Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Se her, her er konsekvensen av Bush sitt grusomme korstog mot Afghanistan:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101389

Kvinner får nå delta i utdanning og arbeidsliv. Nei, dette er vi imot. Bush skulle ALDRI frigjort folket i Afghanistan.

Eller kanskje han skulle det, men jeg er så absolutt blokket i hodet at jeg hater Bush uansett. Jeg mener, alle andre hater ham jo? (Unntatt de forferdelige kvinnene i Afghanistan, men de burde holdt kjeft og holdt seg innendørs, slik at vi kunne fortsette med anti-Bush messinga vår).

Hva vil skje med Irak?! Når de siste halshuggerene er tatt av dage skal da kvinner i Irak også få rettigheteter?! Nei, det høres ut som noe Bush greier. Nei til Bush. Nei til invasjon av Irak. Ja til fortsatt undertrykkelse av det arabiske folk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Flott å bli minnet på de gode tingene også :) Synes journalistene i Norge er litt for mye sau. Går en følger alle andre etter.

godt med slike reportasjer!

Skrevet

Bush er ikke smart nok til å være grusom. Det er pappaen til Bush som trekker trådene på Jr Buch the puppet :evil:

Gjest Valhalla
Skrevet

Saddam drepte bare sitt eget folk, det er ikke vårt problem!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Saddam drepte bare sitt eget folk' date=' det er ikke vårt problem![/quote']

Det var derfor USA innvaderte Irak?

Skrevet

:kul:

Hvorfor invaderte de ikke Chile under Pinochet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor invaderte de ikke Chile under Pinochet?

Mer viktig: Hvorfor er det ALLTID amerikanerene som må oppfre liv for å befri folk?

Europa er et skammelig dekadent kontinent som flyter over av tomme ord og floskler.

Skrevet

Hvorfor i helvete skal et land flakse rundt og redde verde for da!? Bekjempe kommunismen? Godt å vite at alle verdens problemer kan løses med krig og vold.

Skrevet

Mer viktig: Hvorfor er det ALLTID amerikanerene som må oppfre liv for å befri folk?

Europa er et skammelig dekadent kontinent som flyter over av tomme ord og floskler.

Hvem er det de har befridd i Irak?

Gjest Valhalla
Skrevet

De som har lyst til å ytre sine meninger fritt og drive politisk aktivitet f.eks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Usa angriper kun land de føler er en trussel mot dem, ikke resten av verden.

Hadde resten av verden oppført seg like sivilisert som oss europeere hadde det vært fred i verden. Men med gale fundamentalister på begge sider av Stillehavet, så er ikke det tilfellet.

Gjest Valhalla
Skrevet

Etter skandalen med oil for food og diverse økonomiske aktiviteter i irak fra Europeiske land er det ikke rart at de ikke ville støtte krigen. Enkelte hevder at Usa gikk til krig for oljen, men mer sannsynlig er det vel at Russland,Tyskland og spesielt Frankrike ikke ble med pga. økonomiske interesser. Demokratiseringen av midtøsten er i gang enten europeere liker det eller ei.

Gjest Anonymous
Skrevet
Demokratiseringen av midtøsten er i gang enten europeere liker det eller ei.

Demokratisering skjer ikke ved tvang, det skjer ved et indre opprør mot det bestående. Det må selv ønskes av befolkningen, og jeg tror Iran har større muligheter til det enn Irak. Og det delvis på grunn av ingen innblanding fra Usa. Det vil bare gjøre vondt verre, da man vil få oppblomstring av ekstreme grupperinger.

Gjest Valhalla
Skrevet

Yes, Iran vil være nummer 3 i midtøsten og den unge befolkning vil klare det på egen hånd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker ikke Bush jeg heller. Har aldri støttet noe med krig å gjøre. Men må bare si at hvis Bush ikke hadde blitt president, ville jeg ALDRI visst hvor sterke terrorisme har blitt. De er både økonomisk og militært sterke. De har sine tilhenger/hjelper spredd utover hele verden, spesielt i Europa. De er så skremmende sterke, og målet deres er en trussel mot alt det vesten tror på.

Da Clinton var president, levde jeg på en naiv verden. Alt virker så fredelig, men under fasaden utvikler det seg noe svært skremmende.

Så, jeg liker IKKE bush, synes han er kaldblodig og maktelsker mann. Men uten han, ville jeg og familien min levd i uviten/naive verden.

Skrevet

<a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Usa&v=56">Usa</a> angriper kun land de føler er en trussel mot dem, ikke resten av verden.

Hadde resten av verden oppført seg like sivilisert som

oss europeere hadde det vært fred i verden. Men med

gale fundamentalister på begge sider av Stillehavet, så er ikke det tilfellet.

Javel., det har vel ingenting med at det var USA via CIA som fikk Allende styrtet og myrdet og Pinochet på plass istedet.

Gjest Valhalla
Skrevet
Javel.' date=' det har vel ingenting med at det var USA via CIA som fikk Allende styrtet og myrdet og Pinochet på plass istedet.[/quote']

Er det ikke fint at de har skiftet fra å støtte diktatorer til å innføre demokrati? Det er en ny vei som er mye bedre.

Skrevet

Ja la oss si det er en ny vei, det ville være flott.

Men så begynner vel arbeidet med å få alle Iraks muslimer til å konvertere til f.eks. kristendommen. For det er vel ingen som tror at det kan innføres demokrati i et muslimsk land? Islam og demokrati lar seg ikke forene, eller vet du om et muslimsk land som samtidig er demokratisk?

Gjest Valhalla
Skrevet

Tyrkia og Indonesia er vel demokratisk om jeg ikke husker helt feil. Må til en sekularingsprosess.

Skrevet

Amerikanerne støttet Pinochet med våpen og deltok i attentatet mot daværende valgte Allende da han ble bombet og drept.

Det handler om egen interesse, og det gjelder de fleste land forøvrig. Det er mye grusomt som skjer uten at vi i det hele tatt hører noe om det....i det stille.

Mange menneskeliv, mange skjebner forårsaket av USA....i det stille.

Gjelder det derimot EN Amerikaner, får vi ikke bare høre det, men vi får servert en hel dokumentarfilm om denne personens skjebne... servert med grinemusikk. :cry:

Fikk bare lyst til å si det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...