Gå til innhold

Hvilke blomster holder seg best ??


Pludre

Anbefalte innlegg

Heisann !

Jeg skal binde meg min egen brudebukett, har ikke råd til å spandere tusenvis av kroner på en blomsterkvast :lol:

I den forbindelse trenger jeg tips til hvilke blomster som er holdbare og som tåler at jeg binder buketten kvelden før.

Hadde tenkt på røde roser, brudeslør og noe grønt + eføy :wink:

Setter stor pris på gode tips !!

Pludre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg ville bare advare litt mot Eføy. Vi var i et bryllup der de hadde dekorert bordet med Eføy, dette hadde de lagt ut kvelden før, og de var slappe og hadde begynnt å forfalle veldig da vi satte oss til middagen!

Så hør med en blomsterhandler om det evnt. er flere typer Eføy, og om noen av de holder seg bra uten vanntilførsel over flere timer!!

Lykke til!

:blunke: Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Det var et godt tips om eføy!

Er det flere som har tips om fine og holdbare blomster, eventuelt om hvordan man kan behandle blomstene slik at de holder seg fine lengre?

Tror verken Pludre eller jeg har grønne fingre, så vi trenger all den hjelp vi kan få! :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 17.august

Hei!

Når det gjelder bruk av eføy:

Den kan fint legges på dagen før (såfremt dere ikke bruker papirduker), bare pass på at den er våt, evt. gi den en omgang med sprayflaske like før dere forlater lokalene. Det er jo bare vann, og setter ikke flekker på vanlige duker. Papirduker kan gjerne bli ødelagt av en slik behandling :wink:

Blomster i bukett:

Mange blomsterbutikkene bider bukettene dagen før bruk. Trikset er bare å bruke friske blomster som har hatt god tilgang på vann, la dem stå i vann frem til bruk (hvis mulig) og ta på evt. silkebånd og slikt som skal dekke stilkene samme morgen. Selv skal jeg ha orkideer som skal festes på et slags stativ av tre (høres litt sært ut, men resultatet blir kjempebra!). Den skal lages dagen før, dusjes med vann, dekkes med plast og legges på et kjølig sted (kjelleren f. eks.)

Orkideer tåler uansett å være en stund uten vann :D

Markblomster er vel det som tåler dårligst å være uten vann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...