AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Ja, er vi flere? Har du noen tilleggsdiagnose(r)? Jeg sliter med angst og depresjon i tillegg. Jeg synes det er litt vanskelig å skille tomhetsfølelsen som er karakteristisk for borderline fra symptomene på depresjon. Føler de går litt hånd i hånd. Anonymkode: 0db0c...85b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Ja, det er i alle fall en til her. For meg er tomhetsfølelsen veldig smertefull, og den henger sammen med redselen for å bli forlatt og en følelse av å være alene i verden. Lite gir egentlig glede og mening, og som du skriver glir jo dette over i depresjonen, i anhedoni. Men borderline kan gi nettopp angst og depresjon som en konsekvens av å slite med de ulike borderline-tingene. Jeg vet at den tomhetsfølelsen ikke oppleves likt for alle. Det er vel et av de mest diffuse kriteriene. Ellers er livet for min del som å ufrivillig sitte på en berg-og dalbane, uten å klare å komme av. Jeg gjør mye jeg angrer på i de desperate nedturene jeg har flere ganger i måneden. Det verste er at det ikke har blitt bedre med alderen. Men jeg er heldig, for jeg får ennå terapi, og håper jeg klarer å bli bedre snart. Anonymkode: 8c70f...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er i alle fall en til her. For meg er tomhetsfølelsen veldig smertefull, og den henger sammen med redselen for å bli forlatt og en følelse av å være alene i verden. Lite gir egentlig glede og mening, og som du skriver glir jo dette over i depresjonen, i anhedoni. Men borderline kan gi nettopp angst og depresjon som en konsekvens av å slite med de ulike borderline-tingene. Jeg vet at den tomhetsfølelsen ikke oppleves likt for alle. Det er vel et av de mest diffuse kriteriene. Ellers er livet for min del som å ufrivillig sitte på en berg-og dalbane, uten å klare å komme av. Jeg gjør mye jeg angrer på i de desperate nedturene jeg har flere ganger i måneden. Det verste er at det ikke har blitt bedre med alderen. Men jeg er heldig, for jeg får ennå terapi, og håper jeg klarer å bli bedre snart. Anonymkode: 8c70f...ffa Og jeg har en alvorlig agstlidelse og tilbakevendende depressiv lidelse i tillegg, ja. Anonymkode: 8c70f...ffa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Tydeligvis, men vet ikke om jeg er enig. Har en blandet pf - borderline, paranoid og unnvikende. I tillegg til sterk angst (generell, sosial), ocd og ADHD ++. Eneste behandlingen de tilbyr er gruppeterapi og det er uaktuelt Anonymkode: af802...612
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 jeg har borderline, unnvikende og paranoid pf, ptst, angst og panikklidelse og spiseforstyrrelse. Får behandling på poliklinikk for spiseforstyrrelser, DPS og sosialmedisinsk senter. Anonymkode: 878ae...033
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis, men vet ikke om jeg er enig. Har en blandet pf - borderline, paranoid og unnvikende. I tillegg til sterk angst (generell, sosial), ocd og ADHD ++. Eneste behandlingen de tilbyr er gruppeterapi og det er uaktuelt Anonymkode: af802...612 Hei. Hva mente du nå? At ikke du er enig i diagnosen du har fått? Anonymkode: 0db0c...85b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde borderline pf, uspesifisert spiseforstyrrelse og depresjon i tillegg. Anonymkode: d6133...953
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Samme som deg. Anonymkode: 5874b...f03
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er i alle fall en til her. For meg er tomhetsfølelsen veldig smertefull, og den henger sammen med redselen for å bli forlatt og en følelse av å være alene i verden. Lite gir egentlig glede og mening, og som du skriver glir jo dette over i depresjonen, i anhedoni. Men borderline kan gi nettopp angst og depresjon som en konsekvens av å slite med de ulike borderline-tingene. Jeg vet at den tomhetsfølelsen ikke oppleves likt for alle. Det er vel et av de mest diffuse kriteriene. Ellers er livet for min del som å ufrivillig sitte på en berg-og dalbane, uten å klare å komme av. Jeg gjør mye jeg angrer på i de desperate nedturene jeg har flere ganger i måneden. Det verste er at det ikke har blitt bedre med alderen. Men jeg er heldig, for jeg får ennå terapi, og håper jeg klarer å bli bedre snart. Anonymkode: 8c70f...ffa Kjenner godt igjen dette. Angeren og skyldfølelsen er nesten den værste delen. Anonymkode: 61824...d5c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #10 Skrevet 19. oktober 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner godt igjen dette. Angeren og skyldfølelsen er nesten den værste delen. Anonymkode: 61824...d5c På en måte godt jeg ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen dette. I tillegg til anger og skyldfølelse, som du skriver, så føler jeg på mye skam. Anonymkode: 8c70f...ffa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #11 Skrevet 19. oktober 2016 Syns det værste med å ha personlighetsforstyrrelse er at man behandles som drit av hjelpeapparatet, som ikke hjelper en noen gang og presser en mot selvmord om en er i kontakt med dem med behandlingen en aldri får uansett. Anonymkode: 5874b...f03 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #12 Skrevet 19. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det værste med å ha personlighetsforstyrrelse er at man behandles som drit av hjelpeapparatet, som ikke hjelper en noen gang og presser en mot selvmord om en er i kontakt med dem med behandlingen en aldri får uansett. Anonymkode: 5874b...f03 Det er ikke min erfaring. Det finnes egne poliklinikker for personlighetsforstyrrelser, spesielt eupf. En del private behandler gjerne slike tilfeller. Det er fordommer mest blant dem som egentlig ikke vet så mye om det, og noen av disse er også helsepersonell i psykiatrien, dessverre. Man må oppsøke dem som kan noe om det for å få rett behandling. Anonymkode: 8c70f...ffa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #13 Skrevet 19. oktober 2016 Den beste sex jeg noensinne hatt var med ei som hadde BPF. Så aldri så vondt at det ikke er godt for noe. Anonymkode: 1bdb8...b37 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå