AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Del Skrevet 20. oktober 2016 Jeg strikker konstant. I bilen (passasjer selvfølgelig ) på jobb ("røykepause"), hele kveldene, besøk eller ei (hvis vi har tvkveld,ikke hvis vi gjør noe abnet).Hvert eneste ledige minutt.. Jeg blir rolig og storkoser meg. Hater dager der jeg ikke får strikke. Av og til tar jeg meg 5min for mye på jobb,fordi jeg ikke klarer la være! Jeg håper mannen skal ut eller gjøre noe annet,slik at jeg kan strikke.. Idag satte jeg babyen i vippestolen(hun elsker det) ved siden av meg for å få strikke litt.. Men jeg er redd dette er helt sykt.. Noen råd for å ikke være såå avhengig? Anonymkode: e1a01...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Del Skrevet 20. oktober 2016 Lære deg å slappe av (evt få hjelp til det), dersom du har uro, angst, stress, eller avhengighet som du nevner og/ eller annet. Anonymkode: 3c726...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 20. oktober 2016 #3 Del Skrevet 20. oktober 2016 Haha, jeg kjenner meg litt igjen. Det har ikke noe mer stress å gjøre (ref AB over), men jeg syns bare det er så gøy og jeg vil gjerne bli ferdig med ting. Så jeg strikker også i alle situasjoner hvor det er sosialt akseptabelt, dvs. som passasjer i bil, mens jeg ser på tv, når jeg er sammen med venninner på kafe (flere av dem strikker også), mens jeg legger barna, i senga når jeg egentlig skal legge meg. Men det handler også litt om at jeg som småbarnsmor med hus ikke har timesvis å bare bruke på å sitte og strikke i sofaen, så jeg føler jeg må bruke mulighetene jeg har til å få ferdig ting. Og jeg tenker også mye på strikking, dvs. hva neste prosjekt skal være, hvordan jeg skal løse utfordringer i nåværende strikkeprosjekt osv. Føler meg litt smågal til tider. Men det beste tipset for å redusere min egen strikkelyst er hvertfall å skjerme meg selv fra inspirasjon, både på nett og i bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Del Skrevet 20. oktober 2016 Velkommen i klubbenAnonymkode: a4d22...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Del Skrevet 20. oktober 2016 Sånn er jeg også. Får aldri gjort noe annet, som f.eks å lese bøker til gjengjeld får jeg laget mange fine plagg da! Anonymkode: 7217a...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 27. oktober 2016 #6 Del Skrevet 27. oktober 2016 Jeg også, både i situasjoner hvor det er sosialt akseptabelt og ikke (som når jeg er borte på besøk). Var mye verre før jeg begynte på ritalin (fikk adhd-diagnose i voksen alder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #7 Del Skrevet 27. oktober 2016 4 timer siden, labine skrev: Jeg også, både i situasjoner hvor det er sosialt akseptabelt og ikke (som når jeg er borte på besøk). Var mye verre før jeg begynte på ritalin (fikk adhd-diagnose i voksen alder). Er det pga ratløshet du strikker? Finner selv ikke roen uten strikketøy. Men det er fordi jeg koser meg. Tror jeg.. Anonymkode: e1a01...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 27. oktober 2016 #8 Del Skrevet 27. oktober 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det pga ratløshet du strikker? Finner selv ikke roen uten strikketøy. Men det er fordi jeg koser meg. Tror jeg.. Anonymkode: e1a01...097 Mye derfor. Og spesielt for jeg begynte med medisiner så hjalp det meg med å fokusere på f.eks. forelesninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #9 Del Skrevet 27. oktober 2016 Pass på hendene dine! Har selv strikket myyyyye, men plutselig fikk jeg en sinnsyk senebetennelse i ene hånden, uten noen tegn på det før jeg plutselig ikke klarte å bruke den. Så pass på at du også får trent andre muskler enn de som trekker ermene innover. Anonymkode: c7fd5...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå