AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #21 Skrevet 29. oktober 2021 Fjerne livmorslimhinnen vil jeg si er det letteste for deg. Fjerning av livmor kan gjøres via skjeden eventuelt, da slipper du en stor operasjon. Spørs hvor ung du er, vet noen med endometriose må søke om å få fjerne livmor i ung alder tross store plager under mens. Ville uansett beholdt eggstokker hvis jeg var deg. Det er dessverre mange bivirkninger om du fjerner de. Anonymkode: f91b0...b79
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #22 Skrevet 29. oktober 2021 Honnikorn skrev (På 26.10.2016 den 14.59): Sitter nå hjemme på 7.uken etter å ha fjernet livmora, og jeg kan bare si at det IKKE er noen lettvint løsning. Det er en stor operasjon med mye (mye!) vondt, lang rekonvalesens tid og mye omstilling. Kroppen bruker lang tid på å komme seg, opptil 6-12 måneder. Man risikerer skader på urinblære og tarm samt sammenvoksninger i buken. Og det er værre enn å ha mensen, tro meg. I tillegg så må man vurderes av gynekolog om det er grunn til å få operasjon, det er ikke noe en kan "ønske" seg. Selv hadde jeg store muskelknuter og alvorlige celleforandringer og hadde intet valg. Men kunne jeg valgt så hadde jeg aldri utsatt meg for dette frivillig gitt.. Uansett hvor plagsom mensen min var. Over 100 innvendige sting, blærekramper, tarmsystem i sjokk ( de flytter rundt på alt inni der mens de holder på) et 15 cm langt arr på magen, utmattelse og ikke en smertefri dag på nesten to måneder. Tja.... Selv om man hater mensen så er det en del av å være en voksen kvinne. Menssmerter og ubehag kan lette noe ved å trene, selv om det gjerne er det siste en ønsker å gjøre med vond rygg og oppblåst mage. Men det hjelper faktisk. Vær glade for at dere er friske dere. Sier meg enig i dette. Hadde heller plagdes med mensen enn å fjerne livmor. Gjorde det for 2,5 år siden, og har mange plager etter det. Anonymkode: 952f9...9a8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #23 Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 20.10.2016 den 15.03): Jeg tåler ikke noe prevensjon Anonymkode: 6df2d...83b Hvordam vet du dette? Anonymkode: 0415d...68a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #24 Skrevet 29. oktober 2021 Mensen er ungdomskilden. Ikke ønsk den bort. Anonymkode: f5171...72e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå