten. Jeg gikk på en privatskole der alle mine venner var ekstemt rike (bode i "palass", hadde hushjelp, gikk bare i klesmerker som Chanel og LV, hadde dyre biler...). Alle er godt utdannet, har gode karakterer og kunne minst tre fremmedspråk helt flytende. Jeg hadde både guttevenner og jentevenner. Homofile, streite, kristne, druze, muslimske og noen hadde ingenting med religion å gjøre.

Disse er typisk arabermenn og araberkvinner. Mye bedre enn mange typiske nordmenn.

Mange ser bare underklassen i disse landene i media, og tror at alle er sånn!

Underklassen viser seg veldig bra her syns jeg. :)

Skrevet

Tråden er ryddet for tull.

Tekola, forumansvarlig.

Skrevet
På ‎21‎.‎10‎.‎2016 den 2.49, DreamOn skrev:

Underklassen viser seg veldig bra her syns jeg. :)

Feil sitering, det var innlegget over. Siteringsfunksjonen her har jeg aldri klart å avbryte. :angry:

Ok, påstanden om fattigdom. Alle imamer i vesten lever fint. De har moskeer som er betalt av Saudi-Arabia, god lønn fra salafistene og wahabistene som spytter inn millioner for å promotere islam i vesten. De har null økonomiske bekymringer. Blir de mer integrert? Får de øynene opp for likestilling? Anbefaler de sin menighet å ta kun en kone? Nei, nei og atter nei.

Første generasjon hvor mannen jobber (svart) og de får godt med kontantstøtte, boligstøtte, barnetrygd m.m. Blir sønnene deres mer vestlige? Nei, nei, nei. Kanskje tre av ti, hvis vi er skikkelig heldige.

Skrevet
På 20.10.2016 den 20.59, stan skrev:

Disse nikah - bryllupene er jo helt utenfor loven. 

Det er nok at det er noen vitner tilstede, så er de "gift". De er altså ikke gift etter norsk lov. 

Det er altså en slags liksom ekteskap. 

Vel, det er slik ved norsk ekteskap også. Man trenger bare to vitner tilstede. Føler at mange her er litt ute å kjøre.

 

Når det gjelder Iran, så er det shia, og ja de kan utføre ekteskap som varer i bare noen få timer. Dette er ikke noe annet enn prostitusjon, og blir ikke praktisert av sunni muslimer. Slik praksis er ikke tillatt. Nå synes jeg at denne artikkelen overdriver saken litt. Det er ikke mange av dem som har hatt "mange" koner, men ja de har vært litt ustabile. 

Anonymkode: 1de07...c15

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er slik ved norsk ekteskap også. Man trenger bare to vitner tilstede. Føler at mange her er litt ute å kjøre.

Anonymkode: 1de07...c15

Dette er feil. I følge loven må det være en vigsler tilstede i tillegg til de to vitnene. I saken TS nevner er det ikke det.

Det er også noen krav om prøving av ekteskapsvilkårene, som heller ikke har skjedd.

Så i Norge kan man ikke bare gifte seg på innskytelsen. 

Så herrene som TS refererer til har aldri giftet seg ordentlig. Det er en slags lek, liksom giftermål. 

Hensikten er vel å lure damene til sengs, og lure guden sin til å tro at det de gjør ikke er galt. 

 

Her er det som står i loven:

§ 11. Fremgangsmåten ved vigsel.

Ekteskap inngås ved at brudefolkene møter for en vigsler. Mens begge er til stede, skal de erklære at de ønsker å inngå ekteskap med hverandre. Deretter skal vigsleren erklære dem for ektefolk.

Minst to vitner skal være til stede under vigselen.

🔗

§ 12. Vigslere.

Vigslere er:

a. prest i Den norske kirke, og prest eller forstander i et registrert trossamfunn, eller seremonileder eller tilsvarende i livssynssamfunn som mottar tilskudd etter lov 12. juni 1981 nr. 64 om tilskott til livssynssamfunn når Kongen har godkjent formen for inngåelse av ekteskap.
b. notarius publicus - også utenfor det vanlige embetsdistriktet
c) norsk utenrikstjenestemann, jf. lov om utenrikstjenesten § 14.
d. særskilt vigsler oppnevnt av departementet i tilfeller der det er behov for det på grunn av lange avstander eller av andre grunner. Oppnevningen gjelder for fire år av gangen.
Endret av stan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...