minsinn Skrevet 28. november 2016 #141 Skrevet 28. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig forstår jeg ikke hvorfor du omtaler dette som "evner", "din egen energi" og noe som er forbeholdt deg/et knippe mennesker. Det er ikke noe mystisk med at det er flere faktorer som har en innvirkning på kroppstemperatur. Jeg synes ikke det er rart at du får frem skepsisen i andre når du beskriver det på den måten du gjør. Det er heller ikke noe underlig med at varme lindrer smerte. Anonymkode: f44a6...7f8 Neimen, i all verden da. Jaja, har man lyst til å være vanskelig, så har man vel det, antar jeg... Du kan lese tråden bakover flere ganger - har jeg noen ganger påstått at det er noe mystisk med dette? Og mitt poeng har hele tiden vært at det er et kjent fenomen at varme kan lindre smerte. Nå er det deg og den andre anonyme brukere (edd) som legger en god del egne fortolkninger i det jeg sier her, jeg bare beskriver det hele slik jeg opplever det, og jeg vet at jeg har lindret smerte med den varmen jeg har i mine hender. Og jeg vet også at jeg aldri har påstått noe annet enn akkurat det, nettopp derfor kan jeg også svare i denne tråden med hele min integritet i orden. Min melding til deg også blir derfor: Bry deg heller om annet enn å oppkonstruere dine egne problemstillinger for deretter å forsøke å skape et inntrykk av svindlertendenser hos andre mennesker, når der ikke finnes noe svindlerier som behøver å "avsløres". Hvorfor ikke bruke den vanvittige "intelligensen" din til noe annet? Som for eksempel å ta deg en bolle du også?
minsinn Skrevet 28. november 2016 #142 Skrevet 28. november 2016 5 timer siden, Evilposelos skrev: Det klarer alle. Hvorfor i all verden er det så mye bråk rundt det da?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. november 2016 #143 Skrevet 28. november 2016 7 timer siden, minsinn skrev: Hvorfor i all verden er det så mye bråk rundt det da? Fordi folk tror det er magisk, at de har en evne når de klarer det, når det egentlig er naturlig.
minsinn Skrevet 28. november 2016 #144 Skrevet 28. november 2016 1 time siden, Evilposelos skrev: Fordi folk tror det er magisk, at de har en evne når de klarer det, når det egentlig er naturlig. Hvor i all verden henter du det ifra? At folk som har varme hender tror det er noe magisk? Er det noe du bare har dannet deg et bilde av i ditt eget hode? Mitt inntrykk er at ingen av oss med varme hender går rundt å tenker at dette er magisk. For oss er det regelrett bare naturlig - det har vært der hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde dette?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. november 2016 #145 Skrevet 28. november 2016 3 minutter siden, minsinn skrev: Hvor i all verden henter du det ifra? At folk som har varme hender tror det er noe magisk? Er det noe du bare har dannet deg et bilde av i ditt eget hode? Mitt inntrykk er at ingen av oss med varme hender går rundt å tenker at dette er magisk. For oss er det regelrett bare naturlig - det har vært der hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde dette? De som klarer å få varme ut av hendene uten det som føles som naturlige årsaker. Fokusere på hendene og gjøre det varmt under der uten hjelpemidler, tror ofte det er magisk og at de kan reparere andres fysiske skader. Det kan de jo også, i 10 senkunder, men det er ingenting magisk ved det, er bare varme og at den andre tror det fungerer. Skjønner du nå? Eller fortsatt vanskelig?
minsinn Skrevet 28. november 2016 #146 Skrevet 28. november 2016 OK - det var bare at du var veldig uklar i dine formuleringer, noe som gjorde at jeg ikke forsto hva du mente. Men ja, noen kan kanskje tenke at dette er magi. Men dem tror jeg er i kraftig mindretall. Jeg kan også forstå at for folk som ikke har slik varme som oppleves nærmest som brann i håndflatene kan tro at vi som har dette tror at det er noe som ikke kan forklares. Men vet du hva, der er både jeg og vitenskapen enige - alt kan forklares. Det er alltid en årsak til at det oppstår kraftig varme i hendene. Det er også en årsak til at det kan hjelpe, ved siden av varmen. En forklaring kan være det som kalles placebo-effekten - og vet du, så lenge det virker, så er det omtrent revnende likegyldig om det er placebo (det som oppstår som følge av den man hjelper sin egen tro/overbevisning) eller om det er andre årsaker som virker. Enkelte placebo-piller virker faktisk også - og da er jo problemet løst, vedkommende har blitt frisk. Så vet jeg at jeg stiller meg åpen for sterk kritikk (igjen) ved å fortelle litt om menneskelige energier. Vi mennesker består av energier, det er energi som holder oss i gang, og det er energien som forlater oss den dagen vi dør. Vitenskapen kan ikke måle forskjellen i energiene fra de forskjellige menneskene, bortsett fra i styrke, så her har jeg ingen vitenskap å støtte meg til, men om vi tar en teori på at hvert menneske har sin egen energi, og at det for eksempel jeg kan tilføre et annet menneske noe fra min energi, noe som gjør at det andre mennesket faktisk føler seg bedre. Vil det i så fall ikke være riktig av meg å gi fra meg noe av denne energien? De gangene jeg har gjort det, så har faktisk det andre mennesket følt seg bedre etterpå. Men for all del - om noen kommer til meg med kreft, tvangskjører jeg dem til legen. Det jeg ev kan hjelpe til med ved siden av er en viss form for smertelindring, ingen behandling av sykdommer. Men dette blir kanskje for meget å ta inn? 1
minsinn Skrevet 28. november 2016 #147 Skrevet 28. november 2016 15 timer siden, Evilposelos skrev: Jeg bruker fjernkontrollen til å slå av og på varmen i hendene mine. Fjernkontrollen har ikke batteri og er ellers litt ødelagt, derfor fant jeg et annet bruksområde til den. Så fint at du har det sånn da - men ta vare på fjernkontrollen din, det er ikke sikkert du får tak i en ny hvis den plutselig ikke virker lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå