Gå til innhold

Allergi. Kaldt og/eller vått

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har i et par år nå verdt plaget med periodevis røde, kløende og rennende øyne. Fastlege sier det tyder på allergi, men jeg har ikke tatt noen form for test. Jeg har fått resept på livostin øyendråper og har brukt det en stund. Synes det varierer hvor mye effekt det har.

Jeg merker at øynene blir mer kløende og rennende når jeg løper i skogen men ikke når jeg løper langs vei. Jeg opplever også at det blir værre når det kommer regn/snø etter en periode med oppholdvær. Og nå når det er blitt kaldere i lufta så merker jeg også mer. 

Jeg har alltid trodd at allergi er verst når det er godvær og varmt :vetikke:

Er det andre som opplever det samme? Kan det være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuldeallergi? 

Anonymkode: e038d...ba1

Skrevet

I skogen er det muggsopp så lenge det ikke er frost. (Men der er små mengder muggsopp overalt i luften.)  Muggsopp blomstrer opp når det regner etter en godværsperiode. Muggsoppallergi er i tillegg vanskelig å få positiv allergitest på fordi det finnes mange ulike muggsopptyper og produktene som brukes til allergitesting ikke er gode nok, det er og vanskelig å finne testprodukter mot akkurat den typen mugg du kan reagere på. 

Det er og mulig du reagerer bare med øyeirritasjon på matvarer du spiser. Allergi kan vær et stort puslespill å finne ut av, derfor prøver man ofte å behandle symptomer da det er viktigere enn å finne ut hva som forårsaker allergi av beskjeden karakter. 

Anonymkode: f3cf2...169

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kuldeallergi? 

Anonymkode: e038d...ba1

Trodde det ga utslett/hudproblemer? Er ingen ekspert på det, men mener det er det jeg har lest tidligere :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I skogen er det muggsopp så lenge det ikke er frost. (Men der er små mengder muggsopp overalt i luften.)  Muggsopp blomstrer opp når det regner etter en godværsperiode. Muggsoppallergi er i tillegg vanskelig å få positiv allergitest på fordi det finnes mange ulike muggsopptyper og produktene som brukes til allergitesting ikke er gode nok, det er og vanskelig å finne testprodukter mot akkurat den typen mugg du kan reagere på. 

Det er og mulig du reagerer bare med øyeirritasjon på matvarer du spiser. Allergi kan vær et stort puslespill å finne ut av, derfor prøver man ofte å behandle symptomer da det er viktigere enn å finne ut hva som forårsaker allergi av beskjeden karakter. 

Anonymkode: f3cf2...169

Hmm sant. Akkurat det har jeg ikke tenkt på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...