Gå til innhold

Kjære friluftsentusiaster!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk øynene opp for vår fantastiske natur for ca et år siden, og går tur i skog og fjell så ofte jeg kan! Til nå har jeg brukt kart, noe jeg syns kan være litt dyrt, og ikke alltid så praktisk. Jeg bruker også ut.no, noe som heller ikke alltid er verken praktisk eller nøyaktig. Men etter hvert som jeg har gått en del turer, ser jeg jo at det er mange muligheter som ikke er merket opp på kart og! Går man i heia, kan man jo bare gå en vei, og se hvor man ender opp. 

Derfor lurer jeg på: Er det mange av dere som foretrekker håndholdt gps istedenfor kart? Jeg går ikke ukeslange turer, så hvis batteriet er bra, så burde det vel gå? Eller er det fortsatt best med kart? Og hvis håndholdt gps er bedre - hvilken anbefaler dere?

Anonymkode: c5e5d...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kart er best. Papirkart! GPS sløver deg ned og gjør at du ikke virkelig utforsker et området på samme måte. For meg er GPS emergency....du har totalt gått deg vill og trenger å vite hvor du er.  Orienterer du deg etter kart og kompass er sansene dine mer skjerpet og du bruker hjernen mer.

Anonymkode: 6fc3f...0f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kart er best. Papirkart! GPS sløver deg ned og gjør at du ikke virkelig utforsker et området på samme måte. For meg er GPS emergency....du har totalt gått deg vill og trenger å vite hvor du er.  Orienterer du deg etter kart og kompass er sansene dine mer skjerpet og du bruker hjernen mer.

Anonymkode: 6fc3f...0f7

Enig, men har en liten gps som sikkerhet.

Jeg har Garmin 64s, funker bra, men kart til disse er dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg brukar også alltid kart. Eg synest ikkje kart er så himla dyre heller? Det går an å bruke appen Norgeskart, men skjermen er så liten, og ein får ikkje den oversikta som papirkarta gir. Eg brukar appen berre i naudstilfelle, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...