asterix Skrevet 19. oktober 2016 #21 Skrevet 19. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste unge kvinner liker sci fi. Overskriften er misvisende og gammeldags. Anonymkode: 7aeab...f71 Hmmm... Vet vel ikke om jeg kan definere meg selv som ung akkurat, men elsker som sagt science fiction likevel.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #23 Skrevet 19. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 43d33...61e Anonymkode: d9a11...4ab
Gjest Trollkarlen Skrevet 19. oktober 2016 #24 Skrevet 19. oktober 2016 Ingen tvil at det er færre kvinner som liker sci-fi, eller fantasy for den saksskyld, i forhold til menn. Litt rart siden kvinner er i toppen på å tro på ånder, klarsynte osv. Så fiction og fantasy er jo ikke problemet?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #25 Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det fordi kvinner er mer voksne enn menn ? Anonymkode: ffe36...096 Man Blir ikke mindre voksen av å se på SCI fi. Anonymkode: ebee2...ae8 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #26 Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er nok vitenskapsdelen som setter kvinner ut. Teknologi og sånt er ikke for kvinner, blir for teknisk. Er jo av samme grunn til at hest er en kvinneting mens bil er en manneting. Anonymkode: b3347...761 Skjønner jo du bare ønsker å fremprovosere en reaksjon her men la gå. Den gamle myten om at kvinners hjerner er mer tilpasset omsorgsoppgaver enn tekniske er blitt avvist av nyere forskning. Dette har mest sannsynlig kun vært en konsekvens av hvordan samfunnet vårt har vært lagt opp. Kvinner er forøvirg enda mer "fin-justert" enn menn for å oppdage subtile humørmessige forandringer hos andre. Anonymkode: 73b9d...763 3
Kassiopeia Skrevet 19. oktober 2016 #27 Skrevet 19. oktober 2016 Ts, du tror kanskje at kvinner ikke liker action heller? Filmsjanger er ikke kjønnsbasert. Jeg elsker sci-fi. Men så elsker jeg også drama, thrillere, romantikk, action, komedie osv også.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #28 Skrevet 19. oktober 2016 Dette stemmer vel ikke helt. Både jeg og flertallet av mine venninner liker sci-fi. Anonymkode: 4a360...4b1
Lutetium 71 Skrevet 19. oktober 2016 #29 Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, Trollkarlen skrev: Ingen tvil at det er færre kvinner som liker sci-fi, eller fantasy for den saksskyld, i forhold til menn. Litt rart siden kvinner er i toppen på å tro på ånder, klarsynte osv. Så fiction og fantasy er jo ikke problemet? Om noe, tror jeg heller det kan være motsatt. Mennesker som er veldig opphengt i det alternative vil ikke ha noen særlig interesse i sci-fi, mens de som er veldig glad i teknologi og vitenskap vil mer enn gjerne se sci-fi. Endel av litteraturen på feltet (som av og til blir til film) blir også skrevet av folk med vitenskapsbakgrunn, eller har sterk tilknytning til vitenskapelige miljø. Det blir nesten en flytende overgang.
Radon Skrevet 19. oktober 2016 #30 Skrevet 19. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok vitenskapsdelen som setter kvinner ut. Teknologi og sånt er ikke for kvinner, blir for teknisk. Er jo av samme grunn til at hest er en kvinneting mens bil er en manneting. Anonymkode: b3347...761 Vet dette sannsynligvis er for å trolle, men jeg klarer ikke å la være å rette på denne - hest er absolutt ikke en kvinneting! Når du kommer opp i sporten (engelsk, western, kjøring, veddeløp etc.) så er de aller fleste ryttere menn. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #31 Skrevet 19. oktober 2016 La meg minne om at det første større kjente science fiction-eventyret, "Frankensteins monster", ble skrevet av... en kvinne. Anonymkode: 43d33...61e 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #32 Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man Blir ikke mindre voksen av å se på SCI fi. Anonymkode: ebee2...ae8 jeg blir Anonymkode: f5b65...56a
Tibbie Skrevet 19. oktober 2016 #33 Skrevet 19. oktober 2016 Uff, jeg synes det er gørr! Dritkjedelig. Kanskje fordi det er så virkelighetsfjernt at jeg ikke blir helt dratt med. Men jeg er jo veldig glad i skrekkfilmer med overnaturlig sjanger, så det må være noe annet med Sci-fi som kjeder meg Jeg har også et inntrykk av at det er en guttegreie. Det samme med action- og krigsfilmer.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #34 Skrevet 19. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg blir Anonymkode: f5b65...56a Good for deg Anonymkode: ebee2...ae8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #35 Skrevet 19. oktober 2016 5 minutter siden, Tibbie skrev: Uff, jeg synes det er gørr! Dritkjedelig. Kanskje fordi det er så virkelighetsfjernt at jeg ikke blir helt dratt med. Men jeg er jo veldig glad i skrekkfilmer med overnaturlig sjanger, så det må være noe annet med Sci-fi som kjeder meg Jeg har også et inntrykk av at det er en guttegreie. Det samme med action- og krigsfilmer. Det er ikke en gutte greie Anonymkode: ebee2...ae8 1
honnipuff Skrevet 19. oktober 2016 #36 Skrevet 19. oktober 2016 Personlig elsker jeg science fiction, så jeg aner ikke. Men jeg derimot synes romantikk og drama er gørrkjedelig. Tror det er veldig individuelt dette her... 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #37 Skrevet 19. oktober 2016 Virker for meg som at dere ikke ser at jeg skrev de fleste. Det finnes selvsagt unntak. Anonymkode: ffe36...096
MissCroft Skrevet 19. oktober 2016 #38 Skrevet 19. oktober 2016 Vet ikke helt hvor den påstanden kommer fra, jeg liker både science fiction og andre såkalte "gutte-sjangere".
Arktis Skrevet 19. oktober 2016 #39 Skrevet 19. oktober 2016 Nei takk, fordi, jeg finner det ikke spennende å se filmer om en tenkt urealistisk fremtid. Derimot liker jeg filmer som beskriver verden som den er eller har vært.
Silfen Skrevet 20. oktober 2016 #40 Skrevet 20. oktober 2016 6 timer siden, Arktis skrev: Nei takk, fordi, jeg finner det ikke spennende å se filmer om en tenkt urealistisk fremtid. Derimot liker jeg filmer som beskriver verden som den er eller har vært. Du vet at sci fi, både bøker og filmer, fra før av, portretterer en fremtid som nå er realistisk? Mange henter inspirasjon og til og med ER inspirasjon, fra og til oppfinnere, forskere, vitenskapsmiljøer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå