Løvtynn Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Hei! Har fårt utskrevet Remeron på grunn av deperesjon og angst. Men leser rundt om kring at stor vektoppgang er en ekstremt vanlig bivirkning. Dette gir meg mye uro og bekymring fordi jeg allerede har slitt mye med vekt og kjenner dette gir en ekstra angst og uro som jeg ikke trenger nå. Har noen erfaringer de vil dele? Forstår man kan få økt apetitt men det er vell bare å spise som man pleier så vill man ikke gå opp i vekt? Eller fungerer det på en annen måte? Takk på forhånd om du tar deg tid til å svare, er veldig usikker på om jeg skal ta de.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 FIkk økt matlyst av dem, men la ikke på meg. Spiste ikke mer enn jeg pleier, bare bedre matlyst (som var 0 fra før) Anonymkode: 1cc83...4aa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Hadde ikke noe feffekt på meg. Anonymkode: 87a75...f28
Løvtynn Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2016 Takk for svar! Man blir lett forskrekket og usikker når man hører alle skrekkhistoriene på nettet.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg fikk ekstrem matlyst av Remeron og kunne spise 7 brødskiver til frokost Men på en annen medisin, Zyprexa, hvor vektoppgang er en vanlig bivirkning, merket jeg ingenting, så du må prøve å se Du kan jo slutte om du ser at matlysten øker. Det finnes mange andre antidepressivaer å velge blant. Lykke til Anonymkode: b2785...821
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Var innlagt på psykiatrisk og var ute en tur på butikken sammen med en av de andre pasientene, som gikk på Remeron. Han sa at han hadde värt kjempetrent/flott før, og når han begynte på Remeron fikk han enorm matlyst. Han var lubben men ikke spesielt overvektig. Når vi kom inn i butikken gikk han amok i godtehylla, tømte brødhylla for wienerbrød/berlinerboller o.l. Sa han ikke greide å la være, stakkar håper du slipper den bivirkningen, det fins mange andre typer antidepressiva som kan virke like godt. Anonymkode: 189a0...c58
Løvtynn Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2016 Takk for at dere deler erfaringer, men tror nesten jeg er for engstelig til å prøve å ta de. Føler det ikke blir noe vits å ta de for å få det bedre om jeg går å bekymrer meg for bivirkningene.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. oktober 2016 #8 Skrevet 20. oktober 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Poppzy Skrevet 20. oktober 2016 #9 Skrevet 20. oktober 2016 Når du går på antidepressiv medisin, uansett merke, KAN man legge på seg uten å spise for mye eller mer mat enn vanlig. Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person. Jeg har opplevd dette med flere forskjellige typer medisin og merker. For ca 15 år siden gikk jeg på Remeron og gikk opp 5 kg på 3-4 uker. Sluttet med de og da forsvant de 5 kg'ene med en gang. Var veskeoppsamling. Et annet merke la jeg på meg 10 kg av. De forsvant da jeg sluttet med dem etter noen år. Noen mennesker legger ikke på seg et gram av noen medisiner.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #10 Skrevet 20. oktober 2016 11 timer siden, Løvtynn skrev: Takk for at dere deler erfaringer, men tror nesten jeg er for engstelig til å prøve å ta de. Føler det ikke blir noe vits å ta de for å få det bedre om jeg går å bekymrer meg for bivirkningene. Når du googler er det jo alltid skrekkhistoriene du finner for det er det folk skriver om.Jeg har gått på remeron i flere perioder oppetter og går i dag på den.Det er den beste antideppresivaen jeg har prøvd(har vel vært gjennom hele felleskatalogen) og jeg har verken lagt på meg eller merket økt matlyst Anonymkode: 2a876...502
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå