AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Tips til hvordan slutte med snop og brus? Får i meg alt for mye og klarer ikke slutte... Anonymkode: b3631...3c1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Spis det kun en gang i uken. Anonymkode: 07c39...be4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg sliter med det selv, dessverre. Jeg har lært at du bare må ha viljestyrke noen dager, så dabber søtsuget av. Det er disse dagene (5-7 dager) som er grusomme,men etter det går det greit. Og ikke Vær for hard mot deg selv, da er det lettere å sprekke. Ha en dag i uka hvor du spiser det du vil,og ikke føl på det hvis du tar én sjokoladerute på en hverdag. Spis ellers frukt for å dempe søtsuget. Hvis jeg er skikkelig avhengig av sukker, er ikke frukt nok til å tilfredsstille søtsuget mitt, men hvis jeg har kjempet meg gjennom noen dager uten sukker, så holder det plutselig med frukt for å dempe søtsuget. Jeg kan f.eks anbefale mango. Veldig søtt, godt og sunt. Eller kan du lage desserter som er både sunne og gode,slik at du ikke føler det både er sunn og kjip mat i hverdagen. Må igjen trekke frem mangoen;hjemmelaget mango-sorbet uten sukker smaker kjempegodt pga mangoens naturlige sødme. Enkleste måten å lage det på, er å skrelle den og kjøre den litt i en blender. Så må den fryses til den er ganske isete, men ikke steinhard. Kjør den litt i blendere igjen - og voila. Anonymkode: 5ab18...254 1
Gjest Nanne70 Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Spis tilstrekkelig med sunn, næringsrik, god og variert mat. Jeg får inntrykk av at mange som er sukkeravhengige, gjerne slurver med kostholdet ellers.
SPOCA Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 I stedet for å nekte seg selv slikt som brus, snop og andre ting som er godt, har jeg funnet ut at den beste måten å takle dette på er å spise sunt, først og fremst, og heller begrense mengdene framfor å nekte seg. I går spiste jeg suntg godt gjennom hele dagen, men fikk fremdeles lyst på noe søtt på kvelden. I stedet for å gå rundt og sikle på det jeg hadde lyst til, valgte jeg å ta meg noen biter sjokolade, men da i en begrenset mengde. Jeg gikk ikke over mitt kaloriinntak, så det har lite å si på vekta i negativ retning, men jeg slapp å gå rundt og lyste. Og etterhvert som kroppen tilpasser seg blir ihvertfall min lyst mindre og mindre. I tillegg spiser jeg også godis på lørdagene, og da spiser jeg like mye kalorier som jeg forbrenner. Jeg logger alt, så jeg har oversikt, og jeg får min ukentlige dose som stort sett holder (men ikke alltid) for uken.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis det kun en gang i uken. Anonymkode: 07c39...be4 lettere sagt enn gjort når man er avhengig.... Anonymkode: b3631...3c1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med det selv, dessverre. Jeg har lært at du bare må ha viljestyrke noen dager, så dabber søtsuget av. Det er disse dagene (5-7 dager) som er grusomme,men etter det går det greit. Og ikke Vær for hard mot deg selv, da er det lettere å sprekke. Ha en dag i uka hvor du spiser det du vil,og ikke føl på det hvis du tar én sjokoladerute på en hverdag. Spis ellers frukt for å dempe søtsuget. Hvis jeg er skikkelig avhengig av sukker, er ikke frukt nok til å tilfredsstille søtsuget mitt, men hvis jeg har kjempet meg gjennom noen dager uten sukker, så holder det plutselig med frukt for å dempe søtsuget. Jeg kan f.eks anbefale mango. Veldig søtt, godt og sunt. Eller kan du lage desserter som er både sunne og gode,slik at du ikke føler det både er sunn og kjip mat i hverdagen. Må igjen trekke frem mangoen;hjemmelaget mango-sorbet uten sukker smaker kjempegodt pga mangoens naturlige sødme. Enkleste måten å lage det på, er å skrelle den og kjøre den litt i en blender. Så må den fryses til den er ganske isete, men ikke steinhard. Kjør den litt i blendere igjen - og voila. Anonymkode: 5ab18...254 Takk for tips! Skal kjøpe mango enten etterpå eller i morgen - det er en frukt jeg vanligvis bruker fint lite.... Anonymkode: b3631...3c1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 6 timer siden, Nanne70 skrev: Spis tilstrekkelig med sunn, næringsrik, god og variert mat. Jeg får inntrykk av at mange som er sukkeravhengige, gjerne slurver med kostholdet ellers. Veit jeg slurver litt der, så må nok skjerpe meg der.... 6 timer siden, SPOCA skrev: I stedet for å nekte seg selv slikt som brus, snop og andre ting som er godt, har jeg funnet ut at den beste måten å takle dette på er å spise sunt, først og fremst, og heller begrense mengdene framfor å nekte seg. I går spiste jeg suntg godt gjennom hele dagen, men fikk fremdeles lyst på noe søtt på kvelden. I stedet for å gå rundt og sikle på det jeg hadde lyst til, valgte jeg å ta meg noen biter sjokolade, men da i en begrenset mengde. Jeg gikk ikke over mitt kaloriinntak, så det har lite å si på vekta i negativ retning, men jeg slapp å gå rundt og lyste. Og etterhvert som kroppen tilpasser seg blir ihvertfall min lyst mindre og mindre. I tillegg spiser jeg også godis på lørdagene, og da spiser jeg like mye kalorier som jeg forbrenner. Jeg logger alt, så jeg har oversikt, og jeg får min ukentlige dose som stort sett holder (men ikke alltid) for uken. Må nok unne meg litt innimellom ja...Mulig jeg lager meg et belønningssystem som man gjør med unga - et visst antall klistremerker så får jeg litt sjokolade eller brus skikkelig barnslig men det kan kanskje funke å få en premie er morsomt uansett alder Anonymkode: b3631...3c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå